Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

jevendik
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 16.09.2013 - 14:40  ·  #181
Quote door EdwardP

Nadat m'n winterbanden eraf gegaan zijn heb ik 12.000 km. gereden en in die tijd zijn de Dunlops van 6 naar 2 mm. gegaan :sick:

Oei, als je er van uitgaat dat je 6mm kan verslijten voordat je nieuwe nodig hebt, hebben ze dus een levensduur van 18.000 km.... Zijn dat de voorbanden? Bij de Autoweek zomerbandentest vermelden ze een levensduur van 20.000 km voor de aangedreven wielen dus die is dan redelijk waarheidsgetrouw.

Veruit de langste levensduur die in die test hebben overigens de Michelin Energy Saver+: 30.000km. Daardoor is de kilometerprijs van die Michelins erg laag ondanks de hoge aanschafprijs. Mmm, blijft lastig....

PS Inmiddels de Primacy 3 bestelling geannuleerd (waren gelukkig nog niet verzonden), die hebben namelijk geen lange levensduur schijnt maar zijn wel duur
EdwardP
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Subject:

· 
Posted: 16.09.2013 - 14:57  ·  #182
Zijn idd de voorbanden.
Ik zat ook al te denken aan de Michelin Energy Saver+.
Lange levensduur en schijnbaar ook een positieve invloed op het brandstofverbruik.
En aangezien ik niet zo'n scheurneus ben zal de wegligging ook wel goed genoeg zijn denk ik.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 16.09.2013 - 15:20  ·  #183
Quote door jevendik

Ik hoop dat de Quatracs 3 bij jou niet gaan cuppen... Op mijn S80 is het cupgeluid werkelijk alles overstemmend en zeer irritant, zowel voor als achter (zijn al een x gewisseld). Cuppen schijnt bij 4 seizoenen banden sneller voor te komen door de bredere dwarsgroeven en het zachtere rubber.

Voor mij nooit meer 4-seizoenen banden: als je ze in het voorjaar aanschaft en in december nog maar 4 mm overhebt, is de winterfunctie al verdwenen. In principe zijn 4-seizoenen banden voor NL'se winters een aardig compromis maar ik zou er niet een besneeuwde Oostenrijkse bergpas mee over willen. En omdat je banden na flink wat kilometers vaak toch tussentijds moet laten balanceren, vind ik de wissel ook geen ramp. Nou ja, zo heeft ieder zijn overwegingen natuurlijk. Jammer dat de perfecte 4-seizoenen band (nog) niet bestaat wat mij betreft.

PS Ik heb de uitlijning nog niet laten controleren dus cuppen kan daaraan liggen

Van cuppen heb ik op beide auto's geen last. Ik ben geen wintersporter, dus besneeuwde bergen gaat mijn auto naar alle waarschijnlijkheid niet zien. Als ik wel een keer in de sneeuw over de grens moet zijn ben ik in ieder geval niet strafbaar.

Ik ben ook blij dat ik niet meer 2 torens banden extra achter de schuur heb liggen. 4 x 225 breed is een hele stapel!

De hulpdiensten hier in NL laten de auto's tegenwoordig standaard afleveren op dit type band, dat was voor mij een belangrijk argument.
jevendik
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.09.2013 - 16:04  ·  #184
jevendik
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.09.2013 - 16:12  ·  #185
Quote door EdwardP

Zijn idd de voorbanden.
Ik zat ook al te denken aan de Michelin Energy Saver+.
Lange levensduur en schijnbaar ook een positieve invloed op het brandstofverbruik.
En aangezien ik niet zo'n scheurneus ben zal de wegligging ook wel goed genoeg zijn denk ik.

Als je niet op een paar tientjes meer of minder let (bij aanschaf), is dat volgens mij een hele goede keuze. Hoewel er een groot verschil zit tussen de testresultaten per test. De ene test is ook absoluut de andere niet. Geloof dat de testen van Autoweek/Autobild en de Adac redelijk betrouwbaar zijn. Moet wel net de juiste maat getest zijn want daar zit ook weer flink verschil tussen... (om gek van te worden)

Ik denk dat het voor mijn S80 de Vresdestein Sportrac 5 wordt; heeft de NL'se economie er ook nog wat aan en heeft een vrij gesloten profiel aan de zijkanten wat cuppen zou moeten voorkomen.

