Welk gereedschap heb jij vandaag aangeschaft?

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

Re: Welk gereedschap heb jij vandaag aangeschaft?

· 
Posted: 25.04.2018 - 20:48  ·  #421
Dan heb je wel een heeeele dure hobby, van een ingericht snap-on kar kan je zowat een auto kopen
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 20:53  ·  #422
Dat maakt toch niet uit?

Ik ken duurdere hobbys hoor 😬

Snap on is ook redelijk waardevast. Mocht je het ooit willen verkopen, dan krijg je er nog wat voor.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 20:54  ·  #423
Ik zeg niet dat het wat uit maakt, ieder zijn hobby. Het was slechts een constatering ;-)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 21:29  ·  #424
Ik ken duurdere hobbys hoor 😬

Snap on is ook redelijk waardevast. Mocht je het ooit willen verkopen, dan krijg je er nog wat voor.

Sommige mannen zijn al voor de 3e keer getrouwd. Die vrouwen zijn bepaald niet waardevast en voor die prijs kun je weer heeel veel SnapOn setjes kopen.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 21:37  ·  #425
Haha. Een waar woord Vogel!
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 21:51  ·  #426
Om die reden ben ik nog niet eens voor de eerste keer getrouwd :P
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.04.2018 - 22:07  ·  #427
Quote door Vogel

Sommige mannen zijn al voor de 3e keer getrouwd. Die vrouwen zijn bepaald niet waardevast en voor die prijs kun je weer heeel veel SnapOn setjes kopen.

Geweldig.😂
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.04.2018 - 06:13  ·  #428
Hahahaha, maar het is wel zo ! :) :). Ook ik weet wat de dames mij gekost hebben en ben en blijf sindsdien vrijgezel, dan hou ik meer ruimte over voor de gereedschapstic die ik nu eenmaal heb. En kan dan dus ook iets makkelijker Snap-On kopen hahahahha :).

Maar het is gewoon een feit dat het spul duur is (wel beregoed) en idd behoorlijk waardevast, voor 2e hands setjes word nog steeds heel veel geld voor betaald en dan is Snap-On de laatste jaren al een stuk goedkoper geworden. Maar als je een grote en goedgevulde gereedschapswagen / kist hebt vol met Snap-On gereedschap daar kun je met gemak een dikke auto van kopen. Ja, zelfs een nieuwe Volvo, en dan hou je nog wisselgeld over. Ik heb het namelijk ooit eens een keer gedaan ?????

Dit zou je dus eigenlijk ook niet moeten doen als je zo'n gereedschapstic hebt als ik, want dan is de gein er snel af. Aan de andere kant weet je wel wat je hebt en het is een behoorlijk stabiele investering (eventueel voor later of als erfenis) en het belangrijkste; het spul is gewoon echt goed.

Ik sleutel dan veel zowel beroepsmatig als hobby en heb het nog nooit kapot getrokken, slechts 1x met een torxschroevendraaier en die werd meteen vervangen en 1x met een ratel die 'doorschoot'. Richard (Snap-On dealer) heeft 's avonds om 22 uur hier nog van alle ratels (er liggen er 6) meteen de koppen van vervangen onder garantie en is sindsdien ook nooit meer gebeurt. Dat wilt toch ook wat zeggen en ook daar betaal je voor natuurlijk en ook dat is een keuze om voor Snap-On te kiezen.

Hobbymatig is het vaak te duur voor de meeste mensen en is ook geheel begrijpelijk. Ik was altijd erg wild van Facom, maar nadat ik daar al handmatig meerdere ratels en doppen (echt slecht) met de hand heb kapot getrokken ben ik er helemaal vanaf gestapt. De ringsleutels van Facom zijn echt goed, net zoals de ringratelsleutels. Steeksleutels van Facom zijn te slap en buig je te makkelijk open (16 word 17, etc), zeker icm luchtgereedschap. Doppen scheuren vaak en het is allemaal wel garantie maar je kunt iedere keer in de auto stappen om de dop om te gaan wisselen. Handen kapot als hij uitscheurt e.d. en dat wil je gewoon echt niet. Idem eigenlijk voor Stahwille, Sonic e.d. Bij Snap-On is het zo, mocht je iets kapot trekken; bellen en vaak dezelfde dag heb je al een ander thuis gebracht door ze en anders is het uiterlijk de volgende dag.

