Net terug van een midweekje Duitsland. UIteraard een route met veel autobahn genomen. Toch de top eens proberen,
Op de heenweg zonder succes. Twee keer tot 225 gekomen op de teller. De eerste keer vond een (uiteraard Nederlandse) Hyundai I10 het nodig op een overigens volledig lege weg toch van de rechter naar de linkerbaan te moeten manoeuvreren. at was een heel heel heeeeeeel stevige remactie om dan weer tot 120 te komen.
De tweede keer dat we weer op stoom kwamen haalden we op enig moment een Porsche 911 GT3 in alsof die stilstond. Nou dat deed ie eerder niet toen de situatie andersom was en wij stil leken te staan. Ik reed toen bijna weer 225 en de Porsche? 100, want wat bleek? Dát was daar de maximale snelheid.... Oeps!
Maar toch, de kracht die er nog over leek te zijn bij 225 deed vermoeden dat de opgegeven top wel eens aan de voorzichtige kant kon zijn.
Vandaag terug en opeens was ie daar..... De volledig lege onbegrensde Autobahn. 150 km/h, terug naar 5 .... versnellen, bij 205 km/h naar de 6. En doorrrrrrr.
Toen, bij 230.........was het zomaar ineens over. Hij ging geen streep sneller terwijl er nog voldoende power was voor nog wat extra. Het stoppen met versnellen ging met hetzelfde gevoel gepaard als je ervaart als je in de toerenbegrenzer rijdt. Ergo, de top is 230. Niks meer, niks minder, elektronisch begrensd onder het mom van "Ik k'n wel, maar wil niet!
Weten we dat ook weer.
Ik ben tevreden.
Op de heenweg zonder succes. Twee keer tot 225 gekomen op de teller. De eerste keer vond een (uiteraard Nederlandse) Hyundai I10 het nodig op een overigens volledig lege weg toch van de rechter naar de linkerbaan te moeten manoeuvreren. at was een heel heel heeeeeeel stevige remactie om dan weer tot 120 te komen.
De tweede keer dat we weer op stoom kwamen haalden we op enig moment een Porsche 911 GT3 in alsof die stilstond. Nou dat deed ie eerder niet toen de situatie andersom was en wij stil leken te staan. Ik reed toen bijna weer 225 en de Porsche? 100, want wat bleek? Dát was daar de maximale snelheid.... Oeps!
Maar toch, de kracht die er nog over leek te zijn bij 225 deed vermoeden dat de opgegeven top wel eens aan de voorzichtige kant kon zijn.
Vandaag terug en opeens was ie daar..... De volledig lege onbegrensde Autobahn. 150 km/h, terug naar 5 .... versnellen, bij 205 km/h naar de 6. En doorrrrrrr.
Toen, bij 230.........was het zomaar ineens over. Hij ging geen streep sneller terwijl er nog voldoende power was voor nog wat extra. Het stoppen met versnellen ging met hetzelfde gevoel gepaard als je ervaart als je in de toerenbegrenzer rijdt. Ergo, de top is 230. Niks meer, niks minder, elektronisch begrensd onder het mom van "Ik k'n wel, maar wil niet!
Weten we dat ook weer.
Ik ben tevreden.