Op welk merk zomerbanden rijden jullie

V70

V-power
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Op welk merk zomerbanden rijden jullie

· 
Posted: 17.07.2017 - 22:06  ·  #481
Sinds vandaag Bridgestone turanza (nieuwste uitvoering )
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 00:20  ·  #482
Quote door Turbodesk

Ik rijd niet op de XL variant.

Het heeft te maken met de samenstelling van de band, de wanghoogte en het vermogen wat de band moet verwerken.
Deze band geeft bij bmw`s en andere achterwiel aangedreven auto`s met veel vermogen precies hetzelfde slijtage beeld als de band te zacht word opgepompt.

Op de Vredestein website staat deze band ook met een adviesdruk van 2,9 bar.

Ik probeer het ook maar uit. De achterbanden slijten mooi recht af. Het zijn alleen de voorbanden die dit vertoonde.

Bedankt👍 Ook nog coulance gekregen?
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 00:21  ·  #483
Ik zet ze morgen direct van 2.7 naar 2.8/9😊

Ook voor verbruik leuk😆
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 06:13  ·  #484
De hogere bandenspanningen komen bij de modernere banden steeds vaker voor ! Vooral ook met 17" wielen, ik zie het hier dagelijks gebeuren dat mensen met een veels te lage spanning rijden. Ja, de bandenboer doet er 2.5 bar in (veels te laag). Het merendeel van de huidige banden kan zonder problemen naar 2.7-2.8 onder de personenauto's en sommige zelfs nog hoger.

Alleen de mensen willen dit niet echt snappen helaas :(
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 07:52  ·  #485
Ik pomp de banden van mijn busje met dubbellucht altijd op tot 5 bar,dat is wat ze maximaal mogen hebben,en dat is in het geval van mijn busje ook nodig.
Elke keer als ik een gerepareerde band terug krijg,zit er amper 4 bar druk in,zou ik die eronder zetten lijkt het nog steeds alsof ik een lekke band heb.

De 17 inch banden van mijn V hou ik op 2.8 bar.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 09:12  ·  #486
Quote door Dirk342

De hogere bandenspanningen komen bij de modernere banden steeds vaker voor ! Vooral ook met 17" wielen, ik zie het hier dagelijks gebeuren dat mensen met een veels te lage spanning rijden. Ja, de bandenboer doet er 2.5 bar in (veels te laag). Het merendeel van de huidige banden kan zonder problemen naar 2.7-2.8 onder de personenauto's en sommige zelfs nog hoger.

Alleen de mensen willen dit niet echt snappen helaas :(

Dit is precies wat die vertegenwoordiger ook vertelde.

Ik krijg inderdaad wel coulance, maar dan op een set winterbanden. Als ik ze nodig heb moet ik hem bellen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 10:59  ·  #487
Mijn broer rijdt met dezelfde banden, iets andere maat, 225/60-16 onder een jaguar, ook zware auto met redelijke pk's, en die slijten keurig recht af met de bandenspanning op (de voorgeschreven) 2.3 bar. Omdat dit al eens eerder op het forum voorbij kwam heb ik hem dit gemeld en heeft hij ook gereden met 2.8 bar er in maar dat was niks.
Dus bijzonder dat het zoveel verschil kan maken met een iets andere maat.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 11:34  ·  #488
Ik denk echt dat het verschil in wanghoogte zit.

Ik vind de banden er met 2.7/2.8 bar er ook veel beter uit zien.
Met 2.4 bar heb ik het idee dat de band te zacht is. Zo ziet de wang er dan uit, bedoel ik.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 13:08  ·  #489
Zijn de tegenwoordige banden dan zo anders (vwb druk) dan in het produktiejaar van onze Volvo's? In mijn tankklep staat als max spanning bij volle belading 2.6bar en daar staat 225/45-17 ook in genoemd. Ik zie nu in de verschillende bandenspanningstabellen als adviesdruk ergens tussen de 2.9 en 3.2bar voor deze maat.
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 14:09  ·  #490
Quote door Widebody

Quote door Piet_piraat

Quote door martijnvankalkeren

Zojuist overstapt van Michelin naar Hankook Ventus V12 evo 2 K120 225/45 R17 94Y XL
Ik vind persoonlijk dat Michelin wel een fijne band is maar ik vind het rubber te zacht waardoor hij ook heel snel weg is.

