Dag Volvo vrienden.
Ik heb een vraag waarop iemand van jullie mogelijk wel een verhelderend antwoord op heeft.
Afgelopen week kreeg mijn vrouw onze V60 D3 2011 (5-cilinder) niet meer gestart.
Motor bokte en sloeg niet aan. ANWB heeft vastgesteld dat de brandstofdruk fluctueerde van 70 tot 110 bar en blijkbaar heeft dat blok min 250bar brandstof druk nodig om te starten.
Auto op advies van een goede vriend afgesleept naar een voor mij vreemde garage omdat de garage waar de auto in onderhoud is rammetje vol zat en het alternatief wat ik zelf had dicht zat ivm vakantie.
Nu is de diagnose van de garage dat de brandstofpomp defect is. Nieuwe pomp kost 275 euro ex de BTW. plus een bak uren want vervangen van de pomp in de tank is lastig.
Ik heb twee vragen:
1. Hoeveel brandstof pompen zitten in die auto? Ik mij namelijk haast niet voorstellen dat de pomp in de tank die druk levert van 250 bar.
2. Als er meerdere pompen in die auto zitten, hoe kunnen we dan uitsluiten welke van die pompen het euvel is?
Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.
Dank alvast voor jullie adviezen!
Groet,
Stefan
Ik heb een vraag waarop iemand van jullie mogelijk wel een verhelderend antwoord op heeft.
Afgelopen week kreeg mijn vrouw onze V60 D3 2011 (5-cilinder) niet meer gestart.
Motor bokte en sloeg niet aan. ANWB heeft vastgesteld dat de brandstofdruk fluctueerde van 70 tot 110 bar en blijkbaar heeft dat blok min 250bar brandstof druk nodig om te starten.
Auto op advies van een goede vriend afgesleept naar een voor mij vreemde garage omdat de garage waar de auto in onderhoud is rammetje vol zat en het alternatief wat ik zelf had dicht zat ivm vakantie.
Nu is de diagnose van de garage dat de brandstofpomp defect is. Nieuwe pomp kost 275 euro ex de BTW. plus een bak uren want vervangen van de pomp in de tank is lastig.
Ik heb twee vragen:
1. Hoeveel brandstof pompen zitten in die auto? Ik mij namelijk haast niet voorstellen dat de pomp in de tank die druk levert van 250 bar.
2. Als er meerdere pompen in die auto zitten, hoe kunnen we dan uitsluiten welke van die pompen het euvel is?
Mochten jullie nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.
Dank alvast voor jullie adviezen!
Groet,
Stefan