Ik heb met 400k getuned. Lekker doen. Uit ervaring met proefritten: Zeker de 140 vond ik een suffe auto tov de 170. En t is niet dat de auto daar niet tegen kan.
Mogelijk dat mijn tuning Wel Wat eerder slijtage van aandrijfassen (op leeftijd) heeft gegeven.
Ik heb er een simons catback onder zitten,(met 3inch downpipe) helaas is deze bijna stiller dan de orginele uitlaat,dus heb ik de middendemper er tussenuit gehaald,op dit moment met alleen achterdemper klinkt ie wel goed,bij gewoon 80/100 hoor je hem niet,en als je hem doortrekt heb je een mooie diepe roffel.
Tis maar net wat je wil natuurlijk.
Ik heb met 400k getuned. Lekker doen. Uit ervaring met proefritten: Zeker de 140 vond ik een suffe auto tov de 170. En t is niet dat de auto daar niet tegen kan.
Mogelijk dat mijn tuning Wel Wat eerder slijtage van aandrijfassen (op leeftijd) heeft gegeven.
Hoe bedoel je je slijtage? Heb je een tik in je blok?
Goed om de reacties te lezen, ik vind deze tuning ook erg interessant en is dus met een behoorlijke km stand ook nog niet schadelijk
Ik heb er een simons catback onder zitten,(met 3inch downpipe) helaas is deze bijna stiller dan de orginele uitlaat,dus heb ik de middendemper er tussenuit gehaald,op dit moment met alleen achterdemper klinkt ie wel goed,bij gewoon 80/100 hoor je hem niet,en als je hem doortrekt heb je een mooie diepe roffel.
Tis maar net wat je wil natuurlijk.
Nog iemand alternatieven die wat leuker klinken, “Johnnie” rijdt er niet mee maar ben wel trots op die 5 pitter
Iets om rekening mee te houden: de versnellingsbak verhoudingen van een orig. 170 PK-versie zijn anders dan die van een 140 PK.
Verder: het méérvermogen zit pas boven de 3500 toeren (bij de org. Volvo 170 PK uitvoering). Blijf je daar dus onder merk je niets van het verschil. Kijk maar eens naar de vermogenskromme die hier elders op het forum te vinden is.
klopt, vanaf 3500 toeren blijft ie na de tuning lekker doortrekken naar de rode lijn terwijl die 140pk variant na 4000 toeren het een beetje voor gezien houdt. Ik kom met dagelijks rijden trouwens nauwelijks boven de 3500 toeren uit dus gebruik dat vermogen niet vaak (en merk dus ook geen hoger verbruik) maar het is wel fijn dat het er is als je het nodig hebt.
Iets om rekening mee te houden: de versnellingsbak verhoudingen van een orig. 170 PK-versie zijn anders dan die van een 140 PK.
Hoe kom je erbij dat de versnellingsbak van de gedetunde 140pk anders zijn als van de 170pk ?
Deze versnellingsbakken automaat en hand geschakeld zijn 100% hetzelfde.
Check in Vida de specs aub
Hmmm Obbo Ik meende dat ik hetzelfde wel eens uitgezocht had ivm uitwisseling van versnellingsbak tussen een B5244S en B5244S2 blok. en daar zit, volgens mij en ook vida volgens mij, wel wat verschil in in de eindoverbrenging.
Uit Vida:
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050417
M56L RATIO 4.00:1, B5244S2, B5244T3, B5244SG/SG2, EXCH FOR 1208978, 9482052, 9482078.,
CH -92351
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050438
M56L RATIO 4:1, B5244S2, B5244T3, B5244SG/SG2, EXCH FOR 9482157, 9482226., CH 92352-
undefined
en:
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050415
M56H RATIO 4.25:1, B5244S, EXCH FOR 1208962, 9482050, 9482076., CH -92351
undefined
Versnellingsbak, ruil 1.00 EU 36050435
M56H RATIO 4.25:1, B5244S, EXCH FOR 9482155, 9482224., CH 92352-
undefined
Dus 140 pk 4.0 of 4.0 eindoverbrenging en 170 pk een 4,25 eindoverbrenging.
IIG bij bv een 2001 model
Ik heb nu een versnellingsbak uit een 140 model achter mn 170 motor liggen. Vraag: Wat is dan het effect?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).