Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 01.09.2016 - 11:13  ·  #436
Ik lees alle berichten, dus deze is mij bekend.
Maar goed, links en rechts wordt er ook het e.e.a. geplaatst en die lees ik ook.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 01.09.2016 - 17:05  ·  #437
Dan hoef je je ook niet echt af te vragen hoe het nu zit, objectieve positieve reacties zijn er niet.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 01.09.2016 - 21:31  ·  #438
Hier staat genoeg leesvoer: http://www.tyrereviews.co.uk
Maar ook leek gebruikers, dus geen wetenschappelijk onderbouwde testen en reproduceerbare meet gegevens volgens ISO 17025 :lol: :lol:
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.09.2016 - 21:36  ·  #439
Ik beweer compleet niet objectief te zijn, maar mijn gevoel was dat het herriebakken waren. Maar de all-season Gislaveds achterop maakten zeker nog meer lawaai (klonk als gecupt).

Als ik me ooit nog een keer dodelijk ga vervelen wil ik mezelf nog wel ergens als banden tester aanmelden, maar voorlopig ben ik gewoon blij met de Michelins die ik er onder heb laten zetten. En ik heb net gelezen in de marketing theorie dat ik vooral bevestiging zoek van mijn eigen aankoop, dus lekker puh :lol:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.09.2016 - 10:26  ·  #440
t ding is vaak dat iemand iets uitzoekt (wat dan ook) en er van overtuigd is dat het goed is /goede keuze heeft gedaan, het dan koopt en dan vaak moeilijk objectief kan oordelen. daarom zie je vaak bij reviews dat het of fantastisch is of waardeloos.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 02.09.2016 - 10:49  ·  #441
Quote door Waltersan

t ding is vaak dat iemand iets uitzoekt (wat dan ook) en er van overtuigd is dat het goed is /goede keuze heeft gedaan, het dan koopt en dan vaak moeilijk objectief kan oordelen. daarom zie je vaak bij reviews dat het of fantastisch is of waardeloos.

+1
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 02.09.2016 - 11:17  ·  #442
Quote door ohz274

Quote door Waltersan

+1

Elke hoer prijst haar eigen kont.
Dus bedrijven zullen altijd hun eigen spullen wat beter doen voorkomen en dat van een ander wat minder.

Ik ben een beetje uitgegaan van deze grafiek.

http://www.tyrereviews.co.uk/A…hanger.htm

En de waarheid ligt altijd ergens in het midden
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.09.2016 - 11:48  ·  #443
Quote door hermanusb

Quote door ohz274

Quote door Waltersan

+1

Elke hoer prijst haar eigen kont.
Dus bedrijven zullen altijd hun eigen spullen wat beter doen voorkomen en dat van een ander wat minder.

Ik ben een beetje uitgegaan van deze grafiek.

http://www.tyrereviews.co.uk/A…hanger.htm

En de waarheid ligt altijd ergens in het midden

De conclusie uit de test: http://www.tyrereviews.co.uk/A…nd-out.htm

testbanden:
Zomer Michelin Primacy 3
Allseason: Goodyear Vector 4 season, gen. 2
Allseason: Michelin CrossClimate
Winter: Conti WinterContact T850

Conclusion

So what can we take from this test? The margins have proven surprisingly close in all but dry braking, where the CrossClimate highlights its different approach to coping with the UK conditions year round. While it's undoubtedly weaker than the Continental winter and Goodyear all season in snow and ice performance, it's close enough to the winter tyre, and far enough ahead of the summer tyre to make it safe and usable year round in any weather in the milder parts of the UK. The real highlight of the CrossClimate is as Michelin have marketed it, it feels like a summer tyre during the summer months, and doesn't sacrifice dry braking when compared to a summer tyre. For this reason, it would be our choice if you had to run one tyre year round in the south of the UK.

