Ik zag laatst dat mijn bovenste torsierubber op de cilinderkop al een eindje ingescheurd was en had hem tijdelijk iets opgevuld/ondersteund met een in de lengte doorgesneden gasslang van een oud fornuis, en daarna maar meteen zo'n aftermarket los rubber besteld, ik had gelezen dat en hoe die te vervangen was en hoopte zo €25 te besparen.
toen er een bobine stuk was, stond de motor te dansen als een wilde en zag ik dat de onderste torsiesteun (aan de versnellingsbak) ook helemaal òp was.. dus naast de bobines, die ook meteen maar meegenomen bij Estate Services vandaan. die was, met de linker wielen op de stoep, karton eronder, zo vervangen.
toen ik echter de bovenste steun verwijderde, en in het zonnetje in de tuin de buitenste nylon ring doorzaagde om de originele bus eruit te halen, wat prima ging, wachtte mij echter een nare verrassing: het nieuwe rubber viel er zo uit de vriezer vandaan, dwars doorheen! ook na opwarmen was de passing nog veel te ruim.
ik keek nog eens op de site van V70motors waar ik dit rubber vandaan had, staat er:
dat laatste klopt dus niet helemaal, ga ik ook aan hun melden, maar na opwarmen meette het rubber inderdaad 60 mm, terwijl het oog eerder 62-63 mm was!
ik moest echter vandaag weer rijden en trok, met veel lelijke woorden, twee lagen brommerbinnenband om het rubber (veel te klein) en klopte dit pakketje, gesmeerd met wat pure dreft, in het oog wat ik ondertussen verwarmde met een hobbybrandertje, om het enigszins groter te maken (wil met aluminium wel) tot slot sneed ik de overtollige flappen rubber eraf en zag het eruit alsof het ervoor gemaakt is :thumb:.
het rubber zit er uiteindelijk een paar graden verdraaid in, maar ik kan weer rijden en het was al een hele verbetering!
toen er een bobine stuk was, stond de motor te dansen als een wilde en zag ik dat de onderste torsiesteun (aan de versnellingsbak) ook helemaal òp was.. dus naast de bobines, die ook meteen maar meegenomen bij Estate Services vandaan. die was, met de linker wielen op de stoep, karton eronder, zo vervangen.
toen ik echter de bovenste steun verwijderde, en in het zonnetje in de tuin de buitenste nylon ring doorzaagde om de originele bus eruit te halen, wat prima ging, wachtte mij echter een nare verrassing: het nieuwe rubber viel er zo uit de vriezer vandaan, dwars doorheen! ook na opwarmen was de passing nog veel te ruim.
ik keek nog eens op de site van V70motors waar ik dit rubber vandaan had, staat er:
Quote door V70motors
Los rubber voor bovenste motorsteun, buitendiameter 60 mm, voor 5 cilinder 20V motoren tot 1998, TDi dieselmotoren en alle 5 cilinder 10V motoren. 9434263, 9434433
Geschikt voor, Volvo 850, C70-2005, S70, V70-2000, S80-2006, V70 2000-2007 en V70XC-2000."
Geschikt voor, Volvo 850, C70-2005, S70, V70-2000, S80-2006, V70 2000-2007 en V70XC-2000."
dat laatste klopt dus niet helemaal, ga ik ook aan hun melden, maar na opwarmen meette het rubber inderdaad 60 mm, terwijl het oog eerder 62-63 mm was!
ik moest echter vandaag weer rijden en trok, met veel lelijke woorden, twee lagen brommerbinnenband om het rubber (veel te klein) en klopte dit pakketje, gesmeerd met wat pure dreft, in het oog wat ik ondertussen verwarmde met een hobbybrandertje, om het enigszins groter te maken (wil met aluminium wel) tot slot sneed ik de overtollige flappen rubber eraf en zag het eruit alsof het ervoor gemaakt is :thumb:.
het rubber zit er uiteindelijk een paar graden verdraaid in, maar ik kan weer rijden en het was al een hele verbetering!