Welke olieconditioner BG in diesel?

Wie helpt me even?

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Welke olieconditioner BG in diesel?

· 
Posted: 08.02.2017 - 01:03  ·  #1
Tijdens een Air-intake ging er bij mijn diesel Euro 4 een conditioner bij de olie. Is in Nederland niet als particulier te koop, maar op Ebay wel. Weet iemand zo welke ik nodig heb voor diesel D5 euro 4 2007? BVD
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Welke olieconditioner BG in diesel?

· 
Posted: 08.02.2017 - 01:17  ·  #2
Goede olie heeft geen "conditioner" nodig, deze zal zelf afdoende additieven hebben.

Wil je het beter doen/ iets toevoegen aan je onderhoud : vaker verversen, dat draagt echt wat bij, halveer de moderne veel te lange intervallen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 22:43  ·  #3
Denk dat je het over BG MOA hebt.
Er is ook nog een MOA extended life.
Ben het wel met bovenstaande heren eens, maar een toevoeging als MOA geeft wel extra bescherming.
In Amerika hebben ze dit getest.
15 minuten draaien van een motor zonder olie (, na behandeld te zijn met MOA) kan gewoon.
Bijzonder goedje.
Diechel
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 22:51  ·  #4
Over BG MOA zijn er op youtube vele filmpjes te vinden. Zeer indrukwekkend, heb het ooit ook eens bij Martin na onderhoud als toevoeging bij BG 5W/30 olie gehad.

Helaas is het natuurlijk altijd moeilijk wat te geloven.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 23:19  ·  #5
Quote door Bigdog

Denk dat je het over BG MOA hebt.
Er is ook nog een MOA extended life.
Ben het wel met bovenstaande heren eens, maar een toevoeging als MOA geeft wel extra bescherming.
In Amerika hebben ze dit getest.
15 minuten draaien van een motor zonder olie (, na behandeld te zijn met MOA) kan gewoon.
Bijzonder goedje.

ja en wat bewijst dat?

precies niks...

Ik heb ooit een sloper opgehaald, voor de lol zonder olie mee gereden, als het stuk ging zouden we hem met transport wel verder brengen. Na een half uur rijden was het flink heet maar draaide wonderbaarlijk nogsteeds, thuis eenmaal uitgezet ging die ook niet meer aan =)

Wil je geen slijtage, stop er een olie in met aanzienlijk meer beschermende additieven, motul 300V bijvoorbeeld, de enige olie waarbij je zelfs garantie krijgt op race-motoren, gaat er bij mij ook in en heb al diverse oude olie-samples naar het laboratorium gestuurd, na 7500km geen slijtage metalen en een actief reinigend en beschermende hoeveelheid additieven over, daar waar de normale zogenaamde premium olie bij 5000km al vervuild en het additievenpakket nog maar weinig toevoegde, bij 10.000km zat het vol kleine metaaldeeltjes (interne slijtage).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2017 - 23:51  ·  #6
Quote door V70R^2

ja en wat bewijst dat?

precies niks...

Ten eerste is dit geen discussie, maar een antwoord op de vraag van TS.
Het lijkt mij dat je je beter eerst eens kunt verdiepen in een product, alvorens een oordeel te vellen.
Ik ken geen merk, welk blind 250.000km garantie geeft op alle draaiende onderdelen, welke met hun producten onderhouden zijn.
Dit doen ze al jaren ( in Amerika) en ze zijn nog steeds niet failliet in het land van de claims.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 00:01  ·  #7
sorry voor het offtopic, in het land van de claims is onzin verkopen uitgevonden.

Denk maar eens aan vrij verhandelbare "medicijnen" en al die homeopatische troep waar niets van een werkend bestanddeel te ontdekken is omdat er maar 0,000001mg van in in gestopt, thank you USA.

Enige punt wat ik wilde maken was: een goede olie behoeft geen conditioner. Heeft de olie een conditioner nodig, dan heb je al de verkeerde olie gekozen. Wil je het beter doen en meer geld uitgeven, ververs het dan 2x zo vaak.

Daarbij praatte ik over de racerij, loopt je nieuw gebouwde ferrari blok in de race vast en zat er geen motul 300V in ben je je garantie kwijt...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 00:16  ·  #8
Quote door V70R^2

Enige punt wat ik wilde maken was: een goede olie behoeft geen conditioner. Heeft de olie een conditioner nodig, dan heb je al de verkeerde olie gekozen. Wil je het beter doen en meer geld uitgeven, ververs het dan 2x zo vaak.

Ik begrijp je punt en ben zelf ook een fervent olieververser, maar dat was de vraag niet.
De vraag was, welke conditioner dit was.
Aangezien de eerste 2 reakties geen antwoord opleverden, heb ik gereageerd.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 08:00  ·  #9
Leuke mensen, ter geruststelling: ik ververs elke 10.000 km. Ik gebruik Castrol Edge. Dus dat verversen én de olie zit volgens mij in de basis goed.

Maar ja, soms zit je wat te denken. En ik dacht terug aan hoe mooi soepel mijn motor toen liep, toen hij bij Martin was geweest. Wellicht gevoel? Maar ja, dat doet er ook toe. Vandaar mijn vraag.

Ik heb inmiddels de MOA en de DOC gevonden. Ik wil die DOC gewoon een keer proberen. Ook omdat 10k zo weer gepasseerd is. Hoe dan ook zal ik trouw blijven verversen.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 08:08  ·  #10
Trouwens, wat dat Motul verhaal betreft: ik ben nog weinig dieselrijders tegengekomen die 300V 5w30 of 5w40 in hun motor hebben. Of niet? Prijzig goedje, zie ik.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 10:39  ·  #11
Ik heb ook altijd de Castrol edge of de Shell variant in de motor gehad.
Sinds vorig jaar rijd ik met Ardeca 0W30 A5B5.
Dat komt er in het voorjaar weer in.
Motor draait toch beduidend soepeler en stiller.

Misschien een idee om dat eerst te proberen in plaats van toevoegingen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 13:32  ·  #12
Quote door Turbodesk

Ik heb ook altijd de Castrol edge of de Shell variant in de motor gehad.
Sinds vorig jaar rijd ik met Ardeca 0W30 A5B5.
Dat komt er in het voorjaar weer in.
Motor draait toch beduidend soepeler en stiller.

Misschien een idee om dat eerst te proberen in plaats van toevoegingen.

Dat klopt, Ardeca heeft deze speciaal gemaakt op verzoek van Volvo dealers in een bepaald land.
Aangezien Ardeca deze olie exact heeft samengesteld volgens de Volvo specs ( en niet generieke a5/B5 specs ) is dit een specific blend.
De naam Synth V slaat echt op V olvo....

Nu de BG, de importeur heeft de strategie dat de BG producten alleen in de werkplaats mogen worden gebruikt.
Retail is dus niet mogelijk.
Vele producten kan je alleen in de werkplaats gebruiken icm speciale apparatuur.
De BG additieven die er in een diesel motor bij de olie kunnen worden gedaan zijn DOC.
Diesel oil conditioner. Dit middel zorgt er voor dat de olie niet gaat vervuilen met roetdeeltjes en capselt deze in.
Zo blijft de motor langer schoon.
Wat eerst in de motor moet om de zuigerveren te reinigen bij alle motoren is EPR.
En bij de nieuwe olie kan er MOA in het geval het een benzine of gaswagen betreft.

En zo zijn er meerdere goed werkende producten van BG.

Selected quotes for multi-quoting:   0