Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 14.06.2017 - 22:34  ·  #466
Zojuist overstapt van Michelin naar Hankook Ventus V12 evo 2 K120 225/45 R17 94Y XL
Ik vind persoonlijk dat Michelin wel een fijne band is maar ik vind het rubber te zacht waardoor hij ook heel snel weg is.

Nu heb ik rondom nieuwe Hankook banden met een iets zwaardere loadindex en ik vind het perfect rijden. Goed grip, niet te veel herrie en het is net wat ander materiaal en hopelijk dat ze langer mee gaan.

Prijs verschil vond ik wel de moeite. Ik was rondom voor de michelin's incl montage en balanceren 550,- kwijt en nu enkel voor de banden van Hankook 279,60
En ik heb bij een bandenboer in Bergen op Zoom een vaste prijs afspraak gemaakt van 90,- voor banden leggen, afvoeren, balanceren, complete auto uitlijnen, en vullen met stikstof.
Bij elkaar voor een kleine 370,- rondom nieuwe banden en een auto die weer netjes strak op de weg staat.

Groetjes Martijn
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 00:22  ·  #467
Quote door Sven5091

Als ik mij niet vergis had ik voor de crash van het forum hier ook nog wat gepost. Overmorgen krijg ik rondom Vredestein Ultrac Satin 225/45R17 op mijn V70N. Mede door dit topic heb ik voor deze band gekozen. :-)
Mijn ervaring ermee zal ik ook hier posten.

Gr, Sven

Ik heb ze ook! Bevalt prima. Ik heb echter wel vragen over t slijtagepatroon: midden veel sterker dan buitenzijden. Ben benieuwd waar t schip strandt. En: heeft niets met ophanging of uitlijning te maken. ( daar ben ik te precies in :dance )
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 08:45  ·  #468
Quote door Turbotom

Een gloednieuwe band van merk X presteert altijd beter dan een versleten band van merk Y.

dat is niet gegarandeerd, als merk Y een hang snang (verkeerde serie hankook) is, kan dat zelfs andersom uitpakken!
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.06.2017 - 12:44  ·  #469
Quote door JJM

Ik heb ze ook! Bevalt prima. Ik heb echter wel vragen over t slijtagepatroon: midden veel sterker dan buitenzijden. Ben benieuwd waar t schip strandt. En: heeft niets met ophanging of uitlijning te maken. ( daar ben ik te precies in :dance )

Het standaard antwoord is te hoge bandenspanning als het midden teveel slijt. Maar als je zegt dat je precies bent zul je dat wel vaak genoeg controleren.

Rij je veel snelweg? Bij brede banden wordt door de middelpuntvliedende kracht het midden verder naar buiten gedrukt waardoor dat dus harder slijt. Het verschilt wel per band, ik heb het gehad met Bridgestone RE050a's in de maat 225-40-18.
Sven5091
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 16:59  ·  #470
Gisteren heb ik rondom 225/45-17 Vredestein Ultrac Satin laten monteren op mijn V70N. Ik heb er nu iets van 300km mee gereden. Ik vind het een erg fijne band met veel grip op droog wegdek en een stille band. Mijn oude achterbanden (Conti's) hadden geen cupping maar maakte zeker meer geluid.

Ik ben zeker tevreden met deze keuze, door dit topic voor deze band gekozen.....zeker geen spijt.

Gr, Sven
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 17.06.2017 - 20:42  ·  #471
Vorige week opnieuw de Vredestein Satin laten monteren. Voorbanden waren aan de voorkant op.
En ook zoals ik al eerder had gemeld, veel meer slijtage in het midden. Daardoor gaat de auto zoeken, met name als er spoorvorming is.
Auto rijd nu weer als op rails.

Wel vreemd dat het blijkbaar een eigenschap van de band is.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 14.07.2017 - 12:15  ·  #472
Zojuist Falken Azenis FK510 besteld als vervanging voor Fulda Sportcontrol die er nu onder liggen.Niets mis met die laatsten maar deze schuiven door naar de cabrio, die is toe aan andere banden vanwege de leeftijd. Ben benieuwd, ze krijgen goede beoordelingen in verschillende duitse tests iig.
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 15.07.2017 - 10:10  ·  #473
Quote door martijnvankalkeren

Zojuist overstapt van Michelin naar Hankook Ventus V12 evo 2 K120 225/45 R17 94Y XL
Ik vind persoonlijk dat Michelin wel een fijne band is maar ik vind het rubber te zacht waardoor hij ook heel snel weg is.

