Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

...

Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 29.05.2013 - 23:54  ·  #151
Hmm toch maar eens naartoe Hans. Gelijk weer een reden tot een leuk uitstapje! ;)
patrickkoning
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 08:45  ·  #152
Quote door typhoon

Quote door patrickkoning

Heb nu die Vredestein Ultrac Cento, buiten dat m'n wielen opnieuw gebalanceerd moeten worden merk ik dat deze iets harder zijn op dwarsrichels. Kan ook aan de bredere band en grotere wielen liggen. Qua geluid vind ik ze zelfs iets stiller dan de Primacy HP die hiervoor eronder lagen. Elke dag neem ik een klaverblad waar aan het uiteinde een hobbel zit, met die Michelins werd de achterkant wat onrustig als ik er wat gehaast overheen reed. Met deze banden/wielen voel ik iets meer stabiliteit.

en een stuk goedkoper als bv. de Continentals en Michelins. Denk dat mijn volgende banden de Vredestein ultrac vorti worden (scoren goed in de testen). Zijn momenteel zelfs goedkoper dan de Gislaveds die ik nu erop heb liggen.

Die was er helaas niet in de maat die ik nodig had, maar ik ben zeker tevreden over de banden nu. Merk wel dat het geheel iets stugger is, maar dat kan ook aan een inch grotere velg liggen.
arnold_w
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: avanwijk.nl
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 11:56  ·  #153
Zodra mijn velgen gespoten zijn wil (moet) ik er ook nieuwe zomerbanden op leggen.
Mijn oog is gevallen op de Continental ContiSportContact 5, welke onlangs als beste uit de 225/45/17 tests van de ADAC en ANWB zijn gekomen.

ADAC 2013 Reifen test

Niet goedkoop, ongeveer 105,= per band (online), maar ik wil niet bezuinigen op goede banden.
Los van de goede eigenschappen op nat wegdek is voor mij comfort/geluid, slijtage en brandstofverbruik ook van belang en volgens mij voldoet deze band hier prima aan.

Iemand nog andere ideeën voor een goede band die niet in de test staat?
BJ84
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 12:31  ·  #154
Michelin Premacy, bevalt goed.
typhoon
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 13:48  ·  #155
Quote door patrickkoning

Quote door typhoon

Quote door patrickkoning

Heb nu die Vredestein Ultrac Cento, buiten dat m'n wielen opnieuw gebalanceerd moeten worden merk ik dat deze iets harder zijn op dwarsrichels. Kan ook aan de bredere band en grotere wielen liggen. Qua geluid vind ik ze zelfs iets stiller dan de Primacy HP die hiervoor eronder lagen. Elke dag neem ik een klaverblad waar aan het uiteinde een hobbel zit, met die Michelins werd de achterkant wat onrustig als ik er wat gehaast overheen reed. Met deze banden/wielen voel ik iets meer stabiliteit.

en een stuk goedkoper als bv. de Continentals en Michelins. Denk dat mijn volgende banden de Vredestein ultrac vorti worden (scoren goed in de testen). Zijn momenteel zelfs goedkoper dan de Gislaveds die ik nu erop heb liggen.

Die was er helaas niet in de maat die ik nodig had, maar ik ben zeker tevreden over de banden nu. Merk wel dat het geheel iets stugger is, maar dat kan ook aan een inch grotere velg liggen.

Ik denk dat dit vooral veroorzaakt wordt door de grotere velgmaat.
typhoon
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 18:24  ·  #156
Quote door arnold_w

Zodra mijn velgen gespoten zijn wil (moet) ik er ook nieuwe zomerbanden op leggen.
Mijn oog is gevallen op de Continental ContiSportContact 5, welke onlangs als beste uit de 225/45/17 tests van de ADAC en ANWB zijn gekomen.

ADAC 2013 Reifen test

Niet goedkoop, ongeveer 105,= per band (online), maar ik wil niet bezuinigen op goede banden.
Los van de goede eigenschappen op nat wegdek is voor mij comfort/geluid, slijtage en brandstofverbruik ook van belang en volgens mij voldoet deze band hier prima aan.

Iemand nog andere ideeën voor een goede band die niet in de test staat?

