welke radio is dit

Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

welke radio is dit

· 
Posted: 21.12.2017 - 18:13  ·  #1
Hallo, in mijn XC90 uit 2005 zit een audioinstallatie met Cd-wisselaar. Helaas zonder Aux aansluiting et.c die wil ik graag upgraden naar iets met de mogelijkheid om USB aan te sluiten en liefst de telefoon via bluetooth te gebruiken. Nu zit er een Parrot MK9100 in maar de audio daarvan is een stuk slechter dan de standaard in de auto. Liefst wil ik die dan ook gebruiken.

Wat zijn herin mijn opties. Ik ken het type radio niet en zie hier vnl. verwijzingen naar types. Het typenummer kan ik zo nergens vinden.

GROM zou kunnen zegt men maar zijn er nog andere mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Benno van Ham
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: welke radio is dit

· 
Posted: 21.12.2017 - 20:27  ·  #2
Ik ben niet zo bekend met de audio van de XC90, maar je kan je wisselaar 'opgeven' voor een Yatour, Grom of iMiv, oplopend in kwaliteit. Sommige hiervan hebben ook de mogelijkheid tot Bluetooth streaming en (soms) Bluetooth telefonie.

Een Grom koop je bij MoTrade
Een iMiv koop je bij VolvoTech

Een Yatour zou ik niet aanraden, daarover hoor je wisselende berichten. Grom = goed en iMiv = supergoed.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: welke radio is dit

· 
Posted: 24.12.2017 - 07:00  ·  #3
Ben er zelf ook me bezig geweest voor mijn XC90.
Zie je als je aan de knop rechts draait niet de input aux?
Ik heb bij mijn BJ 06 MY 07 in de bekerhouder aan de zijde van de armsteun een aux aansluiting zitten.

Grom is leuk maar door het MOST systeem best wel duur.
Het kastje zelf kost € 249,-
Tot 2007 kan je hem zo er tussen prikken en dan vervalt je interne CD wisselaar.
Na 2007 moet je nog een adapter set kopen van € 29,-
Zou je bluetooth willen is het nog eens € 45,-.

Voordeel is dat je het via je radio en stuurbediening kan bedienen.

Andere optie is een parrot MKI9200.
Volvotech heeft een verloop dat je de versterker van het blauwe kastje passeert en hem direct op de versterker onder je stoel aansluit.
Nadeel je bediend het met de kwetsbare afstandbediening van parrot waarvan altijd de batterij leeg is.

Selected quotes for multi-quoting:   0