Toen ik de V70 begin dit jaar kocht viel me al op dat de auto wat "zwabberig" is. Bij het tunen in Elst bleek bij de inspectie dat bij de achterophanging (links) een rubber was gescheurd. Nadat die is vervangen was het rijgedrag al een stuk beter.
Maar laatste tijd begint het zwabberen erger te worden. Ook gaat de auto bij remmen op de snelweg soms trillen. En afhankelijk van het profiel in asfalt trilt de auto (niet alleen het stuur) ook regelmatig.
Bij spoorvorming heb ik het gevoel dat de voorwielen te gemakkelijk het spoor volgen.
Ik dacht eerst, zal wel Volvo zijn ipv duitse sportonderstel auto's die ik eerder altijd had.. maar nu de auto steeds vaker begint te trillen, denk ik dat het toch iets anders moet zijn.
Alleen wat?
Ik denk zelf dat her en der wat rubbers in het onderstel niet helemaal meer fris zijn, alleen ik zoek een manier om af te pellen welke onderdelen dit kunnen zijn?
Iemand tips? is dit visueel te inspecteren?
En welke rubbers raden jullie aan? Zie hier verschillende berichten over. Denk nu zelf aan Powerflex in de draagarmen
Is dit goed zelf te doen? welke rubbers wel en welke niet?
Maar laatste tijd begint het zwabberen erger te worden. Ook gaat de auto bij remmen op de snelweg soms trillen. En afhankelijk van het profiel in asfalt trilt de auto (niet alleen het stuur) ook regelmatig.
Bij spoorvorming heb ik het gevoel dat de voorwielen te gemakkelijk het spoor volgen.
Ik dacht eerst, zal wel Volvo zijn ipv duitse sportonderstel auto's die ik eerder altijd had.. maar nu de auto steeds vaker begint te trillen, denk ik dat het toch iets anders moet zijn.
Alleen wat?
Ik denk zelf dat her en der wat rubbers in het onderstel niet helemaal meer fris zijn, alleen ik zoek een manier om af te pellen welke onderdelen dit kunnen zijn?
Iemand tips? is dit visueel te inspecteren?
En welke rubbers raden jullie aan? Zie hier verschillende berichten over. Denk nu zelf aan Powerflex in de draagarmen
Is dit goed zelf te doen? welke rubbers wel en welke niet?