helaas is motointegrator ook niet vrij van fouten wat betreft verzenden. Er ontbreekt 1 bout bij mijn FAG-lager.
mailtje gestuurd of ze de ontbrekende bout willen nasturen. Ben benieuwd...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
met een half uurtje netjes antwoord gekregen.
Ik mag de hele handel terugsturen, want afzonderlijke bouten worden niet geleverd. Ga ik dus niet doen, ik gebruik wel een oude bout.
Ik stuurde mijn verkeerd geleverde draagarm retour en is pas na een PayPal claim tot crediteren van mijn verzendkosten gekomen maar mocht wel nog even opnieuw verzendkosten betalen voor de nieuwe draagarm.
Vanmorgen in alle vroegte (6uur) begonnen met mijn wiellager vervangen. Het was nog lekker koel en de zon stond nog erg laag.
Eerst geprobeerd om zonder iets van de ophanging los te halen de 4 bouten te verwijderen. Kon er echter met geen mogelijkheid fatsoenlijk bij komen. De homokineet zat er te dicht op. Toen maar de beide bouten van de veerpoot losgemaakt. Toen ging het stukken beter.
En nu het toch los lag, ook maar even de "nieuwe" remklauwen en schijven van arnoud gemonteerd. Dit ging soepeltjes en zonder problemen.
Heb ze direct even getest door even een paar keer flink in de remmen te gaan. Toch een hele verbetering, van 285 naar 305.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Mooi stukje werk!
Doe je maar een zijde? Ik heb dit ook eens gedaan bij een A4 en daar kreeg ik het dringende advies om beide zijdes te doen; wat ik destijds ook heb gedaan.
Voor de A4 heb ik toen voor Meyle gekozen (zowel lagers als naven vernieuwd) omdat dit de 'erstausruster' is voor Audi.
(las ergens een reactie dat Meyle Chinees is... not! is nog steeds gewoon Duits)
Kreeg je de naaf overigens makkelijk uit je veerpoot? die willen namelijk nog wel eens heel erg vast zitten.... (weet ik uit ervaring)
Mooi stukje werk!
Doe je maar een zijde? Ik heb dit ook eens gedaan bij een A4 en daar kreeg ik het dringende advies om beide zijdes te doen; wat ik destijds ook heb gedaan.
Voor de A4 heb ik toen voor Meyle gekozen (zowel lagers als naven vernieuwd) omdat dit de 'erstausruster' is voor Audi.
(las ergens een reactie dat Meyle Chinees is... not! is nog steeds gewoon Duits)
Kreeg je de naaf overigens makkelijk uit je veerpoot? die willen namelijk nog wel eens heel erg vast zitten.... (weet ik uit ervaring)
Ja, maar 1 zijde. Was niet nodig als die nog goed was, heb ik gehoord.
Naaf kwam goed los, maar deze is de laatste tijd ook wel een paar keer los geweest. Nieuwe schokdempers 2 jr geleden en vorig jaar nieuwe veren.
SNR en FAG zijn net zo goed als SKF. alle 3 die merken zijn perfect. Meyle en BTA is chinees voor zover ik weet, niet mijn voorkeur in deze.
Ik heb deze zomer beide voorwiellagers vervangen voor FAG lagers. Nu klinkt er bij sturen naar links een rauwe grom vanuit rechts voor. Ik vrees dat het nieuwe lager dus niet goed is en ik deze weer kan vervangen. Helaas heb ik ze besteld bij Motointegrator dus het zal vrijwel onmogelijk worden om deze te claimen.
Heeft iemand dit vaker gehad? Wordt een duur geintje zo....