Quote door Bertil
Goed om te weten!
Maar mijn blok (B5244T2) heeft standaard, voor zover ik weet, al sterkere (H-profiel) drijfstangen.
Uitlaat update staat nog op mijn wensenlijst inderdaad, lever jij die sets ook? Doe maar een PM dan.
Met mindere brandstof bedoel je RON95 of het merk op zich?
Met RON95 eerder een knock? (heb regelmatig RON95 getankt maar geen last gehad/niets gemerkt)
Geen enkel blok van Volvo heeft H-profiel drijfstangen.
Wel is het zo dat ze na een paar jaar 1mm breder zijn geworden, maar of dat nou iets uit maakt, ik heb er al genoeg krom gezien van ver na de productie van jouw wagen.
Uitlaat zou ik even moeten informeren, ik laat normaal op maat maken, en dat is mijn advies ook aan jou. Al krijg van ferrita wel korting.
Mindere brandstof is O.a. 95, reken maar dat je de nodige knock gaat krijgen na tuning daarmee. Zelf zie ik in mijn logs al grote verschillen tussen 98 en 102 van de firezone.
Het grote probleem komt wanneer je een tankhouder hebt die even goedkope benzine inslaat, een oude voorraad winter benzine in de zomer verkopen o.i.d.
Benzine ontleed, na een aantal maanden (4-5) is dat al zodanig dat je octaangetal een stuk lager is dan "vers" en je een getunede motor ermee in de soep kan laten draaien, aangezien de marges na tuning een stuk kleiner zijn.
Een goed gebouwde motor met H-profiel drijfstangen heeft daar geen last van, die incasseert die knock gewoon.