Ik heb een 2.0 Turbo met een TD04HL-12T turbo. Hier kan ik iets van 225 pk mee halen door middel van chiptuning (schijnt). Dit getal heb ik van de Rica website. De grap van vermogen is dat het brandstof nodig heeft. En de injectoren die ik heb hebben een maximum wat niet verschrikkelijk hoog ligt. Nu wil ik een grotere turbo, maar dan heb ik ook grotere injectoren nodig. Daar komt nog een ander probleem bij, ik wil op LPG rijden. En dat is eigenlijk de echte bottleneck. Als je tuned op benzine dan moet je op een bepaald moment een grotere brandstofpomp. Op LPG heb je een grotere verdamper nodig. En de verdampers waar ik uit kan kiezen gaan tot 240 kW. En bij een 5 cilinder heb je dan injectoren nodig die 48 kW kunnen leveren. 300 pk, 60 pk per cilinder. Dat is de max die ik op LPG kan doen. En dan heeft het weinig zin om op benzine verder te gaan omdat ik niet op benzine wil rijden
Volvo heeft verschillende kleuren injectoren. Elke kleur heeft zijn eigen opbrengst. Net als dat elke turbo een eigen "opbrengst" heeft. De truc is om de juiste bij elkaar te hebben.
Das mijn deel van het verhaal. Ik heb nog wel ergens een verhaal over de werking van een turbo.