Ik heb hier nog drie andere karren staan, waarvan ik er op termijn twee weg ga doen. Ik ga eens informeren wat 1 grote snap-on kar moet kosten. Voorlopig heb ik de sets in een lade van een oude kar gedaan.
Snap-On is gewoon top gereedschap, sleutel er zelf al jaren mee en bijna alles wat hier ligt is van Snap-On. Maar schrik niet als je gaat informeren voor een complete kist met inhoud, voor die bedragen koop je een hele knappe gebruikte Volvo die nog niet eens zo oud is en moet je echt niet raar van op kijken .
Dat was voor mij juist de reden, ook omdat de kist hier als stand-alone staat en niet verplaatst kan / hoeft te worden, om voor een lege Datonakist van 1.85 mtr te gaan. Ik heb al het gereedschap dubbel (dus iedere tang, sleutel, etc) en praktisch alles is van Snap-On en Blue-Point en past er gewoon perfect in.
Uit mijn hoofd meende ik dat de kist van Snap-On in die maat iets van 5995 excl deed leeg (!) terwijl die van Datona, die een slag groter is, 1495 incl deed.
Dirk, bij de levering zat een prachtige catalogus met alle producten van Snap-On.
Schitterend spul, maar wat me opviel, is dat er bijna nergens prijzen bijstonden - alleen bij een aparte folder met actieproducten. Daarnaast werd de mogelijkheid geboden om e.e.a. te financieren... Geeft ook al iets aan. Ik zal, voor mijn eigen gemoedsrust, eens informeren wat een lege kar kost. Maar als het verschil inderdaad zo groot is, denk ik dat ik het door jou gevolgde pad maar ga volgen en uiteindelijk voor een ander merk kar of kast zal gaan. Ik gebruik mijn gereedschap niet beroepsmatig, puur liefhebberij. En een paar mille verschil is een hoop geld!
Dirk, bij de levering zat een prachtige catalogus met alle producten van Snap-On.
Schitterend spul, maar wat me opviel, is dat er bijna nergens prijzen bijstonden - alleen bij een aparte folder met actieproducten. Daarnaast werd de mogelijkheid geboden om e.e.a. te financieren... Geeft ook al iets aan. Ik zal, voor mijn eigen gemoedsrust, eens informeren wat een lege kar kost. Maar als het verschil inderdaad zo groot is, denk ik dat ik het door jou gevolgde pad maar ga volgen en uiteindelijk voor een ander merk kar of kast zal gaan. Ik gebruik mijn gereedschap niet beroepsmatig, puur liefhebberij. En een paar mille verschil is een hoop geld!
Pieter
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe groot je hemt wilt. Prijzen vallen erg mee. Je weet nu bij wie je moet zijn
Ik zal je straks nog wat doorsturen. Hij houdt een grote opruiming ivm een nieuwe bus.
Ik heb ook een catalogus mét prijzen, kan ik ook voor jou regelen.
Bij Snap-On is het zo dat alle genoemde prijzen richtprijzen zijn. De franchisers mogen hier van afwijken, het is even afhankelijk van welke Snap-On dealer bij jou komt en welke prijzen hij wilt hanteren maar hun kisten zijn gewoon duur. Wel zeer goed overigens !
Het is dus net wat je zelf zoekt. Voor mij het grootste voordeel van Snap-On; geweldig gereedschap met een zeer goede garantie, dealer komt aan huis en is ook bereid mee te denken over bepaalde gereedschap vraagstukken. Zo heb ik hem al een paar speciale doppen laten maken die absoluut niet koopbaar zijn, maar die ik wel zeer veel gebruik. En ja, daar betaal je ook voor en MAG ook. Als je beroepsmatig sleutelt is dit wel heel erg fijn.
Ik ben zelf geen fan van financiering, maar kan mij voorstellen dat een hoop bedrijven dit wel wensen te hebben. Je hebt, relatief gezien, voor geringe maandkosten, een kist vol gereedschap en het is meteen op de balans te zetten. Ikzelf hou hier absoluut niet van en wil meteen het gereedschap, prive, in eigendom hebben (dus niet zakelijk). Dit is voor mij een doelbewuste keuze geweest toentertijd.
Dank voor de info Dirk. Ik vermoedde al zoiets...
Ik sleutel niet beroepsmatig, maar ben wel overtuigd van de kwaliteit van het merk. Had al een Engelse maten doppenset en diverse momentsleutels van ze. Nu dus wat meer.
Verstandige keuze overigens mbt het privé eigendom van de spullen.
Snap-on is naar mij mening in de verste verten niet bedoeld voor de hobbyist, hoe serieus die hobbyist ook sleutelt. Merken als Gedore Stahlwille en er zijn nog wel meer te noemen zijn al gereedschappen van zeer hoge kwaliteit en zullen de gemiddelde hobbyist overleven ook al gebruik je het veelvuldig en zwaar.