Quote door VolvoS60Racer
Dan ga je ook een hoop comfort missen t.o.v. de P2 platform serie modellen....
Ook qua verbruik zit je veel gunstiger met een 170PK 2002 model versus een 170PK 1998 model. Scheelt je al gauw 15-20% qua verbruik een B5254S of een B5244S motor. In het voordeel van die laatste.
Dat klopt, maar een nieuwere auto kost ook meer. De topic starter begon over een auto van ca. 1998, vandaar mijn suggestie voor de motoren met zelf stellende kleppen.
De V70N is een heel andere auto. Het verschil in verbruik is in de praktijk niet zo groot heb ik gemerkt. Misschien is de motor wat zuiniger, de V70N is wel weer wat zwaarder. Ik heb een Volvo 850 2,5i op LPG gehad, verbruik 1:10. Nu heb ik een V70N (wel met turbo en automaat), op LPG, verbruik een krappe 1:10.
Een V70 op benzine verbruikt ca. 1:10. De ene wat meer, de andere wat minder. Hangt af van de rijstijl, de frisheid van sensoren (lambda, luchtmassa, etc.). En natuurlijk kan je met een turbo wat meer verbruiken, afhankelijk van je rechtervoet.
Volgens mij kan je een classic zonder al te veel risico kopen. Kan hoge km standen aan.
Bij een V70N zou ik goed kijken hoe lang de auto al op LPG rijdt, wanneer (en of..) de kleppen al zijn gesteld. Ik heb zelf het LPG systeem laten inbouwen bij mijn huidige auto -bijkomend voordeel is dat benzine modellen minder kilometers hebben gemaakt. Het kostenplaatje is wel heel anders. Ook heb ik een klep smeer systeem laten inbouwen. JE hebt er verschillende; zowel op vacuüm (waardeloos, als je extra smering nodig hebt bij hoge toeren, heb je geen vacuüm, dus ook geen smering) en ook elektronisch geregelde, per cilinder ingespoten systemen.