@Waltersan: Op het comfort heb ik wel wat moeten inboeten, ik ben van 195/65/15 naar 225/45/17 gegaan maar het verschil valt wel mee. Qua sturen heb ik het idee dat de auto wat minder zoekerig is. Maar daarbij moet ik wel melden dat de oude banden nog ong. 2mm profiel hadden en nu zijn de nieuwe banden zojuist gebalanceerd.
Uitlijnen wordt gedaan als ik de draagarmen in Elst laat vervangen zeer binnenkort!
@Bigdog: Bedankt! Ik ben er zelf ook wel heel erg blij mee!
Wat weten jullie van merk viking?? Lokale garage heeft 4 nieuwe viking banden voor mij, dus vroeg mij af of iemand ervarning mee heeft. Weet dat geen a klasse is maar valt dacht ik nog wel in b middenklasse
Nexen banden ooit onder een van mijn Benzen gehad, een dikke achterwielaangedreven 6 cilinder diesel. Zaten er al onder toen ik hem kocht en ik vond het fijne banden die het vooral op nat wegdek erg goed deden. Wel prettig met een hoop koppel op de achterwielen.....
Erg mooie Volvo heb je overigens :thumb:
Thnx
Nexen is voor mij het eerst op de V.
Heb wel onderzoek gedaan naar diverse merken, profielen en qua weg gedrag.
Brandstofverbruik kijk ik niet echt naar, veiligheid is me meer waard. :thumb:
Verder zijn ze een beetje te vergelijken met de Michelin Primacy.
Alleen wat prijs betreft geen vergelijk.
Op mijn auto lagen een ander type Nexen toen ik mijn auto vorig jaar kocht. Type 8000. Om heel eerlijk te zijn bevielen die mij niet echt. Ik vond ze wat sponzig. Af en toe had ik het gevoel o f de auto wat "glee over de band". Ik weet niet precies hoe ik het moet uitdrukken. Van de winter heb ik er Nokians op gehad, in dezelfde maat. Dat stuurde toch een stuk strakker.
En op dit moment ben ik online aan het zoeken naar Michelins. Twijfel nog tussen de Primacy of de Pilot Sport 4. Nu ze nog aan een aantrekkelijke prijs zien te vinden. (Maat 245/40/18.)
Ik rijd nu ongeveer twee maanden op de Vredestein Ultrac Vorti 225/45/17 ZR 94Y.
Ik heb nog nooit banden er om gehad die zo veel grip hebben als deze.
Je kan hiermee zo ontzettend hard mee door bochten, ongelooflijk.
Ze zijn stil, zeer goede rechtuit stabiliteit.
Het enige waar ik niet aan wennen is de stugheid. Ik voelde het al voordat ze om de velg gezet werden, dat de wangen heel erg stug zijn.
Ik ben gewend aan comfortbanden. Ik dacht dat ik hier wel aan kon wennen, maar niet dus.
Zal wel aan mij liggen.
Nu is de vraag: zijn bv de Ultrac Cento banden zachter/comfortabeler dan de Vorti`s?
Ik ben ook voornemens om er andere banden om te gooien.
Als er iemand interesse heeft? Er is nog maar een drieduizend kilometer mee gereden.
Op mijn auto lagen een ander type Nexen toen ik mijn auto vorig jaar kocht. Type 8000. Om heel eerlijk te zijn bevielen die mij niet echt. Ik vond ze wat sponzig. Af en toe had ik het gevoel o f de auto wat "glee over de band". Ik weet niet precies hoe ik het moet uitdrukken. Van de winter heb ik er Nokians op gehad, in dezelfde maat. Dat stuurde toch een stuk strakker.
En op dit moment ben ik online aan het zoeken naar Michelins. Twijfel nog tussen de Primacy of de Pilot Sport 4. Nu ze nog aan een aantrekkelijke prijs zien te vinden. (Maat 245/40/18.)
Gisteeren was het eindelijk zo ver, de nieuwe zomerbanden laten monteren. Vredestein sportrac5 in de maat 205/50-17. Komen bij mijn lokale bandenboer vandaan hier in het dorp. Het kan misschien nog een paar tientjes goedkoper, maar de zorg was top! Loodjes keurig uit het zicht achte de spaken, 1 wiel was krom en hebben ze gericht, pasvlakken gereinigd, keurig.
Ik heb er nu 80 km mee gereden, en ik ben zeer tevreden. Goede mix van comfort, goed sturen, weinig geluid en zeker gevoel in bochten. Alleen bij heel hard door bochten hoor ik een grof gonzend geluid.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).