Waarschijnlijk blijf ik toch Michelin spekken ( sorry BigDog)
Begrijpelijk, want ze maken(op een uitzondering na) goede banden.
Succes.
Goed nieuws van de bandenboer / Michelin.
Ik ben vorige week bij de bandenboer geweest om een set banden te bestellen voor de Nebula velgen, oef, wel dure jongens.
Ik had in gedachten om Continentals te kopen en wat schetst mijn verbazing ?
Ik kreeg een set Pilot Sport 3 aangeboden met een behoorlijke coulance regeling.
Het kan dus uiteindelijk wel, zo blijkt.
Dus, van de week weer onderweg met Michelinbanden.
beide s70's op hifly banden, erg stil en veel grip.
In mijn zoektocht proefgereden met een V70 met deze banden, wist niet dat dit merk bestond, en wilde eigenlijk direct weer terug. Levensgevaarlijk. Beetje sneeuw/modder/sludge op de weg, en 0 grip. Was blij toen ik weer in mijn eigen auto reed, zelfde omstandigheden, en wel grip. (En dit waren ook zomerbanden)
Ik ben ook echt niet te spreken over de hifly banden. Een enkele keer wil een klant wel is dit merk omdat ze echt het aller goedkoopst zijn maar ze hebben echt nul grip.
de vrouw heeft er de hele winter (hifly m+s) mee gereden,sneeuw,nat wegdek,droog wegdek etc. geen enkel probleem continu grip.
ook de groene( ondanks dat hij aan de grond ligt ) heb ik altijd grip,met nat weer of droog weer kan ik hem vol in de bochten gooien.
misschien dat verschilt per auto??????
ik ben er zeer tevreden mee.
groet.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Opmerkelijk.
Maar hier zou je wel eens een punt kunnen hebben.
Ik heb een S60 gehad met 18 inch Pegs met daarop de PS3, dit reed geweldig.
Daarna heb ik een V70N aangeschaft met 17inch Thorvelgen, ook met PS3 eronder.
Zo strak als het met 18 inch was, zo belabberd was het met de 17 inch.
Onder de huidige heb ik inmiddels weer 18 inch met ja, de PS3.
Exact dezelfde grip als bij de S60.
Dus mocht iemand erover denken om 17 inch Michelins aan te schaffen, dan raad ik aan om voor de Premacy serie te gaan.
Deze laatste is ook nog eens slijtvaster.
Wat is trouwens het verschil tussen de primacy HP en de primacy 3 ?
Wordt er op de michelin site niet veel wijzer van, en de prijzen (inclusief de energy saver) schelen bijna niks.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
De Premacy 3 is de opvolger van de Premacy HP.
Mijn schoonvader heeft de Premacy 3 onder zijn V70 en had daarvoor de Premacy HP.
De Premacy HP beviel hem echter beter.
Ook heeft hij nog een setje Energy Savers gehad, maar die heeft hij er weer onderweg gehaald, omdat ze niet bevielen.
Hoewel de Energy Saver minder verbruik oplevert, moet ik wel zeggen dat de auto met de Premacy HP een stuk fijner rijd.
L.S.: Hij rijd gemiddeld 70.000 km op jaarbasis.
Heb zeer sterk de indruk dat de volgende banden Primacy hp gaan worden, de prijzen blijkbaar gezakt, zat voorheen rond de €130, maar nu zijn ze €85. Misschien dat ze wakker zijn geworden in frankrijk. Ik rij al jaren op uniroyal rainexpert op de bmw, al 140000 km, en die bevallen erg goed, maar voor die €12 extra hoek ik niet lang na te denken.