Welk merk en type zomerbanden aanschaffen?

Benji
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Welk merk en type zomerbanden aanschaffen?

· 
Posted: 16.05.2016 - 02:28  ·  #1
Heb sinds een aantal dagen mijn setje zomerbanden+velgen laten monteren die ik bij de auto gekocht heb. Deze zijn al snel aan vervanging toe en ik vraag me af welk merk en type ik het best kan aanschaffen?
Er zit nu Michelin Primacy HP 225/50/R17 98W onder. Het weggedrag is erg verslechterd sinds de wissel van de winterbanden naar deze band. De besturing is nu erg vaag, nerveus en erg spoorgevoelig. Dit kan wellicht komen omdat de banden sowieso al aan vervanging toe zijn. Daarbij wist ik niet op welke plek ze oorspronkelijk gemonteerd zaten. Dus linksvoor kan nu rechtsachter gemonteerd zijn. Dat heb ik op de koop toe genomen.

Kortom welke band kan ik het beste nemen of kan het gewoon weer deze michelin worden?
Oja een relatief stille band vind ik wel fijn :-) Met een stabiel weggedrag, goede remprestaties op nat.

Bedankt voor de reacties!
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Welk merk en type zomerbanden aanschaffen?

· 
Posted: 16.05.2016 - 08:35  ·  #2
Er is een recent topic over welke zomerbanden men hier heeft, staat daar niets bij?
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 09:03  ·  #3
Ik had ook de Michelin Hp eronder liggen.

Ben een aantal weken geleden overgestapt op de splinternieuwe Vredestein ultrac satin.

Echt helemaal geweldig. Nog nooit zo'n stille band eronder gehad. Super veel grip en de rechtuit stabiliteit is ook erg goed.
Voor mij echt geen veel te dure Michelin meer.

Made in the Netherlands :D
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 09:12  ·  #4
Idem als turbodesk . nu achter vredestijn eronder , een 1000km mee gereden onder de v70 bevalt erg goed .
Onder de c30 die we recent kochten ligt ook vredestein en bevalt ook super , ik ben om en ga niet meer terug naar de Michelin banden voor de volvo's.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 20.05.2016 - 22:55  ·  #5
inmiddels ook 4 nieuwe Satin van Vredestein: super!

Selected quotes for multi-quoting:   0