Deze remontluchter bij HBM. Had al zo'n setje met zo'n (hand)vacuümpompje, maar dat is het toch allemaal net niet. DIe had ik tot nu toe alleen gebruikt bij motoren/brommers, maar ik bleef daar vaak toch lucht mee langs de ontluchtingsnippel trekken, wat resulteerde dat ik uiteindelijk toch nog op de 'oudewetse' manier moest ontluchten.
Deze week ga ik remklauwen (achter) van mijn S80 vervangen, en dan wil ik dus zonder gekloot de boel kunnen ontluchten (en alle remvloeistof vervangen in het remsysteem), dat kan ik nu mooi met dit setje doen. Dan pak ik ook meteen de Suzuki Swift van mijn vriendin mee, daarvan is de remvloeistof pas 1x ververst (auto heeft pas 70.000 gelopen, maar is wel 15 jaar oud).
Oh, en afgelopen jaar heb ik een hoop Makita LXT spul gekocht, uiteindelijk niet eens zo heel duur aangezien ze vaak gratis accu acties hebben. Brushless accuklopboor, heggenschaar en grastrimmer. En als test heb ik laatst een "Makita" slagmoersleute (brushless)l via Aliexpress gekocht, en dat ding werkt echt retegoed, ben daar echt blij mee