Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 23.04.2016 - 00:33  ·  #286
Ik moet 4 nieuwe zomersloffen hebben. Ben flink op internet aan het zoeken en zie ook positieve berichten over HIFLY banden. Ik heb deze ook op mij vorige auto gehad alleen vrij snel daarna verkocht dus qua slijtage heb ik geen idee. Wegligging was wel top.

Iemand tips ?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 09:27  ·  #287
Quote door PvL

Twee van deze binnengekregen. Ga ze vergelijken met de Pilot Sport3.
Kijken hoe deze vergelijking uitvalt.

Interessant.
Ben nieuwsgierig naar je bevindingen.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 09:54  ·  #288
Persoonlijk zou ik geen Hifly banden nemen. Ik heb ze in geen enkele "officiële" test (ANWB, ADAC, Autobild) het goed zien doen. Dit soort banden doen het meestal prima op droog, maar zijn dramatisch in het nat. Voor mij is nat weggedrag het belangrijkst in een band. Zijn het trouwens ook geen remoulds? (Oude banden met nieuw loopvlak)
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 09:59  ·  #289
Ik ook wel maar ben benieuwd wat je aan 2 banden gaat afleiden. Veel meer dan slijtage gaat haast niet.

Hifly is gewoon een budgetmerk dat een tijdje door euromaster in de schijnwerpers gezet is, die goede geluiden komen vnml van dezelfde personen.
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 10:21  ·  #290
Ik ben normaal van de duurde band maar omdat de michelin en continental bij mij vrij snel op waren en ik hier op het forum meerdere er overheid heb heb ik de gok genomen en heb hifly hs 805? 225/45/17 voor voor gekocht en ben tot nu toe erg te vrede.

Zowel op nat als droog goed grip wat ik ook bang voor was dat dit minder zou zijn.
Geluid/rolgeluid lijkt wat meer te zijn maar met een lekker stuk muziek hoor je daar niks van.
Verbruik en slijtage heb ik nog geen ervaring mee omdat deze er nu enkele weken onder liggen.

Achter liggen nog 2 Conti banden welke nog goed zijn.
peewee2005
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Homepage: photobusiness.nl
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 11:08  ·  #291
En mag ik vragen wat je dan ongeveer kwijt was voor die Hifly-banden?
Ik was voor 4 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 banden in de maat 225/45 R17 94Y totaal 335,96EUR kwijt,
excl. montage/balanceren. (50EUR) Dus 83,99EUR per stuk. Nu weet ik niet hoe goed de banden zijn (pas net op de markt)
maar de vorige versie, Asymmetric 2, eindigde steevast bovenaan de testen.

Ik vind het besparen van een aantal tientjes het niet waard om vervolgens niet zeker te weten of ie nu wel goede grip heeft of dat het toch wat tegenvalt... De meningen lopen zo sterk uiteen betreft goedkope banden, ik zou het risico niet willen lopen.
MijnS60
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 13:23  ·  #292
Dat mag je zeker, ik was per band €55,- excl omleggen, dit doe ik thuis dus kost me niets.

Ik probeer deze gewoon, mocht het later toch niks zijn dan gooi ik er wel weer andere om.
Tot nu toe ben ik te vrede met grip op droog en nat wegdek.

Zou haast zeggen kom eens een ritje rijden :-)
gentry
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 14:20  ·  #293
Ik heb er 4x Michelin Energy Saver 215x55x16 bevallen goed
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 23.04.2016 - 17:15  ·  #294
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 27.04.2016 - 17:31  ·  #295
Weet iemand wat er eigenlijk onder de V70's ligt bij de KLPD?