Een oud merk gereedschap wat helaas allang niet meer nieuw leverbaar is / niet meer bestaat , is Dowidat. Fantastisch en beresterk spul en in een hele hoop dingen vergelijkbaar met Snap-On qua kwaliteit. Dowidat was de dure versie van Gedore (het was ook het privé merk van een van de oprichters van Gedore, zijn namelijk 3 broers geweest), heb er nog steeds doppen en platte ringsleutels van en die zijn al meer als 30 jaar oud en je kunt nog niet zien dat ze gebruikt zijn, terwijl het spul toch behoorlijk gebruikt is in de loop van die 30 jaar. Maar het merk was te goed / te sterk en is ten onder gegaan aan zijn eigen succes. Lees; je kocht eenmalig zo'n set voor de rest van je leven en het werd te weinig vervangen.

Natuurlijk word mij ook wel eens gevraagd om een advies te geven over een nieuw aan te schaffen setje, en je kunt niet zomaar -standaard- bij Snap-On blijven, wil je een eerlijk advies kunnen geven. Het is geheel afhankelijk van hoe vaak je het gereedschap wilt gebruiken om een gedegen advies te kunnen geven. Als iemand puur voor de hobby eens sleutelt en toch gedegen spul wilt hebben zou ik zelf of Kraftwerk of bijvoorbeeld TengTools aanraden. Erg mooi spul voor het geld en goed betaalbaar met beide een goed garantiesysteem. Maar ken ook genoeg mensen die naar volle tevredenheid een hele kist vol met Lidl gereedschap hebben en daar zeer tevreden mee zijn. Het is net wat iemand er zelf voor over heeft.....
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2018 - 07:53  ·  #429
Bedacht mij sinds gisteren nog iets, wat misschien wel zo belangrijk is. Als iemand een gereedschapskist wilt kopen, zorg voor je eigen plezier voor een goede en logische indeling van de kist. Heb gisteren, sinds lange tijd, weer eens met mijn oude kist gesleuteld en wist nu ook weer waarom ik hem heb vervangen (buiten het feit dat de kist gewoon te klein werd hier). In de oude kist had ik vakken gemaakt en daar lagen dus bijvoorbeeld alle ringsleutels, alle steeksleutels, alle ringratelsleutels in een ander vak, etc. Met als gevolg dat je eigen de kolere zoekt als je een bepaalde sleutel o.i.d. wilt hebben.

In de nieuwe kist (puur even als voorbeeld bedoelt) liggen ook de steeksleutels apart van de ringsleutels, maar het spul ligt overzichtelijk op volgorde naast elkaar. Ergo je ziet dus meteen de maten. Idem voor alle doppen en dan gesorteerd op 1/4-3/8-1/2-3/4-1 en dan oplopend. Zo hou je overzicht plus je ziet meteen als er een dop of sleutel mist bij het opruimen.
Meerman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 06.05.2018 - 07:56  ·  #430
Niemand heeft zo'n kist als jij Dirk.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2018 - 14:43  ·  #431
Quote door Dirk342

Bedacht mij sinds gisteren nog iets, wat misschien wel zo belangrijk is. Als iemand een gereedschapskist wilt kopen, zorg voor je eigen plezier voor een goede en logische indeling van de kist. Heb gisteren, sinds lange tijd, weer eens met mijn oude kist gesleuteld en wist nu ook weer waarom ik hem heb vervangen (buiten het feit dat de kist gewoon te klein werd hier). In de oude kist had ik vakken gemaakt en daar lagen dus bijvoorbeeld alle ringsleutels, alle steeksleutels, alle ringratelsleutels in een ander vak, etc. Met als gevolg dat je eigen de kolere zoekt als je een bepaalde sleutel o.i.d. wilt hebben.

