Beste medeforummers,
Graag leg ik jullie het volgende voor.
Mijn s60 185 pk van 2007 heeft zeer recent een volledige bakrevisie gehad. Reden was met name de klacht dat hij ging pendelen bij gelijkblijvende snelheid rond de 100 a 110 km/uur. Voor mijn gevoel reed hij ook met teveel slip rond de 80/90 km/uur. Toen hij in de stad ineens in storing ging (liggend streepje op dashboard en enkel nog rijden in de 3e) was de maat vol. Er moest iets gebeuren.
Kort en goed, hij is volledig gereviseerd. Echter, nog steeds vertoont hij gedrag van pendelen rond de 100 tot 110 km/uur. Stel ik rijd met 110 op een langere iets hellende weg, dan zal hij bij het " afdalen telkens elke seconde met ca 100 tmp wisselend toerental gaan rijden. Voor mijn gevoel telkens in en uit lockup. Dat dus bij weinig belasting van de motor.
Ook schakelt hij vaak in de 6e al vrij als ik het gas los laat en wil afremmen op de motor en nog ca 90 km/ uur rijd.
Dan valt dus het toerental al vanaf ca 1800 terug naar stationair.
Dat lijkt me te vroeg en dit deed hij voor de revisie ook niet.
De reparateur wijst de klacht van het pendelen van de hand en zegt dat dat "mag".
Wat is jullie idee over vorenstaande?
Graag leg ik jullie het volgende voor.
Mijn s60 185 pk van 2007 heeft zeer recent een volledige bakrevisie gehad. Reden was met name de klacht dat hij ging pendelen bij gelijkblijvende snelheid rond de 100 a 110 km/uur. Voor mijn gevoel reed hij ook met teveel slip rond de 80/90 km/uur. Toen hij in de stad ineens in storing ging (liggend streepje op dashboard en enkel nog rijden in de 3e) was de maat vol. Er moest iets gebeuren.
Kort en goed, hij is volledig gereviseerd. Echter, nog steeds vertoont hij gedrag van pendelen rond de 100 tot 110 km/uur. Stel ik rijd met 110 op een langere iets hellende weg, dan zal hij bij het " afdalen telkens elke seconde met ca 100 tmp wisselend toerental gaan rijden. Voor mijn gevoel telkens in en uit lockup. Dat dus bij weinig belasting van de motor.
Ook schakelt hij vaak in de 6e al vrij als ik het gas los laat en wil afremmen op de motor en nog ca 90 km/ uur rijd.
Dan valt dus het toerental al vanaf ca 1800 terug naar stationair.
Dat lijkt me te vroeg en dit deed hij voor de revisie ook niet.
De reparateur wijst de klacht van het pendelen van de hand en zegt dat dat "mag".
Wat is jullie idee over vorenstaande?