Quote door Ed
Wat gaat er dan mis, hoe spoel je verkeerd en wat wordt er gedaan om dit weer goed te krijgen? Kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen.
3 Zaken zijn van cruciaal belang;
- 1. Zoals Jan al aangaf, temperatuur, anders werkt de reiniger niet goed en blijft het samen met de nieuwe ATF doorgaan met reinigen (met alle gevolgen van dien, smeer komt los en komt op plekken waar je dit niet wilt)
- 2. De hoeveelheid olie, waarmee gespoeld wordt (je wilt de bak volledig schoon hebben, i.p.v. gedeeltelijk)
- 3. De timing ( te kort is niet goed, te lang ook niet)
En zo zijn er nog een paar zaken te noemen.......
Het verradelijke is, dat ook bij een foute spoeling een bak goed schakelt.
De problemen komen pas later, door de alsnog losgeweekte smeer.
De bak pompt de rommel aanzienlijk verder rond als je met de auto rijdt, dus ik denk dat je je wel een voorstelling kunt maken wat er dan gaat gebeuren met de nadien losgeweekte smeer.
Soms komt er een melding uit (bijvoorbeeld service voor de bak vereist), maar heel vaak ook niet.
De praktijk leert dat bovenstaande nogal eens verkeerd gaat en dan wordt het nog lastiger deze smeer er weer uit te krijgen.
Weinigen, welke dit goed onder de knie hebben.
N.B.;
Forumsponsor Blade gaat in opleiding bij GS Powerflush (Gery Slot), om dit soort zaken goed onder de knie te krijgen, zodat ook hij in de toekomst betrouwbare spoelingen kan leveren.
Het voordeel van Blade (autobedrijf Polter) is, is dat hij ook nog eens een uitstekende en vooral precieze monteur is, zodat hij ook deelrevisies kan uitvoeren, indien nodig.