Wel of niet doen bij 300k ?

uitlaat en software nog doen bij 300k

 
 
 
 
 
HuubkeXXL
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 08:25  ·  #1
ik vraag mij af of de eco tuning nog zin maakt bij hoge km stand... heb nu de 140pk maar vind de 170 interessanter.

Heeft iemand ook een tip voor de uitlaat dat die roffel wat beter hoorbaar is 😌👍
Mischien nog iemand wat liggen ?
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2121
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 10:00  ·  #2
Zou het gewoon doen. Motor kan het prima hebben, want de 170 uitvoering is precies dezelfde.
Snap sowieso de 2 uitvoering niet..
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 56
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 10:19  ·  #3
Die 140pk zijn voor het buitenland. Daar hebben ze betalingsregeling op het vermogen.
epz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: delft e.o.
Leeftijd: 61
Berichten: 65
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 11:04  ·  #4
ik heb een aantal jaar geleden laten tunen van 140pk naarf 170+ bij Obbe.

Het loopt veel soepeler, meer trekkracht over het hele bereik. Over Rica heb ik ook positieve reacties gelezen.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 568
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 11:28  ·  #5
Ik heb met 400k getuned. Lekker doen. Uit ervaring met proefritten: Zeker de 140 vond ik een suffe auto tov de 170. En t is niet dat de auto daar niet tegen kan.

Mogelijk dat mijn tuning Wel Wat eerder slijtage van aandrijfassen (op leeftijd) heeft gegeven.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 13:07  ·  #6
Hier ook getuned rond die kmstand. Nul problemen met de tuning. Lekker doen. Vooral gezien het blok identiek is.
HuubkeXXL
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 14:03  ·  #7
Okay dan gaan we ons eens wat opties uitzoeken..
Nog iemand een idee over uitlaat roffel ?
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 14:25  ·  #8
Ik heb er een simons catback onder zitten,(met 3inch downpipe) helaas is deze bijna stiller dan de orginele uitlaat,dus heb ik de middendemper er tussenuit gehaald,op dit moment met alleen achterdemper klinkt ie wel goed,bij gewoon 80/100 hoor je hem niet,en als je hem doortrekt heb je een mooie diepe roffel.
Tis maar net wat je wil natuurlijk.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 27.04.2020 - 15:19  ·  #9
Quote door kjiratsiekoedel

Ik heb met 400k getuned. Lekker doen. Uit ervaring met proefritten: Zeker de 140 vond ik een suffe auto tov de 170. En t is niet dat de auto daar niet tegen kan.

Mogelijk dat mijn tuning Wel Wat eerder slijtage van aandrijfassen (op leeftijd) heeft gegeven.


Hoe bedoel je je slijtage? Heb je een tik in je blok?

Goed om de reacties te lezen, ik vind deze tuning ook erg interessant en is dus met een behoorlijke km stand ook nog niet schadelijk :)
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 873
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 04.11.2020 - 14:19  ·  #10
Quote door Kevin

Ik heb er een simons catback onder zitten,(met 3inch downpipe) helaas is deze bijna stiller dan de orginele uitlaat,dus heb ik de middendemper er tussenuit gehaald,op dit moment met alleen achterdemper klinkt ie wel goed,bij gewoon 80/100 hoor je hem niet,en als je hem doortrekt heb je een mooie diepe roffel.
Tis maar net wat je wil natuurlijk.


Nog iemand alternatieven die wat leuker klinken, “Johnnie” rijdt er niet mee maar ben wel trots op die 5 pitter
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 2020
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 04.11.2020 - 19:52  ·  #11
Iets om rekening mee te houden: de versnellingsbak verhoudingen van een orig. 170 PK-versie zijn anders dan die van een 140 PK.
Verder: het méérvermogen zit pas boven de 3500 toeren (bij de org. Volvo 170 PK uitvoering). Blijf je daar dus onder merk je niets van het verschil. Kijk maar eens naar de vermogenskromme die hier elders op het forum te vinden is.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 104
Berichten: 566
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 06.11.2020 - 14:18  ·  #12
klopt, vanaf 3500 toeren blijft ie na de tuning lekker doortrekken naar de rode lijn terwijl die 140pk variant na 4000 toeren het een beetje voor gezien houdt. Ik kom met dagelijks rijden trouwens nauwelijks boven de 3500 toeren uit dus gebruik dat vermogen niet vaak (en merk dus ook geen hoger verbruik) maar het is wel fijn dat het er is als je het nodig hebt.
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 147
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 19.11.2020 - 23:06  ·  #13
Quote door brulkjaer

Iets om rekening mee te houden: de versnellingsbak verhoudingen van een orig. 170 PK-versie zijn anders dan die van een 140 PK.


Hoe kom je erbij dat de versnellingsbak van de gedetunde 140pk anders zijn als van de 170pk ?
Deze versnellingsbakken automaat en hand geschakeld zijn 100% hetzelfde.
Check in Vida de specs aub
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6046
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 16:24  ·  #14
Hmmm Obbo Ik meende dat ik hetzelfde wel eens uitgezocht had ivm uitwisseling van versnellingsbak tussen een B5244S en B5244S2 blok. en daar zit, volgens mij en ook vida volgens mij, wel wat verschil in in de eindoverbrenging.

Uit Vida:
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050417
M56L RATIO 4.00:1, B5244S2, B5244T3, B5244SG/SG2, EXCH FOR 1208978, 9482052, 9482078.,
CH -92351
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050438
M56L RATIO 4:1, B5244S2, B5244T3, B5244SG/SG2, EXCH FOR 9482157, 9482226., CH 92352-
undefined

en:
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050415
M56H RATIO 4.25:1, B5244S, EXCH FOR 1208962, 9482050, 9482076., CH -92351
undefined
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050435
M56H RATIO 4.25:1, B5244S, EXCH FOR 9482155, 9482224., CH 92352-
undefined

Dus 140 pk 4.0 of 4.0 eindoverbrenging en 170 pk een 4,25 eindoverbrenging.

IIG bij bv een 2001 model

Ik heb nu een versnellingsbak uit een 140 model achter mn 170 motor liggen. Vraag: Wat is dan het effect?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 694
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wel of niet doen bij 300k ?

 · 
Posted: 20.11.2020 - 17:12  ·  #15
Iets minder tpm bij dezelfde snelheid.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0