In de nieuwe kist (puur even als voorbeeld bedoelt) liggen ook de steeksleutels apart van de ringsleutels, maar het spul ligt overzichtelijk op volgorde naast elkaar. Ergo je ziet dus meteen de maten. Idem voor alle doppen en dan gesorteerd op 1/4-3/8-1/2-3/4-1 en dan oplopend. Zo hou je overzicht plus je ziet meteen als er een dop of sleutel mist bij het opruimen.

Heel herkenbaar Dirk. Ik heb ooit een volledige kar met Tengtools gereedschap aangeschaft. Is niet zo fraai als Snap-on, maar wel heel goede kwaliteit. In elk geval het normale sleutelgereedschap. Schroevendraaiers, tangen en speciaal gereedschap moet je daar niet van kopen, ik heb het vermoeden dat ze dat inkopen. Levenslange garantie.
Het is een zer groot voordeel dat alles een eigen plekje heeft. Als ik ook maar 1 gereedschapje mis zie je dat meteen. Het enige nadeel is dat zo’n mooi gevulde kar vanzelf weer te klein wordt. Je wordt er heel hebberig van!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2018 - 17:58  ·  #432
Quote door Meerman

Niemand heeft zo'n kist als jij Dirk.
Dat hoeft an sich ook niets uit te maken hoor. Het is meer bedoeld als advies om er rekening mee te houden zodat je overzicht over je gereedschap hebt en snel kunt zien als er iets mist. Bovendien is het makkelijker om de juiste maat te vinden, zeker als je niet zo vaak sleutelt is dit erg handig.

Degene die vaker sleutelen, al dan niet dagelijks, zien echt in 1 oogopslag wel het verschil tussen 12-13 en 14-15 (ook weer even puur als voorbeeld bedoelt)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.05.2018 - 19:41  ·  #433
Dat is inderdaad DE manier. Vandaar dat die professionele karren van dat schuim hebben met exacte uitsparingen voor elk deel. Zo zie je precies of alles er in ligt en kun je na korte tjid met je ogen dicht alles vinden.
Ik heb het ook ongeveer zo geordend in de gereedschapwagen, dan kun je snel iets pakken en zie je ook of alles compleet is. Toen ik nog met een gereedschapkoffer langs de weg zat was ik de enige monteur die zo geordend werkte, alles in de koffer had een vaste plek, maar ik was nooit iets kwijt en kon met mn ogen dicht alles terugvinden.
scania164
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.05.2018 - 21:29  ·  #434
Dirk jou kist komt toch gewoon van daytona? Stond tzt op 850 forum. Ik heb 3 jaar met snap on mogen sleutelen en was er helemaal niet zo kapot van..
Zelf altijd hazet en sinds kort een mega kist op werk van SP tools. Wat een spul is dat..
Perfect. Komt uit Australië en veel in de motor sport gebruikt. Snap on heeft ook echt een naam. Ik moet zeggen dat de ratels echt top zijn...
Maar goed ieder zijn ding ..
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.05.2018 - 06:36  ·  #435
Klopt ook Chris, de kist zelf is van Datona. De inhoud merendeel van Snap-On. Het prijsverschil voor een kist van 1.85 mtr breedte was dermate groot dat ik geen kist van Snap-On heb gekocht. Dit staat overigens ook een paar berichtjes terug. Daarbij de kist van mij staat als stand alone en hoeft/kan niet meer verplaatst worden. Hij is dus niet rijdbaar wat hier ook niet hoeft. Daarbij is de kist leeg al zo zwaar dat hij alleen niet eens verplaatsbaar is. (300kg).

Selected quotes for multi-quoting:   0