Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 10.04.2016 - 14:23  ·  #271
Bij aankoop zaten er Pirelli P6000 (225/45 R17) onder, in de schuur liggen 4 4xPirelli CINTURATO P7 klaar om er op te zetten.
Waarom (weer) Pirelli? Combinatie testresultaten ANWB en prijs online was goed. Afwachten hoe 't gaat bevallen, eerst nog 'ff' de velgen opknappen en spuiten (worden van donkergrijs zwart) en dan kunnen de winterbanden (jawel...) verruild worden voor deze zomerbandjes.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 11:54  ·  #272
Ik heb een deal met mijn bandenboer kunnen maken.

Hij neemt mijn huidige Vredestein Ultrac Vorti terug en ik neem de nieuwste Vredestein Ultrac Satin bij hem af. Ik moet natuurlijk wat bijbetalen.

Ben heel benieuwd naar die nieuwste band. Vrijdag gaan ze eronder.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.04.2016 - 20:08  ·  #273
Ik rij nu een weekje met de sportrac5, en ik ben er erg tevreden mee! Goede grip, ook op natte weg, koersvast door lange bochten en best stil. Je hoort ze soms iets, afhankelijk van het soort asfalt, maar alleen met de radio uit en de kachel opstandje 1.
Ik hoorde vandaag ook dat ze de winnaar zijn in de anwb bandentest. Altijd leuk om te horen!

Ik had deze week een paar dagen een huurauto, en daar zat kleber hydraxer op, een vier seizoenen band, en die viel me tegen. Zodra je maar iets harder door een bocht gaat dan verliest hij de grip (op een droge weg zelfs) en ze maken erg veel herrie; radio aan verplicht! Mijn oordeel: matig.
zeg maar Jan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 15.04.2016 - 20:46  ·  #274
Vandaag crossclimate van Michelin eronder laten leggen. Ben benieuwd. Beetje klaar met dat wisselen.
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 16.04.2016 - 11:48  ·  #275
Gisteren de splinternieuwe Vredestein Ultrac Satin 225/45/17 91W eronder gekregen.
Deze band is net een paar weken op de markt en volgt de Cento op.

Wat een heerlijke band. Een stuk comfortabeler dan de Ultrac Vorti die ik eronder weg heb gehaald.
Stiller dan de Vorti. Veel minder geluid op klinkerwegen.

De banden zijn super rond. Geen enkele hoogteslag kunnen zien. En ook bijna geen lood per band nodig.

Voor mij geen dure Michelins meer.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.04.2016 - 14:35  ·  #276
Quote door Turbodesk

Gisteren de splinternieuwe Vredestein Ultrac Satin 225/45/17 91W eronder gekregen.

Wat een heerlijke band. Een stuk comfortabeler dan de Ultrac Vorti die ik eronder weg heb gehaald.

De banden zijn super rond. Geen enkele hoogteslag kunnen zien. En ook bijna geen lood per band nodig.

Ik moet ook twee nieuwe zomerbanden hebben, ga deze ook maar eens proberen i.p.v. de Pilot Sport.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.04.2016 - 15:35  ·  #277
Quote door Turbodesk

Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit , misschien ga ik die ook is proberen , nog geen banden nodig , wat profiel betreft , en ik was tevreden over de pirelli banden die er origineel onder zaten , helaas merk ik dat ze achter toch wel veel lawaai maken , en dat irriteert me toch wel behoorlijk .
Ze kunnen nog wel 10 duizend mee achter maar denk dat ik het voor die tijd wel zat ben .

Nu geloof ik wel dat ze nieuw stil zijn , dat is vaak ook niet het probleem , gaat er om dat ze dat aan het einde ook nog zijn .

Dus benieuwd hoe ze zich gaan houden .
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 17.04.2016 - 10:49  ·  #278
Sinds donderdag staat de auto weer op de zomerbanden.
Vorig jaar Michelin Pilot Sport 3, nu de Pilot Sport 4 eronder zitten.

Vooralsnog lijken ze in de afgelopen 300 km aardig gelijk aan elkaar.
Net iets stiller en het gevoel dat ze het in de regen nog net iets beter doen.

Nog maar eens even wat kilometers maken voor ik er echt een zinnig woord over kan zeggen.
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 17.04.2016 - 11:08  ·  #279
Wil komende week nieuwe zomerbanden laten monteren onder de D5 en zit nog een beetje te twijfelen tussen Goodyear F1 Asy3's of Vredestein Ultrac Satin's.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.04.2016 - 15:22  ·  #280
Ik heb nu z'n 500 km op Nokian Line SUV XL's (215-65-16) gereden en ik ben er van onder de indruk. Naar mijn beleving een stille band (zeker in vergelijk met de Vredestein winterbanden). Lekker stevige wang zorgt voor een goed stuurgevoel in bochten terwijl het niet oncomfortabel op het rechte stuk is geworden. Ik heb er nog niet mee in een stortbui gereden maar volgens verschillende tests zou deze band uitmuntend moeten presteren op nat. In de Autobild test (in de juiste maat) van vorig jaar zomer kwam deze band op een gedeelde eerste plaats met de Goodyear EfficientGrip SUV.

Prijstechnisch vond ik ze ook interessant, het scheelde toch al snel 15-20 euro per band in vergelijk met andere banden uit die klasse. Daarnaast heb ik Nokian WR A3's op mijn Impreza WRX als winterband, en heb ik met WR G2's op een Forester als all season gereden en over beide ben ik ook zeer te spreken. Nieuwe zomerbandjes voor de WRX worden waarschijnlijk ook weer Nokian's, de zLine, een UHP band. Ik lijk wel een Nokian fanboy :shame: .
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 18.04.2016 - 15:30  ·  #281
@Tenck, clubje oprichten? ;)
Hier ook zeer positieve ervaringen met Nokian (D3, A3 en Line). ZLine kan wel eens onder de 325 cabrio komen maar kan ook zijn dat ik ze onder de V70 laat zetten en de SportControl naar de cabrio verhuis, die passen daar ook wel goed onder.
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 18.04.2016 - 19:04  ·  #282
Quote door Marc O.

Wil komende week nieuwe zomerbanden laten monteren onder de D5 en zit nog een beetje te twijfelen tussen Goodyear F1 Asy3's of Vredestein Ultrac Satin's.

Knoop doorgehakt en gekozen voor de Goodyears. Donderdag worden ze gemonteerd. Ben benieuwd.
V70Dreamer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 21.04.2016 - 21:20  ·  #283
Ik rij al jaren op Falken banden. Misschien niet de meest slijtvaste banden, maar daar is de prijs ook naar. Zeer tevreden over
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2016 - 21:36  ·  #284
Twee van deze binnengekregen. Ga ze vergelijken met de Pilot Sport3.
Kijken hoe deze vergelijking uitvalt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2016 - 21:43  ·  #285
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik rij zelf al een paar jaar op PS3, bevalt heel erg goed. Altijd grip, zijn wel bij 25dkm op (D5 met chip, vlotte rijstijl) en ook bij weinig profiel nog goede grip etc... Toch wil ik ook weleens iets anders proberen, alleen ben ik bang dat ik spijt ga krijgen.

Selected quotes for multi-quoting:   0