Nu heb ik rondom nieuwe Hankook banden met een iets zwaardere loadindex en ik vind het perfect rijden. Goed grip, niet te veel herrie en het is net wat ander materiaal en hopelijk dat ze langer mee gaan.
Hoe bevallen ze je tot nu toe, na een paar weken? Ik heb ze ook op de aangedreven as liggen (andere maat wel, andere auto), maar bij mij komen die Hankooks er niet meer onder. Ik vind ze te zacht en als ik een bocht serieus inzet, komt de kont er net iets te zwabberend achteraan. Dit ondanks hoge load en XL-codering. Ik ga bij de volgende band weer terug naar Goodyear denk ik.

Dit had ik dus ook. Eerst onder een 325TDS gehad, zonder problemen. Onder de N ook de F1 Asym. gemikt, wat een flutcombi. Alsof de achterwielen zich eerst moesten zetten. Rollen over de wang als je een links rechts combi had ofzo. Nu de PS4 eronder. Super tevreden!

Ik vind het tot toe een prima band.
Ik rij zelf gemiddeld tussen de 80.000-100.000KM per jaar en ze hebben nu inmiddels dus wel een paar km erop staan en tot nu toe lijkt het goed.
Het zwabberen en de ''look'' voor een te zachte band is heel simpel op te lossen. Gewoon op 2,8-2,9 zetten.
Ik hou het profiel nauwkeurig in de gaten en sinds ze op 2,8 staan slijt het allemaal netjes recht af en het zwabberen is over.

Als ik deze band een cijfer geef is het een 8,5. 1 min punt is dat het iets meer herrie maakt dan Michelin maar als je dan de kwaliteit/prijs verhouding erbij neem dan kies ik de volgende keer weer voor Hankook.

Wat trouwens ook nog 1 belangrijk + punt is is dat ik de wegligging met nat wegdek wel wat beter vind dan met Michelin dus de A score op natwegdek kan ik wel bevestigen.

Groetjes Martijn
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.07.2017 - 16:24  ·  #491
Heeft iemand ervaring met Cooper Zeon 4xs sport banden?

In de ANWB en ADAC tests kwamen ze op de 2 plek (ook getest in de maat die ik moet hebben) en ik ben wel geneigd ze als vervanger van de Nokians SUV Line die er nu onderzitten te gaan aanschaffen. Ik vind de Nokian een erg fijne band, lekker stijf en weinig geluid maar het verbruik is wel wat hoger naar mijn gevoel.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 06:05  ·  #492
Quote door R-W

Zijn de tegenwoordige banden dan zo anders (vwb druk) dan in het produktiejaar van onze Volvo's? In mijn tankklep staat als max spanning bij volle belading 2.6bar en daar staat 225/45-17 ook in genoemd. Ik zie nu in de verschillende bandenspanningstabellen als adviesdruk ergens tussen de 2.9 en 3.2bar voor deze maat.
Ja dus, het rubber is o.a. sterk verbeterd, etc. Bij 9 van de 10 huidige / moderne banden is de druk hoger als voorheen. Daardoor kloppen de adviesdrukken bij o.a. tankstations en in je tankklepje gewoon niet meer.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 11:30  ·  #493
Quote door Tenck

Heeft iemand ervaring met Cooper Zeon 4xs sport banden?

In de ANWB en ADAC tests kwamen ze op de 2 plek (ook getest in de maat die ik moet hebben) en ik ben wel geneigd ze als vervanger van de Nokians SUV Line die er nu onderzitten te gaan aanschaffen. Ik vind de Nokian een erg fijne band, lekker stijf en weinig geluid maar het verbruik is wel wat hoger naar mijn gevoel.

Volgens de info hier is men wel tevreden;

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Cooper/Zeon-4XS.htm
Groninger
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 11:42  ·  #494
Vredestein Sporttrack 215/55/16. Prima band.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 19.07.2017 - 12:10  ·  #495
Quote door Dirk342

Quote door R-W

Ja dus, het rubber is o.a. sterk verbeterd, etc. Bij 9 van de 10 huidige / moderne banden is de druk hoger als voorheen. Daardoor kloppen de adviesdrukken bij o.a. tankstations en in je tankklepje gewoon niet meer.

Dat de band an sich verbeterd is, snap ik, en dat er een verschuiving is naar 'echte' zomerbanden door het normaal worden van het gebruiken van winterbanden, is ook bekend. Wat ik me afvraag is of de rest van de auto, m.n. de ophanging, ook berekend is op deze hogere druk? Ergens moeten toch de klappen opgevangen worden, dat zal deels zijn door het zachtere rubber maar dat lijkt me niet de ~25% druktoename te compenseren?

Selected quotes for multi-quoting:   0