The Continental winter tyre is a remarkable bit of engineering, quite how it managed to be the best in wet handling at 15 degrees we don't know, but it did. It's also undoubtedly the best choice for serious winter conditions, so if you plan driving into Europe for a winter holiday, this would be a better tyre than the CrossClimate. For all its strengths, you can't ignore the dry braking penalty of a siped tyre, which is why we couldn't recommend the Continental winter for year round motoring.

Likewise, the second generation Goodyear all season is a fantastic tyre. It would absolutely be at home as a winter tyre for the more northern parts of the UK, and was very close to the Continental in all the tests. Like the Continental winter tyre, it would also be a better choice than the CrossClimate if you plan on any serious snow driving, whether that be into Europe for a snow holiday, or the Scottish highlands, but again as with the winter tyre, we're not entirely comfortable with the dry braking and subjective handling penalty to recommending the tyre for year round use.

As for the summer tyre, while it marginally beat the CrossClimate in the dry tests, it totally failed at the first sign of snow, which excludes it from being usable for year round motoring.

Everyone has a different priority for their own safety, which is why we've provided all the data collected to help you decide which type of tyre works best for your own circumstances. Michelin haven't performed the impossible with the new CrossClimate, but they have moved the balance of compromise to a more comfortable point for what we see as the average year round motoring in the UK. For ultimate performance, or on larger, more powerful cars, a dedicated summer and winter tyre combination is still the most effective choice.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.09.2016 - 21:38  ·  #444
Quote door Waltersan

Ben ik volledig met je eens.

Opmerkelijk, bij de meesten valt de beslissing iets te kopen binnen de eerste 15 seconden.
Duidelijk dat het gevoel hier een grote invloed heeft.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 08:16  ·  #445
Ben er niet zo van overtuigd dat dat bij banden ook zo werkt. Heb toch heel wat tests gelezen en uiteindelijk een andere band gekocht dan ik op het oog had.
harold
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 09:09  ·  #446
Hier op bijde auto's hifly.
op de v70 hifly-hf xl 805.
op de s70 hifly-all-turi 221.
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.09.2016 - 09:48  ·  #447
Onder m'n V70 1999: Dunlop SportBluresponse 195/65r15. Zitten er nu 3000 km op.

Het viel me op dat m'n winterbanden Continental TS850 behoorlijk stiller waren dan m'n zomerbanden ContinentalPremiumContact. Op zoek gegaan naar testverslagen voor een stille zomerband. Eerst gekeken naar goede eigenschappen voor veiligheid op nat en droog. Daarna naar geluid ->de Dunlop.

En inderdaad, de band is heel stil. Heb verder geen sportieve rijstijl dus ik ben tevreden. Het kan natuurlijk zijn dat het verschil in geluid in praktijk tussen de oude versleten conti's nog groter-opvallender is dan in de test in vergelijking met nieuwe Conti's omdat ze nog maar 2 mm profiel hadden. Maar goed, voor de vergelijking in geluid van nieuwe Conti's tegen nieuwe Dunlops moet ik op tests afgaan en de dB aanduiding. Ik ben er blij mee.
ovlov07
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.10.2016 - 08:32  ·  #448
Vage 4 season voor vervangen voor Dunlop bluresponce 225 45r17.
Heerlijk. De oude waren echt op. Net een flinke hoosbui op a28 doorstaan nou ik durf er wel 160 mee Door de plassen. Ook op sporen trekt het niet meer. A1 product
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2016 - 14:50  ·  #449
Een gloednieuwe band van merk X presteert altijd beter dan een versleten band van merk Y. Bij motorbanden werkt dat nog extremer. De mooi ronde nieuwe band wordt ten opzichte van de oude vierkant gereden band vaak de hemel ingeschreven. Een objectieve vergelijking is dat natuurlijk niet .......

Tom
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2016 - 17:44  ·  #450
Stond laatst ergens weer een artikel over de 4 seizoenen banden , crossclimate zaten er ook bij .
Kwamen er slecht vanaf .
Vlees nog vis was het .

Selected quotes for multi-quoting:   0