Die maken veel km's en hebben baat bij goede wegligging. Persoonlijk vind ik goede wegligging belangrijker dan de prijs.
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 27.04.2016 - 21:13  ·  #296
Toevallig afgelopen week een politie V70, geen KLPD overigens, bij ons op het werk gehad en deze stond op Conti's.
Ook de ambulance's waar wij mee rijden, staan op Conti's 4 seizoenen.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 28.04.2016 - 20:57  ·  #297
Sinds 2 weken rij ik met de Vredestein Ultra Vorti in de maat 225/45-17. En dat na ca. 20 jaar alleen maar Michelins. Hiervoor mede gekozen omdat deze band erg goed uit de tests komt (en hier regelmatig positief genoemd wordt).
Deze band is op klinkerwegen idd wat rumoeriger, maar stuurt erg strak. En met regen een goede grip, de laatste dagen voldoende kunnen testen.
Nog getwijfeld om Hifly banden te kopen, maar van anderen vernomen dat die (veel kans) minder kilometers meegaan. En omdat mijn Volvo AWD heeft ben ik van mening dat je dan niet met een budget band moet gaan rijden om problemen te voorkomen.

Ik heb ze bij de plaatselijke bandenhandel gehaald waar ik al jaren kom, misschien iets duurder maar geen gezeur en een goede service. En omdat de Twingo van mijn vrouw ook nieuwe zomerbanden nodig had (zij heeft weer gekozen voor de Michelins Energy Saver) voor een nette prijs.
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 14:32  ·  #298
Quote door Marc O.

Quote door Marc O.

Wil komende week nieuwe zomerbanden laten monteren onder de D5 en zit nog een beetje te twijfelen tussen Goodyear F1 Asy3's of Vredestein Ultrac Satin's.

Knoop doorgehakt en gekozen voor de Goodyears. Donderdag worden ze gemonteerd. Ben benieuwd.

Inmiddels op en neer naar Oostenrijk geweest, dus heb ze goed kunnen testen. Wat meteen opviel is dat de banden ontzettend stil zijn. Veel stiller dan de Michelins die er onder lagen. Grip lijkt me ruim voldoende, al heb ik nog geen flinke regenbuien meegemaakt, dus dat is nog even afwachten. Er zit wel een kleine onbalans in. Dat wil zeggen, ik merk een lichte trilling en vermoed dat die van de banden komen. Bij het balanceren leek er in 1 van de banden al een kleine hoogteslag te zitten. Ondanks dat die echt heel minimaal was, vermoed ik toch dat dat de veroorzaker is. Overigens was die trilling net na montage minder goed merkbaar dan nu, ca. 2500km verder.
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 17:53  ·  #299
Laten balanceren op een Hunter 9700 met meelooprol? Ik zit nu anderhalf jaar bij mijn huidige bandenboer en die zweert bij dat apparaat, zeker voor mensen die gevoelig zijn voor trillingen. Ik heb nog nooit zulke stille banden gehad sinds ik bij die toko kom.

Ook budgetbanden zijn met zo'n machine prima stil te krijgen, al blijf je wel verschil merken met kwaliteitsbanden.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 18:49  ·  #300
Quote door Marc O.

Quote door Marc O.

Quote door Marc O.

Wil komende week nieuwe zomerbanden laten monteren onder de D5 en zit nog een beetje te twijfelen tussen Goodyear F1 Asy3's of Vredestein Ultrac Satin's.

Knoop doorgehakt en gekozen voor de Goodyears. Donderdag worden ze gemonteerd. Ben benieuwd.

Inmiddels op en neer naar Oostenrijk geweest, dus heb ze goed kunnen testen. Wat meteen opviel is dat de banden ontzettend stil zijn. Veel stiller dan de Michelins die er onder lagen. Grip lijkt me ruim voldoende, al heb ik nog geen flinke regenbuien meegemaakt, dus dat is nog even afwachten. Er zit wel een kleine onbalans in. Dat wil zeggen, ik merk een lichte trilling en vermoed dat die van de banden komen. Bij het balanceren leek er in 1 van de banden al een kleine hoogteslag te zitten. Ondanks dat die echt heel minimaal was, vermoed ik toch dat dat de veroorzaker is. Overigens was die trilling net na montage minder goed merkbaar dan nu, ca. 2500km verder.

Ze slijten wel redelijk snel, Marc. Ik heb ze ook en ben op zich tevreden. Ik vond ze alleen te "wiebelich" op de achteras. Misschien dat je met een AWD daar minder last van hebt?
Ik ga binnenkort overstappen op de Bridgestone Potenza Andrenalin RE002. Iets stijvere wang en goed grip, droog als nat.
Ben benieuwd!

Selected quotes for multi-quoting:   0