Welke gereedschapswagen

Eindejaarsbonus ontvangen :D

Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Welke gereedschapswagen

· 
Posted: 09.01.2018 - 16:11  ·  #1
Hoi Allemaal,

Met dank aan mijn baas voor een leuke eindejaarsbonus, ben ik aan het rondkijken naar een nieuwe gereedschapswagen.
De Gedore Adjutant die ik nu heb was een afdankertje van het werk en is eigenlijk ook gewoon te klein om mijn gereedschap goed in kwijt te kunnen. Bovendien was het niet voor niets een afdankertje…

Waar ben ik naar op zoek:
• Een ruime gereedschapswagen met 6-7 lades
• Liever een goede kwaliteit lege wagen dan een lagere kwaliteit gevulde, maar een goede kwaliteit gevulde wagen (ook al is deze met lagere kwaliteit gereedschap gevuld) ga ik niet uit de weg.
• Budget: ca. 500 euro

Mijn eerste voorkeur gaat uit naar deze In de aanbieding is de gevulde net zo duur als leeg.

Maar ik zie bijvoorbeeld ook deze, die er verdacht veel op lijkt, voor een lagere prijs voorbij komen. Is dat dezelfde?

Iemand nog andere tips?
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Welke gereedschapswagen

· 
Posted: 09.01.2018 - 16:36  ·  #2
https://www.datona.nl/gereedsc…delig.html

Waar is ringratelsleutel maat 18 en 20? Met name de 18 is toch een maatje die je bij een Volvo bovengemiddeld vaak moet gebruiken. Misschien heel stom, maar voor mij een reden om een andere kar te zoeken.
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 16:42  ·  #3
Quote door Tenck

https://www.datona.nl/gereedsc…delig.html

Waar is ringratelsleutel maat 18 en 20? Met name de 18 is toch een maatje die je bij een Volvo bovengemiddeld vaak moet gebruiken. Misschien heel stom, maar voor mij een reden om een andere kar te zoeken.

Het gaat mij meer om de kar dan om het gereedschap erin. Gereedschap heb ik grotendeels al of zal ik in de komende jaren verder aanvullen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 17:25  ·  #4
Als bij hbm en cranenbroek gekeken? Dat is chinees spul, maar van heel fatsoenlijke kwaliteit. Ik had ook al veel gereedschap, heb een kar gekocht, bestekbakjes vd blokker er in en alles ligt keurug gesorteerd. Voordeel van die losse bestekbakjes, dus zijn er in allerlei maten dus kun je aanpassen aan de maar van het gereedschap.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 17:54  ·  #5
HBM heeft leuke karren.
Moet wel zeggen dat de merkkarren, Gedore, Facom, Hazet etc. wel van een andere kwaliteit zijn en dat moet ook, gezien de prijzen.
Gebruik je het dagelijks, dan zou ik voor de laatste kiezen.
Gebruik je hem een paar keer in de maand, dan is HBM o.g. zeker een hele goede optie.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 18:38  ·  #6
Ik zelf heb een 192-delige Westward (Canadees) kar. Bevalt zeer goed, kwalitatief geen Gedore maar voor de hobby méér dan voldoende.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 18:39  ·  #7
Voor €500 heb je zo nu en dan op MP ook leuke snap on karretjes! Toch wel erg fijne karren.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 18:59  ·  #8
Het hangt er dus vanaf hoe lang hij mee moet gaan.
Ik heb zowel een gereedschapskar van Gedore (voor het frequente werk) als een van HBM (voor minder vaak gebruikt gereedschap).
Die van Gedore is duidelijk degelijker en gaat inmiddels al 30 jaar mee, zonder slijtage verschijnselen. Die van HBM zal dat niet zonder meer halen.
Een bevriende ondernemer heeft zo'n HBM/Datona versie inmiddels 1,5 jaar en daar beginnen de eerste verschijnselen van slijtage zichtbaar te worden.
Die van HBM zijn dezelfde als bij Datona, alleen in een andere kleur gespoten en goedkoper.
soepkip
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 21:04  ·  #9
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2018 - 21:27  ·  #10
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.01.2018 - 07:28  ·  #11
Ken er een boek van schrijven onderhand :) Heel simpel, een goede kar (leeg) kost gewoon geld. De vraag is waar je de kar voor nodig hebt en over wat voor vloer hij eventueel zou moeten rollen ? Gebruik je de kar alleen als opslag en hoef je hem niet te verplaatsen dan zijn de karren van Datona, en zeker de wat duurdere, meer als prima. Moet de kar dagelijks over een hobbelige vloer rollen, absoluut niet doen dan want trekken ze gewoon niet qua kwaliteit.

Een Snap-On kar is the top of the bill, maar erg prijzig (nieuw) maar kan ook echt tegen een grof stootje.

HBM gereedschap ben ik persoonlijk absoluut niet wild van, ook niet van hun karren helaas.
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.01.2018 - 14:35  ·  #12
https://www.autogereedschap.co…on-292dlg/

dit is een beetje de huisdealer op Motorforum, paar keer spullen gekocht en over het algemeen prima op orde. je kunt hem ook gerust vragen over de kwaliteit stellen. Ik zou eerder zoiets kopen dan een onbekende chinese kloon. Mijn ervaringen met datona zijn ook wat minder persoonlijk, chinese spullen uit een webshop zonder genoeg kennis om je te adviseren.

Benno
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.01.2018 - 14:42  ·  #13
@Benno,

De wagen uit de link komt ook uit China. Is een variant die Datona o.a. ook levert.
Ben het helemaal met je eens, koop liever bij iemand die goed adviseren kan.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.01.2018 - 19:33  ·  #14
Sowieso geen Mannesmann doen, dat spul breekt je af onder de vingers. Persoonlijk kies ik voor Hazet, Gedore, Beta, Wera (Betaalbaarder), Carolus (B-lijn Gedore). Sonic schijnt ook prettig te zijn, maar daar heb ik zelf nooit mee gewerkt.

Als het budget het toelaat uiteraard Snapp-On, maar dan heb je een heel ruim budget nodig...
O.B.Bommel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.01.2018 - 20:26  ·  #15
Ik heb met veel plezier een tweedehands Gedore gereedschapswagen gekocht en het fijne is dat ik zelfs nu nog onderdelen ervoor kan krijgen (inzetstukken en zo). En bij mij staat vrijwel permanent er een Berini motorblokje er bovenop en nog rijdt ie hardstikke makkelijk in mijn garage.

Bij die van mij zat nog een hele lading gereedschap (ook Gedore) er zelfs bij voor dat geld en die gebruik ik zelf al jaren. Nog niet zo lang voor deze Volvo maar ook voor de V70 die mijn vrouw heeft gehad, een BMW 02 en later een 2CV en nu voor oude fietsen en een hulpmotortje waar ik aan sleutel. Als er een keer iets stuk gaat kan ik altijd nieuw Gedore gereedschap erbij kopen. Dat vind ik wel weer fijn.

Maar het is aan jou of je een nieuwe wilt en welke kwaliteit jij nodig hebt in het gebruik.

Selected quotes for multi-quoting:   0