Welk gereedschap heb jij vandaag aangeschaft?

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Welk gereedschap heb jij vandaag aangeschaft?

· 
Posted: 28.11.2018 - 12:58  ·  #541
Ben ook altijd content geweest met PB. Bij meerderewerkgevers mee gewerkt.
Als je voor weinig een torx schtoevendraaier set zoekt, dan kun je bij hornbach voor €15 een heel aardige set vinden. Is hobbykwaliteit, maar zeker niet slecht.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2018 - 07:24  ·  #542
Goed, ben bezig met de TIG machine op te bouwen zoals ik hem wil hebben;

Er moeten haken aan de laskar komen om de toortsen aan op te kunnen hangen want zo is het een zooitje, er moet een fatsoenlijk greep aan de kar komen / gelast worden om hem goed te kunnen verplaatsen, de wieletjes en asje moeten worden verstevigd want dit is gewoon te iel, de erbij geleverde spanband om de gasfles tegen te houden was te iel en niet te stellen dus een andere spanband voor gekocht, een goede gewapende slang van 8mm ipv 6mm (inmiddels aangeschaft), een nieuwe MMA toorts (heb net mijn oude MMA apparaatje verkocht waar een nieuwe toorts opzat) en is inmiddels ook al besteld. De TIG toorts die bij het apparaat zat is niet de juiste, er zou er eentje bij moeten zitten van Binsel om ook de gasflow op de toorts zelf te kunnen regelen, maar helaas ik heb een standaard toorts ontvangen zonder die gas-flow knop. Ben hierover al in gesprek met de verkoper.

Eigenlijk, als ik eerlijk ben, best wel een hoop dingetjes die ik niet had verwacht. Maar goed, ken nu toch niet meer terug. Ben wel erg benieuwd, als alles klaar is dadelijk, hoe het last.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 07:21  ·  #543
Zo, de houders voor het toevoegmateriaal aan de kar gemaakt, meteen een handgreep erop gezet en een houder/haak voor alle kabels en toortsen.

Als het goed is komen vandaag de gasslang en MMA toorts binnen en dan kunnen we het apparaat eens goed gaan testen.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 07:26  ·  #544
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 08:59  ·  #545
:lol:
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 10:37  ·  #546
:) :), je zou het haast gaan denken ja :)
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 12:42  ·  #547
Dat is het nadeel van een iets goedkopere machine, vaak is de basis ok, maar laat de afwerking te wensen over. Als je een las apparaat wilt hebben die helemaal goed is betaal je denk ik zomaar het dubbele?
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 13:10  ·  #548
Heb laatst mijn Powerhand accu slagmoersleutel verkocht. Gebruikte deze veel te weinig, en is een erg zware jongen. Wel heel sterk met een koppel van meer dan 600Nm. Maar daardoor ook wat onhandig in gebruik. Pakte hem daardoor eigenlijk nooit. Bovendien zijn de accu's niet zo makkelijk te krijgen, en denk ik over 4 jaar helemaal niet meer.
Tegenwoordig kun je ook van de gerenommeerde gereedschap fabrikanten (Makita/Bosch/Hitachi enz) ook prima slagmoersleutels kopen met een 1/2" aansluiting. Ik wil dus een accuboor en slagmoersleutel met hetzelfde accu systeem. Dat bespaart flink op accu's en een exrra lader. Hitachi is echt mijn merk, top kwaliteit en zeer handzame machines. Alleen is een combi van een accutol en slagmoersleutel flink aan de prijs. Ben terecht gekomen bij Milwaukee. Heb de accuboor inmiddels binnen, moet de slagmoersleutel nog bestellen. Echt een mooie machine met 4Ah accu's, lekker handzaam en erg sterk. De slagmersleutel levert 339Nm, en dat is ruim voldoende voor normaal sleutelwerk. Heb ook nog 2 pneumatische slagmoersleutels (Facom en Ingersoll Rand), maar werk graag snoerloos.
Fotootje:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 13:50  ·  #549
Ik heb ook erg veel gereedschap van Milwaukee. De slagmoersleutel heb ik een maatje groter. Fantastisch gereedschap.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 13:51  ·  #550
Het wordt steeds sterker, terwijl de machines kleiner worden. Dat maakt het fantastisch om te hanteren. Deze is slechts 12V, maar wel de kracht die andere merken pas met 18V leveren.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 13:54  ·  #551
Ik heb inderdaad alles op 18V. Heb Milwaukee ooit in Amerika in de hand gehad en was gelijk om. Nooit spijt van gehad.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 13:58  ·  #552
Quote door Ed

Het wordt steeds sterker, terwijl de machines kleiner worden. Dat maakt het fantastisch om te hanteren. Deze is slechts 12V, maar wel de kracht die andere merken pas met 18V leveren.

Ben reuze benieuwd hoe de slagmoersleutel je gaat bevallen. Op het werk hebben we 1 van Panasonic maar vind het 10X helemaal niks... Krijg met dat ding de wielbouten niet eens los en uiteindelijk pak ik er toch altijd maar weer de luchtsleutel bij.

Maar qua handzaamheid is zo'n accu ding wel ideaal dus als deze wel fatsoenlijk wielbouten (en liefst nog wel wat meer) kan doen dan zou het de overweging waard kunnen zijn om nog weer eens goed naar zo'n accu slagmoersleutel te kijken.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 14:42  ·  #553
Ik was ook nogal sceptisch, maar heb diverse filmpjes gezien van gebruikers, en krijgt simpelweg wielbouten van amerikaanse trucks los. Maar dat was ook de reden dat ik destijds de Powerhand had aangeschaft. Die is meer dan sterk zat, maar heeft totaal weer geen gevoel bij wat lichtere bouten en is daarnaast gewoon erg onhandig in gebruik. Laat wel even horen hoe deze bevalt Jan!
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 14:47  ·  #554
Quote door PvL

Ik heb inderdaad alles op 18V. Heb Milwaukee ooit in Amerika in de hand gehad en was gelijk om. Nooit spijt van gehad.

De machine zelf voelt heel goed aan, maar vind hem wel rumoerig in vergelijk met mijn Hitachi. Ook vind ik de accessoires nogal plastic aanvoelen: de koffer met inlay en de lader is nogal goedkoop geproduceerd. Maar het gaat natuurlijk om de werking van het gereedschap zelf. Ik ga het ervaren.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 14:52  ·  #555
Heb hier bij mij in de loods een tijd terug die meeting georganiseerd waar de subframerubbers vervangen zijn. De Milwaukee is daar toen goed gebruikt.
Ik heb met de 18V versie tot nu toe nog elke bout/moer losgekregen.

Selected quotes for multi-quoting:   0