Verwijt? Willy, het zit je nog steeds dwars hè? Ik vind het nog steeds bangmakerij en ongefundeerde beweringen.
Bij wie ga jij steun zoeken als je Volvo waterpomp na een tijd stukloopt en je je koppakking mag vervangen? De dealer? Heeft die zich niet te houden aan dezelfde wettelijke garantieregelingen als een andere onderdelenleverancier? Dus bijvoorbeeld een Bogijn ook. Verder is de WP nergens gebonden aan een interval. (ik kan me hierover vergissen!) Dus 180dkm/10 jaar levensduur kun je niet claimen bij de dealer. Dan is 100dkm/5 jaar wellicht wel erg mooi volgens de magazijnman die jouw verhaal aanhoort. Wie gaat je in dat geval helpen? Je eigen portemonnee denk ik.. Daarnaast heb je zelf de hobbybob uitgehangen... Ook zoiets wat gewoon niet gedekt kan worden.
Waarom zijn riemen van Contitech slechter dan van Volvo? Waarom zijn INA rollen slechter dan Volvo? Waarom is een Aisin WP Inferieur tov een Volvo WP? Net zoals waarom haalt een SKF riem de 180dkm niet? Knapt een Volvo (of eigenlijk merkspecifieke) riem never nooit?
Zolang je niet onderbouwt wat je beweert, is het gewoon bangmakerij. Loze kreten als "Die halen de interval niet" of "Inferieure waterpompen" of "Het is gewoon rotzooi" kun je niets mee.
Geef eens harde bewijzen dat het ook daadwerkelijk zo is dat een riem van SKF of welk merk dan ook eerder knapt dan een riem van de dealer. Er zijn zat auto's die na de eerste paar jaar nooit meer een dealer zien. Bestellen alle Vakgarages bij VW, Volvo, Renault, Citroën, Opel en noem het allemaal maar op, distributiesetjes? Staan deze massaal 2 jaar later met kromme kleppen op de brug?
Willy: noem man en paard en dan kunnen we kijken of dat 'verwijt' (zoals jij het noemt) onterecht was of niet.