Welke intercooler?

Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Welke intercooler?

· 
Posted: 08.06.2016 - 09:39  ·  #1
Nieuwe maand, nieuw projectje :shame: .

Ik lag laatst onder mijn auto en spotte wat olielekkage aan de bestuurderskant onderaan bij de radiatoren. Ik kon het wat moeilijk zien, want de kleine voorste bodemplaat zat er nog op en vanwege de standkachel die voor een moer/bout zit krijg ik die niet eenvoudig weg. Volgens mij is de intercooler het aan het begeven want hij rookt nog steeds als een ketter als ik op het gas trap. Verder ga ik nog even kijken of het niet gewoon de slang zelf is die lek is.

Maar goed, ik ben dus al wat aan het orienteren op welke intercooler ik moet gaan nemen. Zijn er aanbevelingen? €349 bij de dealer vind ik echt te duur.

Ik zie bijvoorbeeld Van Wezel (of AKS DASIS) intercoolers voor rond de €110-120 of iets duurdere Nissins. Wat zijn de ervaringen daarmee?

Of het huismerk van een van de hier bekende webshops?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Welke intercooler?

· 
Posted: 08.06.2016 - 11:00  ·  #2
Welke auto? Welke motor?

Ik heb een Nissens voor mijn D5, 200 euro in Elst ;)
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 08.06.2016 - 11:04  ·  #3
Quote door Jeroen

Welke auto? Welke motor?

Ik heb een Nissens voor mijn D5, 200 euro in Elst ;)

Sorry, het is een XC70 D5 (163 pk) uit 2003.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 14:30  ·  #4
Heeft verder niemand ervaring met de goedkopere intercoolers?
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 15:22  ·  #5
Wel met roken als deze lek zijn, heerlijk op de snelweg gas intrappen bij 100, en je rijdt alleen achter je alles zwart :yes:

Werk valt wel mee, voorzijde hoog genoeg brengen, gelijk aan de nieuwe interkoeler, koelwater eraf fan eraf met de slangen, dan heb je ruimte, slangen van de interkoeler los en zakt er tussen uit.
Let op bij opvullen koelwater, deze krijg je nooit in een keer op peil, vullen ontluchten bijvullen, rustig gaan rijden, en opeens krijg je melding koelwater te laag stop direct, dan rustig parkeren motor uit even wachten en bijvullen tot peil.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 16:21  ·  #6
Quote door BIGW

Wel met roken als deze lek zijn, heerlijk op de snelweg gas intrappen bij 100, en je rijdt alleen achter je alles zwart :yes:

Werk valt wel mee, voorzijde hoog genoeg brengen, gelijk aan de nieuwe interkoeler, koelwater eraf fan eraf met de slangen, dan heb je ruimte, slangen van de interkoeler los en zakt er tussen uit.
Let op bij opvullen koelwater, deze krijg je nooit in een keer op peil, vullen ontluchten bijvullen, rustig gaan rijden, en opeens krijg je melding koelwater te laag stop direct, dan rustig parkeren motor uit even wachten en bijvullen tot peil.

Die vormen begint het bij mij ook aan te nemen. Wel leuk bij bumperklevers :shame: .

Dank je voor de tips. Ik zag alleen ook een methode die anders werkt? Daar wordt volgens mij niks met de koelvloeistof gedaan.

http://forums.t5d5.org/topic/1…placement/
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 20.06.2016 - 21:06  ·  #7
Dat is een leuke foto reportage van een heleboel werk, ik had de mijne er met 3 uurtjes inzitten. En ieder moet het voor zich weten, echter de demontage van bumper koplampen en de rest van de auto, geeft een grote kans op beschadigingen en eventuele breuk van bevestigingen.
Succes
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 15.07.2016 - 15:16  ·  #8
Het is een Van Wezel geworden. Bij Amazon waren ze, denk ik, een 1 voor de prijs vergeten te zetten waardoor hij maar €38 kostte. Of ze wilden er graag vanaf want het was de laatste. Hij is gewoon voor die prijs geleverd :bandit: :thumb: .

Dit weekend aan de klus :).
roadrage
Forumlid.
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 12:19  ·  #9
en ? is het gelukt
Tenck
VolvoV70forum member