Gisteren de auto met de pootjes van de grond gehad, maar als ik aan het wiel draai voel ik geen getril in de veer. Nu weet ik dat deze test niet sluitend is, want tijdens het rijden hoor je ook alleen geluid bij een bocht naar links. Dus alleen tijdens hogere belasting.
Ik heb net maar een nieuw lager besteld, dit keer van SKF ipv FAG.
goede middag Heren,
bel eens met SKF dan kunnen ze je goed adviseren. heb een cursus gehad bij hun. Zijn misschien wel duurder maar wel de goede kwaliteit. ook het vet moet goed zijn. ook hiervoor alleen voor kwaliteit gaan.
succes
Achter loopt het wiel super soepel. Daar zal het denk ik niet zitten.
Wat me wel opvalt is dat de remmen aan de voorzijde zoveel meer slepen dan achter. Aan de achterzijde draait het wiel makkelijk 4 a 5 keer rond, voor is dat beduidend minder en hoor je de blokken slepen. Klopt het dat er zo'n verschil zit tussen voor en achter?
Edit: Ik bedenk me nu dat je achter alleen het wiel draait. Voor zit je natuurlijk met de aandrijfas en de bak die je ook in beweging moet brengen/houden. Niet gek natuurlijk dat dat allemaal zwaarder gaat....
Klopt! Aanlopende remmen zijn denk ik het best te meten obv de temperatuur van de schijf na een stuk rijden en stoppen zonder te remmen (zo mogelijk). Ik had een aankomende klauw op mijn Benz en die werd zo heet dat als je er water op gooide je een stoomwolk kreeg!
Ik ben van plan morgen het nieuwe lager te monteren. Vanmiddag voelde ik eens het loopvlak van de band. Het is net alsof de voorband een klein beetje is gecupt. Zou dat misschien ook de reden zijn van het geluid? Of zou je een gecupte band ook moeten horen bij rechtuit rijden?
Ik acht de kans klein dat dit het is want de banden (Vredestein Ultrac Satin) zijn er in april onder gekomen en ze zitten op de aangedreven wielen.
Ik heb ook deze vredesteins onder mijn v70 zitten sinds eind juli.
Vorige week de v70 opnieuw laten uitlijnen i.v.m naar rechts trekken.
Dit is opgelost door de achteras goed uit te lijnen.
De uitlijnspecialist (lammert vd meulen) ook gevraagd naar het lichte cuppen van de banden op de aangedreven wielen.
Was een duidelijk antwoord. Geen Vredestein weer volgende keer....
Hij Krijgt erg veel problemen met deze band te zien.
Cuppen Van banden is net een wiellager geluid indd.
Zijn advies volgende keer Michelin of continental.