Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, ben rijder van een 1996 T-5R en ook lid van de volvo 850 club en forum. Mijn 854 houd ik in topconditie maar is de laatste tijd veel ingezet ivm een falende A4 TDI uit 1997.
De V70 heb ik altijd een mooie auto gevonden. Vooral de oer V70 eerste generatie zou ik graag in een R rijden, maar gezien de km's wil ik toch een diesel.
Ik heb zo'n 15.000 euro te besteden en kom dan al snel bij de nieuwere V70NN > 2007-2008. Ik lees de verhalen over de 185pk motor en de klepstoters.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een automaatbak.Nu ken ik die van mijn T-5R goed, die heeft het 390k volgehouden, hierna moest er een gebruikte in die 200k had gelopen.
Klusje wat goed zelf te doen was. Zijn de bakken van de V70NN net zo betrouwbaar als de 4-bak met koppelomvormer die in de 850 en V70 werden gebruikt?
Verder zie ik op marktplaats veel V70NN voorbijkomen met euro 4 motor met rond de 200-250k gelopen. Niet zonder reden denk ik dan achterdochtig, het lijkt me het tijdstip voor een revisie van klepstoters. Wat zouden jullie me adviseren?
De euro 3 die in de V70N tot 2004 is gebruikt vind ik ook een mooie auto, is van deze auto de geartronic betrouwbaar of zou ik beter een handbak nemen?
Ik heb overigens aardig al wat topics doorgeploeterd hier, fijn om zoveel informatie al te lezen. Daarbij lees ik dat de 163pk aanmerkelijk betrouwbaarder is.
Ik ben nieuw op dit forum, ben rijder van een 1996 T-5R en ook lid van de volvo 850 club en forum. Mijn 854 houd ik in topconditie maar is de laatste tijd veel ingezet ivm een falende A4 TDI uit 1997.
De V70 heb ik altijd een mooie auto gevonden. Vooral de oer V70 eerste generatie zou ik graag in een R rijden, maar gezien de km's wil ik toch een diesel.
Ik heb zo'n 15.000 euro te besteden en kom dan al snel bij de nieuwere V70NN > 2007-2008. Ik lees de verhalen over de 185pk motor en de klepstoters.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een automaatbak.Nu ken ik die van mijn T-5R goed, die heeft het 390k volgehouden, hierna moest er een gebruikte in die 200k had gelopen.
Klusje wat goed zelf te doen was. Zijn de bakken van de V70NN net zo betrouwbaar als de 4-bak met koppelomvormer die in de 850 en V70 werden gebruikt?
Verder zie ik op marktplaats veel V70NN voorbijkomen met euro 4 motor met rond de 200-250k gelopen. Niet zonder reden denk ik dan achterdochtig, het lijkt me het tijdstip voor een revisie van klepstoters. Wat zouden jullie me adviseren?
De euro 3 die in de V70N tot 2004 is gebruikt vind ik ook een mooie auto, is van deze auto de geartronic betrouwbaar of zou ik beter een handbak nemen?
Ik heb overigens aardig al wat topics doorgeploeterd hier, fijn om zoveel informatie al te lezen. Daarbij lees ik dat de 163pk aanmerkelijk betrouwbaarder is.