Willy geloof me: Volvo koopt deze riemen in bij Contitech, Contitech stapt op zijn beurt weer naar Gates voor de productie. De rollen koopt Volvo in bij INA en de WP bij Aisin.
Het enige verschil tussen aftermarket en origineel is dus dat je een Volvo stempeltje krijgt op de riem. Verder exact hetzelfde spul. Eenieder is uiteraard vrij om te bestellen waar hij/zij wil en ook welk merk. Maar dat het beter is en betere garantie biedt? Nee echt niet. De plaatselijke dealer gaat jou echt niet helpen als de riem onverhoopt na een paar weken knapt. Die nemen hetzelfde standpunt in als bijvoorbeeld een Bogijn: Ze zullen zeggen dat je er zelf aan gewerkt hebt en jij geen bevoegd werkplaatsmonteur bent.
Wil je daadwerkelijk gedekt zijn, dan moet je kiezen voor montage bij een garage.
Het enige verschil tussen aftermarket en origineel is dus dat je een Volvo stempeltje krijgt op de riem. Verder exact hetzelfde spul. Eenieder is uiteraard vrij om te bestellen waar hij/zij wil en ook welk merk. Maar dat het beter is en betere garantie biedt? Nee echt niet. De plaatselijke dealer gaat jou echt niet helpen als de riem onverhoopt na een paar weken knapt. Die nemen hetzelfde standpunt in als bijvoorbeeld een Bogijn: Ze zullen zeggen dat je er zelf aan gewerkt hebt en jij geen bevoegd werkplaatsmonteur bent.
Wil je daadwerkelijk gedekt zijn, dan moet je kiezen voor montage bij een garage.