Voor die prijs niet nadenken, doen ;-)
Walter
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 19:30  ·  #157
Sinds een klein weekje dus;

Vredestein Ulltrac sessenta,bevallen tot nog toe eigenlijk heel goed.(maatje 245/35/19) :happy:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.06.2013 - 19:47  ·  #158
Strakke maat Walter.
Je wielen kun je zeker niet missen.
Veel plezier ermee. ;-)
ChriS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2013 - 22:11  ·  #159
Bridgestone Turanza T001 205/55/16. IMHO bij nat weer even goed als Continentals en beter dan Michelins.
meetjasper
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 12.06.2013 - 22:37  ·  #160
2 weken geleden nieuwe voorbanden erop laten leggen. Vanuit prijs-kwaliteit oogpunt het advies naar bf goodridge opgevolgd. Constatering tot nu toe (17"):
Geruisloos (in verhouding tot contis sportcontact 3)
Comfort stukken beter
Brandstof verbruik nog geen resultaat beschikbaar
Grip gigantisch toegenomen (maar contis waren ook erg kaal)
Heb hiervoor jaren op michelin premacy II gereden in een peugeot, maar vind deze toch wel vergelijkbaar met de ervaring welke ik toto nu toe heb.
Al met al, ben ik heel erg tevreden.

Stultiens Weert, nog bedankt voor het goede advies!
...

Subject:

· 
Posted: 12.06.2013 - 22:39  ·  #161
Dat is ook goed om te horen Jasper! ;)
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.06.2013 - 13:42  ·  #162
225-45/17 Michelin HP primacy hier. Banden zijn zo goed als nieuw en blijven er wel onder maar of ik dezelfde ook weer als opvolger zal kiezen?
jevendik
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.09.2013 - 00:34  ·  #163
Hallo allemaal,

Ik ben Joris en nieuw op het forum. Tot enkele jaren geleden heb ik veel plezier beleeft aan diverse 480's en een mooie 740 maar daarna alleen met een auto van de zaak gereden (Audi A4). Die is inmiddels ingeleverd en heb privé een mooie S80 van 1999 aangeschaft (zal straks proberen wat foto's te plaatsen).

On topic: ik heb deze velgen met banden in de maat 215/55/16 en load index 94. Deze banden (Vredestein Quatrac) zijn behoorlijk gecupt en wil ik vervangen. Nu heb ik twee vragen waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

1. Een maat smaller (205/55/16) is zomaar 30% goedkoper. Voor de S60 en V70 is dat een normale maat maar kan die maat ook onder de S80? (staat niet als mogelijkheid in de tabel in tankklep en ook niet op de pagina over de velg maar zijn technisch grotendeels dezelfde auto's, toch?).

2. Hebben jullie ervaring met load index 91 op de banden onder jullie Volvo's? (nu dus 94)

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr Joris

PS Ik twijfel nog tussen Nokian Line en Vredestein Sportrac 5 als nieuwe band (value for money)
wmkuipers
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 09.09.2013 - 15:25  ·  #164
Quote door jevendik

Hallo allemaal,

Ik ben Joris en nieuw op het forum. Tot enkele jaren geleden heb ik veel plezier beleeft aan diverse 480's en een mooie 740 maar daarna alleen met een auto van de zaak gereden (Audi A4). Die is inmiddels ingeleverd en heb privé een mooie S80 van 1999 aangeschaft (zal straks proberen wat foto's te plaatsen).

On topic: ik heb deze velgen met banden in de maat 215/55/16 en load index 94. Deze banden (Vredestein Quatrac) zijn behoorlijk gecupt en wil ik vervangen. Nu heb ik twee vragen waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen:

1. Een maat smaller (205/55/16) is zomaar 30% goedkoper. Voor de S60 en V70 is dat een normale maat maar kan die maat ook onder de S80? (staat niet als mogelijkheid in de tabel in tankklep en ook niet op de pagina over de velg maar zijn technisch grotendeels dezelfde auto's, toch?).

205/55/16 is echt te klein. Je Je moet dan 205/65/16 hebben, maar die is ook duurder!

2. Hebben jullie ervaring met load index 91 op de banden onder jullie Volvo's? (nu dus 94)

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr Joris

PS Ik twijfel nog tussen Nokian Line en Vredestein Sportrac 5 als nieuwe band (value for money)

load index 91 is geen probleem, dan kun je 615 kg per band belasten. 4X614 is lager dan de maximummassa van de auto (zelfs met aanhanger, kogeldruk van 100kg). Dat is geen probleem dus
patrickkoning
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 09.09.2013 - 16:11  ·  #165
Quote door wmkuipers

205/55/16 is echt te klein. Je Je moet dan 205/65/16 hebben, maar die is ook duurder!

Onder mijn S80 zaten er ook 205/55/16. Die maat wordt volgens Volvo voorgeschreven, zou geen idee hebben waarom dit echt te klein is?

Selected quotes for multi-quoting:   0