Nu heb ik rondom nieuwe Hankook banden met een iets zwaardere loadindex en ik vind het perfect rijden. Goed grip, niet te veel herrie en het is net wat ander materiaal en hopelijk dat ze langer mee gaan.
Hoe bevallen ze je tot nu toe, na een paar weken? Ik heb ze ook op de aangedreven as liggen (andere maat wel, andere auto), maar bij mij komen die Hankooks er niet meer onder. Ik vind ze te zacht en als ik een bocht serieus inzet, komt de kont er net iets te zwabberend achteraan. Dit ondanks hoge load en XL-codering. Ik ga bij de volgende band weer terug naar Goodyear denk ik.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.07.2017 - 10:17  ·  #474
Quote door Piet_piraat

Quote door martijnvankalkeren

Hoe bevallen ze je tot nu toe, na een paar weken? Ik heb ze ook op de aangedreven as liggen (andere maat wel, andere auto), maar bij mij komen die Hankooks er niet meer onder. Ik vind ze te zacht en als ik een bocht serieus inzet, komt de kont er net iets te zwabberend achteraan. Dit ondanks hoge load en XL-codering. Ik ga bij de volgende band weer terug naar Goodyear denk ik.

Dit had ik dus ook. Eerst onder een 325TDS gehad, zonder problemen. Onder de N ook de F1 Asym. gemikt, wat een flutcombi. Alsof de achterwielen zich eerst moesten zetten. Rollen over de wang als je een links rechts combi had ofzo. Nu de PS4 eronder. Super tevreden!
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 15.07.2017 - 17:28  ·  #475
Daarom komen die Hankooks er bij mij niet meer. Prima als je niet te stevig rijdt, maar ik vind de huidige combi gewoon niet gelukkig. Ik ga over een paar maanden gewoon weer op zoek naar een goede prijs/kwaliteit-combinatie.
HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 15.07.2017 - 23:35  ·  #476
Ik rij al jaren met Falken. Deze keer de wat sportievere Azenis FK510. Rond de €65. Kwam erg goed uit de test van Autobild. Zijn erg stil en plenty grip, zowel droog als nat. En een hele mooie look, al is dat persoonlijk natuurlijk. Levensduur moet ik nog zien. Liggen er pas na de winter op.
Ik heb in de afgelopen drie jaar 250k gereden met Falken, en nog nooit problemen gehad.

Edit...las net wat pagina's terug in dit topic en zag dat R-W mijn keuze en motivering deelt :-)
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 16.07.2017 - 11:21  ·  #477
Ik heb sinds begin dit jaar Kumho Ectsa Hm, geen aanrader! deze band heeft ongelooflijk veel last van een ochtendhumeur :(
De eertse paar kilometer is het hobbel de bobbel.

Nou weet ik niet of dat ook zo is als je auto dagelijks gebruikt, ik rijd er soms een paar dagen niet mee.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.07.2017 - 15:43  ·  #478
Ter info;

Voor diegene die de Vredestein Ultrac Satin eronder hebben of nog willen kopen.

Naar aanleiding van het vreemde slijtagepatroon, dat het midden sneller slijt dan de buitenkant, heb ik contact opgenomen met Vredestein.
De vertegenwoordiger heeft daarna contact met mij opgenomen en heeft mijn oude voorbanden bekeken bij mijn bandenboer.

Je zou denken dat de band te hard is opgepompt met zo`n slijtagepatroon, maar het blijkt net andersom te zijn.
Dit is namelijk ook aan de hand met deze banden bij achterwiel aangedreven auto`s waarbij de band te zacht is opgepompt.
Deze band moet echt een 2,8 bar hebben. 2,4/2,5 is te zacht voor deze band met onze vermogens in het vooronder en het gewicht.

Ik heb er nu 2,8 bar in rondom en ik moet zeggen dat het prima rijd. Comfort is bijna hetzelfde. Rijd erg strak.

Over een paar maanden heb ik weer contact met de vertegenwoordiger over de slijtage in het midden van de band. Dat zou er dan namelijk niet meer moeten zijn.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 17.07.2017 - 16:33  ·  #479
Had deze vertegenwoordiger ook nog een uitleg bij het 'te zacht' verhaal? Zijn deze Satins XL banden want dan zit je al vlug aan waarden rond de 2,8bar.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.07.2017 - 22:02  ·  #480
Ik rijd niet op de XL variant.

Het heeft te maken met de samenstelling van de band, de wanghoogte en het vermogen wat de band moet verwerken.
Deze band geeft bij bmw`s en andere achterwiel aangedreven auto`s met veel vermogen precies hetzelfde slijtage beeld als de band te zacht word opgepompt.

Op de Vredestein website staat deze band ook met een adviesdruk van 2,9 bar.

Ik probeer het ook maar uit. De achterbanden slijten mooi recht af. Het zijn alleen de voorbanden die dit vertoonde.

Selected quotes for multi-quoting:   0