Welke motor kiezen?

C70 cabriolet

Martini
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Welke motor kiezen?

· 
Posted: 26.07.2017 - 14:09  ·  #1
Wie heeft er tips voor me welke motor ik het beste kan kiezen voor een C70 cabriolet? Ik zoek een exemplaar tussen 1999 en 2003. De t5 valt af, teveel vermogen voor een vriendelijke cruiser met een minder stijf chassis. Ik twijfel tussen de 2.0t met standaard 163 pk die Volvotune op 200 pk zet met 300 nm koppel of de 2.4t met 193 pk standaard. Ik hoor dat de 2.0t een bullitproof blok is. Heeft iemand ervaring met deze motoren die me er iets over wil/kan vertellen?
ErwinF
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: Welke motor kiezen?

· 
Posted: 26.07.2017 - 14:16  ·  #2
hmm, denk dat je beter een ongetuned blok kan hebben die bijna hetzelfde aantal pk's heeft .
wat ook vet is is uiteraard de v8 motor die ongetuned 315 pk afgeeft geen turbo heeft erg rap is en aardig goed blok blijkt te zijn.
als de auto alleen voor cruize en niet voor wat snelweg km gaat kan je rustig voor een 163 pk blok gaan, al merk ik met de 163pktjes wat de 2.4L diesel na voren brengt af en toe wel wat meer zou mogen hebben.maargoed diesel is heel wat meer koppel dus weet ook niet wat je daar tegenover zou moeten zetten in benzine.
dus voor jezelf zou ik zeggen toch een T5/2.4L doen(vergeet niet je c70 heeft ook nog wel wat gewicht)

succes met je keuze en mischien kan je eens kijken of er mensen zijn met de 2Lt motor ;)

Selected quotes for multi-quoting:   0