Hier vind je overigens eenvoudig de goedkoopste aanbieder: http://www.autobanden-365.nl/
JeroenG83
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Homepage: jdegrootict.nl
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 19:19  ·  #186
Het is onder de huidige omstandigheden misschien een raar onderwerp om aan te snijden maar het is betrekkelijk snel weer voorjaar!
Ik moet twee van de zomerbanden vervangen (er zit nog maar 2,5-3mm op) dus ik ben mij nu aan het oriënteren op wat er te krijgen is op dit moment.
Mijn voorkeur gaat uit naar Michelin in verband met de goede ervaringen die ik met dat mark heb opgedaan de laatste jaren.
Op de website van Michelin zie ik diverse banden die in aanmerking komen maar dat maakt het kiezen wel weer lastig. De banden zijn voor een V70 2.3 T5 uit 2000 in de maar 225/45/R17.
Ik zit te twijfelen tussen de Premacy 3 of de Pilot Sport 4. Maar als er andere suggesties zijn dan sta ik daar zeker open voor.
Het is naar mijn mening belangrijk om een goede band te hebben die past bij mijn rijstijl. Ik houd er van om lekker door te rijden en ik vind de wegligging en veiligheid erg belangrijk.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 20:29  ·  #187
Zo een raar onderwerp vind ik het niet, het is naar mijn idee juist nu het moment om er bij stil te staan of je andere zomerbanden nodig hebt. Merk en type keuze is ook een deel persoonlijke smaak en ervaringen.

Ikzelf heb straks 4 nieuwe zomerbanden nodig. Ik zit te denken aan de Vredestein Sportrack 5 of Michelin (type weet ik nog niet). De maten zijn standaard (195/60/15), hoewel mn huidige winterbanden net ff breder zijn (205/55/15) en ik dat nét ff mooier vind staan.

Keuzes keuze keuzes ;-)
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 20:33  ·  #188
Ik heb Premacy 3's rondom en die bevallen me goed.
Eigenlijk vallen ze niet op door zeer goed rijgedrag o.i.d. maar juist bij dit topic denk je er eens over na... er is eigenlijk niet veel om over te denken. Je hoort ze wel, maar niet veel. Grip is prima, nooit problemen in de regen. Slijtage valt me best mee, zeker met 285Nm op de voorwielen...

Wat mij betreft worden de volgende weer Premacy's of een mogelijke opvolger er van.

1 Ding is zeker, ik wil alleen erg goede banden. Voor minder ga ik niet. Mijn vrouw en dochter zitten >80% van de tijd in de auto en meer dan >50% zit ik er niet eens bij in... en dan zijn banden toch wel het enige stukje contact met de weg.

Ohja, de maat: 225/45/R17
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 21:42  ·  #189
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 21:58  ·  #190
Www.daparto.de , tabblad reifen.
yes996
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 23:50  ·  #191
Vredestein Ultrac Cento.
Superband voor super weinig!!! 245 x 40 x 18 voor ronde de 120 euro....
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 07.01.2016 - 23:54  ·  #192
http://www.daparto.de/Reifen-Preisvergleich

ik zelf rij op Nokian Zline bevalt prima 225/45/17 rn was betaalbaar.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 06:07  ·  #193
Die Nokian Z line heb ik ook.
Maar ze slijten erg snel.
Ik ga weer terug naar Viking.
Die heb ik als winterbanden, en zeer goede ervaringen mee als zomerband op de V70.
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 08:39  ·  #194
Zo, dat is een mooie topic kick van twee jaar :D

Ik ben zelf aan het twijfelen over de Hifly HF805 banden in de maat 225/45/17.
Hoor daar eigenlijk alleen maar goede berichten over.

Heb mijn eigen, zelfstandige, bandenboer gebeld met de vraag hoe hij over deze banden dacht.
Bleek dat hij ze regelmatig al had geplaatst op aanvraag van klanten en ze waren er zeer tevreden over. Zelfs een Mercedes garage bij hem achter monteert ze ze nu ook bijna standaard.

Ondanks dat, twijfel ik nog steeds. :'(
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 09:36  ·  #195
Ik heb recent mijn Michelin Primacy HP laten vervangen voor Fulda Sportcontrol en die bevallen mij prima, een heel stuk beter dan die Michelins. Mede ingegeven door de resultaten op tyrereviews.co.uk ( http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/ ). Heb zitten twijfelen tussen deze Fulda's, de Nokian Z-line en Hankook Ventus V12 evo 2.

@Turbodesk, daar had @Martijn het ook al eens over in een vergelijkbaar topic, zijn mij te erg Cmerk. Resultaten zijn ook niet zo heel erg enthousiast: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hifly/HF805.htm

Selected quotes for multi-quoting:   0