Na lang zoeken, wikken en wegen besloten om mijzelf te trakteren op een nette doppenset.
Ik heb het e.e.a. van Gedore, oud tot heel oud denk ik maar erg goede kwaliteit.
Er ontbraken zoveel maten en ik had dermate veel wensen, dat losse koop een slechte (financiele) keuze zou zijn, dus ging ik op zoek naar een doppenset.
Gedore had vroeger Carolus als "B-merk", dit is omgezet naar "Gedore Red". Ik vind het wat overdreven om Gedore-geld uit te geven aan af en toe hobbymatig gebruik, maar wil daarentegen wel een betrouwbare set gereedschap.
Een setje wat weinig te wensen overlaat is de
R45603172.
Bij Amazon.de besteld voor net geen € 100,= (!) en vandaag kwam deze binnen (beter dag hadden ze niet kunnen uitzoeken, werd net vandaag 43 jaartjes oud, dus mooi verjaarscadeau van vrouw en kids
)
Het materiaal voelt goed, wel wat speling op de ratels, maar misschien ben ik te zeikerig daarover.
Er zitten weinig tot geen maten in die ik nog te wensen heb, hoogstens een aantal 1/2" inbus/torx doppen, maar die hebben ook weer dito prijs en zijn sowieso als 5/16" bit aanwezig in deze set.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Gedore Red?
De prijzen zijn mijns inziens alleszins redelijk, kwaliteit moet nog bewezen worden de komende jaren.
Ervaringen van anderen zijn welkom!