Ik monteer inderdaad alleen maar contitech setjes. Naar mijn idee zijn ze identiek aan het Volvo setje. De rollen zijn van INA en de riem ziet en voelt ook identiek aan die van Volvo. Enkel de opdruk anders. Helemaal 100% zeker weten doe je het natuurlijk niet, maar ik heb inmiddels honderden setjes in mn handen gehad van allerlei merken wat van auto's af komen.
De merken die ik iniedergeval NOOIT zal monteren zijn van Gates, INA of SKF.
Gates maakt zijn distributie setjes compleet zelf, dus gates rollen, gates riem. De rollen van deze setjes zijn echt inferieure troep. Gaan voortijdig kapot (ervaring mee!)
In de setjes van INA zitten wel de juiste rollen (logisch) maar de riem is van een andere partij met een INA opdruk. Deze riemen heb ik ook al meermaals gedemonteerd die nog maar een aantal jaar gemonteerd zaten waar al droogtescheurtjes in zaten.
SKF hetzelfde verhaal, allemaal eigen makelij. Inferieur, riemen die voortijdig droogtescheuren vertonen.
Zoals je kan lezen, ben ik helemaal pro contitech. Maar origineel Volvo is natuurlijk ook dikke prima.
Iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt. Ik sta achter contitech, maar ook origineel Volvo.
De merken die ik iniedergeval NOOIT zal monteren zijn van Gates, INA of SKF.
Gates maakt zijn distributie setjes compleet zelf, dus gates rollen, gates riem. De rollen van deze setjes zijn echt inferieure troep. Gaan voortijdig kapot (ervaring mee!)
In de setjes van INA zitten wel de juiste rollen (logisch) maar de riem is van een andere partij met een INA opdruk. Deze riemen heb ik ook al meermaals gedemonteerd die nog maar een aantal jaar gemonteerd zaten waar al droogtescheurtjes in zaten.
SKF hetzelfde verhaal, allemaal eigen makelij. Inferieur, riemen die voortijdig droogtescheuren vertonen.
Zoals je kan lezen, ben ik helemaal pro contitech. Maar origineel Volvo is natuurlijk ook dikke prima.
Iedereen moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt. Ik sta achter contitech, maar ook origineel Volvo.