Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 01.05.2016 - 18:52  ·  #301
Goodyear Eagle F1 heb ik ook gehad onder mijn S70. Prima band, sleet ook bij mij snel. Voorbanden met 20dkm wel op hun einde.
Zelf ben ik over 2dkm ook wel aan nieuwe banden toe, twijfel tussen de altijd goed presterende Michelin Pilot Sport 3 of banden van Vredestein. Vredestein is wel wat goedkoper (rij 45dkm pj dus schaf best wat banden per jaar aan) maar wil wel goede banden hebben die ook tegen het einde nog goed blijven presteren (zoals bijv. de PS3).

Ik heb ook setje Falken gehad en dat was met 5mm over al ellende.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 19:03  ·  #302
Quote door StefanCJ

Goodyear Eagle F1 heb ik ook gehad onder mijn S70. Prima band, sleet ook bij mij snel. Voorbanden met 20dkm wel op hun einde.
Zelf ben ik over 2dkm ook wel aan nieuwe banden toe, twijfel tussen de altijd goed presterende Michelin Pilot Sport 3 of banden van Vredestein. Vredestein is wel wat goedkoper (rij 45dkm pj dus schaf best wat banden per jaar aan) maar wil wel goede banden hebben die ook tegen het einde nog goed blijven presteren (zoals bijv. de PS3).

Ik heb ook setje Falken gehad en dat was met 5mm over al ellende.

Ik ken iemand die heeft rondom de Eagle's F1 en met 50tkm nog net de helft van het profiel over :noidea: . Raar dat ze dan gaan cuppen???
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 19:06  ·  #303
Ik hoor wel vaker dat mensen erg lang met banden doen. Is aan mij niet besteed, en dat terwijl ik echt grotendeels snelwegkms maak. Rotonde's en bochten gaan dan wel redelijk vlot, maar ook weer niet over de top hard.

Vredestein Ultrac Satin is ook wel een goede mogelijkheid.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 21:12  ·  #304
Iemand ervaring met Vredesteins Quatrac 5? Gezien de Nederlandse winters, het wegonderhoud op mijn route en dat ik 's winters niet naar het buitenland ga, wordt de noodzaak voor volwaardige winterbanden kleiner. Liefst zou ik Michelin Crossclimate hebben, maar die zijn niet in 235/40/18....
peter248
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 21:53  ·  #305
Ik heb toch maar voor de Michelin Primacy gekozen. Flinke maat 245/40/18. Kost wat maar dan heb je ook wat. Nu maar hopen dat ze het lang volhouden. Comfort is prima. Misschien iets minder dan mijn Nokian winterbanden maar daar kan ook het formaat de oorzaak van zijn. De Michelins maken wel iets meer geluid.
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 01.05.2016 - 22:19  ·  #306
Quote door StefanCJ

Laten balanceren op een Hunter 9700 met meelooprol? Ik zit nu anderhalf jaar bij mijn huidige bandenboer en die zweert bij dat apparaat, zeker voor mensen die gevoelig zijn voor trillingen. Ik heb nog nooit zulke stille banden gehad sinds ik bij die toko kom.

Ook budgetbanden zijn met zo'n machine prima stil te krijgen, al blijf je wel verschil merken met kwaliteitsbanden.

Nee, die had die bandenboer niet, maar zit er wel over te denken om naar een bedrijf te gaan die er wel eentje heeft en die, indien nodig, een evt. aanwezige hoogteslag er uit kan frezen. Op die manier heb ik mijn Kumho's destijds ook stil gekregen. Echter, het enige bedrijf dat ik ken en die in staat is om dit te doen zit in 's Gravenpolder, bij Goes. Niet echt naast de deur voor mij dus. Dus mocht iemand een alternatief kennen binnen een straal van ca. 50km om Tilburg dan hoor ik dat graag :)
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 02.05.2016 - 07:21  ·  #307
Je zou profile Dassen in E'hvn even kunnen bellen en volgens mij heeft profile Weert ook zo'n ding staan.
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2016 - 10:30  ·  #308
Karelsen in Soest is een goede maar ik vermoed wat ver uit de buurt.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 02.05.2016 - 15:34  ·  #309
profile wijk en aalburg ook
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2016 - 18:46  ·  #310
Quote door R-W

Je zou profile Dassen in E'hvn even kunnen bellen en volgens mij heeft profile Weert ook zo'n ding staan.

Ga ik morgen bellen, thnx voor de tip!
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2016 - 18:47  ·  #311
Quote door StefanCJ

Karelsen in Soest is een goede maar ik vermoed wat ver uit de buurt.

Ja, dan is Zeeland dichter in de buurt :)
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.05.2016 - 15:32  ·  #312
Zo wat een genot , nieuwe achterbanden eronder , Vredestein ultrac cento .

Aangezien er onder de c30 die we nu een paar maanden rijden ook Vredestein banden liggen en die bevallen prima , zijn denk ongeveer halverwege hun leven en vertonen nette even slijtage , en grip met droog en nat is prima , en niet onbelangrijk ze zijn stil .

De Pirelli banden onder de v70 voor heb ik vorig najaar vervangen , en die deden het prima waren normaal versleten en gewoon op , aangezien ik de auto net een half jaar had en het goed leek deze banden , voor vervangen met dezelfde Pirelli's , nu ik weer een paar maanden de zomer banden eronder heb , begon het achter toch wel te gonzen , de banden hebben nog ongeveer4,5 mm profiel en zijn de banden af fabriek zover ik kan inschatten dot code en bouwjaar , km stand nu 59k , auto is uit 2013 en banden zijn uit 2012 volgens de dot code .
De winterbanden heb ik nu een 15k mee gereden en vertonen geen rare slijtage en zijn relatief stil voor winterbanden , dus de uitlijning lijkt goed te zijn .

De Pirelli's zijn gek gesleten in toch wel een korte tijd , een raar golvend patroon , niet echt cuppen , dan zijn alle nokken scheef af gesleten binnen of buitenkant meestal , bij deze banden zitten er wat golven in de binnenkant van het loopvlak, ben het nog niet vaak zo tegen gekomen , maar denk toch dat het vooral aan de banden ligt .

Is denk ik wel duidelijk waar dat lawaai vandaan kwam , maar de auto is weer heerlijk stil , zullen het zien maar de Vredestein banden lijken prima , heb ze even naast de Michelin pilot sports gehouden en dat profiel lijkt vrijwel hetzelfde .
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 03.05.2016 - 21:56  ·  #313
@ Olaf. Die Cento hebben wij onder de 206 gti. In 205/40/17. Er komt geen einde aan de grip. Echt heel fijne banden. :)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 20.05.2016 - 22:57  ·  #314
hier inmiddels ook Vredestein Ultrac Satin. Super tevreden. Rijdt absoluut weer anders dan de Cento's die eronder lagen. Maar nieuw rubber is altijd goed!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.05.2016 - 00:43  ·  #315
Best flink prijsverschil trouwens tussen de vredesteins 205 of 215. Scheel 30 e per band (205 is goedkoper) op bijv. Autobandenmarkt. Wat hebben de meeste hier eronder liggen? Heb er nu 215 onder, zaten al op het setje lm wat ik heb aangeschaft maar zijn wel aan vervanging toe.

Selected quotes for multi-quoting:   0