Welk gereedschap heb jij vandaag aangeschaft?

qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Re: Welk gereedschap heb jij vandaag aangeschaft?

· 
Posted: 30.11.2018 - 15:11  ·  #556
ik heb een kennis die heeft ook Milwaukee gereedschap, die heeft een 18v machine met 3/4 aansluiting en daar draaien we bij ons op het bedrijf met gemak vrachtautowielen en wielmoeren van ander groot materieel los.
ook heeft hij een machine met 1/2 aansluiting en die is meer dan sterk genoeg om alles weer vast te draaien, dan hoef je het met de momentsleutel maar minimaal na te trekken.

ons eerst Milwaukee gereedschap hebben we intijd ook zelf aangeschaft en langzaam aan gaan we overstappen, mede omdat het ook 1 van de weinig merken is die voor alle 18v machines dezelfde accu aansluiting heeft. en die ook nog zegt van de komende x aantal jaren houden we deze accu aansluiting.

we proberen alle machine brushless te kopen omdat deze een hogere levensduur schijnen te hebben.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 15:23  ·  #557
Quote door PvL

Heb hier bij mij in de loods een tijd terug die meeting georganiseerd waar de subframerubbers vervangen zijn. De Milwaukee is daar toen goed gebruikt.
Ik heb met de 18V versie tot nu toe nog elke bout/moer losgekregen.

Subframebouten zijn erg moeilijk los te krijgen, die ook met de Milwaukee gedaan? Wat is het opgegeven koppel van jouw machine?
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 15:32  ·  #558
Erg mooi en goed gereedschap dat spul van Milwaukee. Snap-On heeft er ooit nog een rechtzaak tegen verloren inzake het patent / gebruik van de accu's. Heeft ze 27.8 miljoen dollar gekost....
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 16:00  ·  #559
Quote door Ed

Quote door PvL

Heb hier bij mij in de loods een tijd terug die meeting georganiseerd waar de subframerubbers vervangen zijn. De Milwaukee is daar toen goed gebruikt.

Subframebouten zijn erg moeilijk los te krijgen, die ook met de Milwaukee gedaan? Wat is het opgegeven koppel van jouw machine?

950 Nm - ik heb even voor je gekeken : heb de M18 CHIWF12.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 16:18  ·  #560
Baas boven baas 😎
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 19:59  ·  #561
Heb een sloophamer van hun.
Die zet echt zoden aan de dijk.
Als je het over power hebt.....

Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 20:05  ·  #562
Quote door PvL

Quote door Ed

Quote door PvL

950 Nm - ik heb even voor je gekeken : heb de M18 CHIWF12.

Das inderdaad een dikke jongen, maar die zal ook wel wat wegen gok ik? Daar heb ik dan de Ingersoll lucht sleutel voor. Die gaat nog ietsje verder (ik geloof 1200Nm).
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 20:48  ·  #563
Even een andere vraag over gereedschap: wat is een goede haakse luchtratel? Heb ooit zo'n ding van HBM gekocht, maar dat is echt rotzooi. Draait erg langzaam, maar maakt echt heel veel lawaai. Wat is een betaalbare (gebruik hem niet zo heel vaak) maar toch goede en stille sleutel? iemand ervaring? Er is nl zoveel op de markt?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 21:02  ·  #564
Mijn volgende haakse word een electrische! Alle lucht haakse ratels die ik heb gehad zijn waardeloos. Erg veel herrie.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 21:13  ·  #565
Het voordeel vaan lucht ratel is dat deze klein is. Een elektrische is veel groter, en dan wat mij betreft niet echt bruikbaar.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 21:19  ·  #566
De nieuwe generatie zeker niet! De meest gebruikte is 3/8. Prima formaat in lithium ion van snap-on.

Daarbij vervalt de slang, die ook vaak in de weg zit!
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 05:33  ·  #567
Bluepoint heeft hele fijne 3/8 luchtrateltjes met verschillend aantrekmoment, ik heb er hier eentje en die draait max 48 Nm, erg fijn apparaatje die ik erg veel gebruik bij o.a. waterpompen loshalen, moeren van het uitlaatspruitstuk loshalen en monteren, etc. Het is de Bluepoint AT206, erg handzaam apparaatje en ben er erg blij mee. Je kunt tegen lucht niet zelf ratelen.

Even als voorbeeld bedoeld: https://www.croooober.com/en/i…ir-ratchet

Luchtgereedschap maakt standaard behoorlijk wat herrie, dus vind dit eigenlijk persoonlijk geen argument om iets te laten liggen. Mits het goed werkt natuurlijk, zoals gezegd doe ik erg veel met lucht, ook een haakse slijper op lucht maakt veel kabaal, net zoals een goede luchttol.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 10:42  ·  #568
Helemaal mee eens Dirk dat luchtgereedschap altijd wel wat geluid, alleen die HMB ratel is echt oorverdovend, en die gebruik ik daarom echt nooit. Er komt een heel sterk gierend geluid uit, zeer vermoeiend. Daarnaast draait hij ook nog vrij langzaam, dus je moet hem daarom ook lang gebruiken. Gebruik die ratels alleen op plekken waar je er niet goed bij kunt met een rechte sleutel. Als rechte sleutel maak ik vaak gebruik van zo’n lange T-sleutel waar je doppen op kunt zetten. Dat gaat echt heel snel, en je draait nooit bouten stuk. Dat gevaar is er wel altijd met lucht gereedschap. Zal eens kijken naar die blue point ratel
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 14:47  ·  #569
Ik vind die blue point ratels ook verschrikkelijk hard klinken. Zijn wel sterk. Ingersoll rand ook sterk. CP ook.

Ik heb een hekel aan herrie. Dus voor mij een heel groot argument.

Haakse slijper op lucht vind ik ook niks, zijn heel slap, staan snel stil.

Electrische haakse ratels doen zomaar 70nm! Doen niet onder voor lucht.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 16:04  ·  #570
Ben ik weer totaal niet mee eens qua haakse slijper op lucht, erg fijn gereedschap, en in principe knap gevaarlijk want je moet echt weten waar je mee bezig bent ook want staat absoluut niet snel stil. Eea is natuurlijk wel afhankelijk van je compressorcapaciteit en werkdruk. Vind ze erg fijn om te gebruiken bij uitlaatklemmen die vastgerot zitten, om te gebruiken waar je met de gewone, standaard, electrische slijptol niet bij kunt komen. Zeker die baby haakse luchtslijpers waar van die Rodac schijfjes in kunnen van 70mm *1.0mm, geweldig spul !

Altijd leuk dat verschil in meningen qua gereedschap :)

Selected quotes for multi-quoting:   0