Vandaag de set 'Ursa' velgen opgehaald en er bij thuiskomst onder laten zetten (fotootje volgt hier nog!).
Na het monteren de oude velgen naar de opslag gebracht, die ga ik maar als winterset gebruiken denk ik. Tijdens het rijden hoor ik de hele tijd een 'kloenk'. Ik terug naar de bandenboer, wat blijkt; de velgen zaten los.
Heb er naast gestaan met aandraaien, dus ik begreep ik er niks van. Velgen eraf gehaald, wat blijk nou zijn die pinnetjes te lang. Normaal vallen die in een van de 4 uitsparingen in de velg. Bij deze velg zijn alle alle uitsparingen net zo diep (op ondiep) waardoor de velg dus niet goed tegen de remschijf zat vastgedraaid.
Gelukkig had ik nog maar een klein stukje gereden en ook niet snel. Zo te zien is er behalve dat de velg aan de binnenkant door het pinnetjes wat is beschadigd (waar je nooit wat van ziet) verder niks aan de hand.
Ik heb de pinnetjes er maar af gedraaid, bij 1 velg zat het er al niet meer op. Hebben die dingen eigenlijk een functie? Niet dat ik iets gedaan heb wat helemaal niet slim is.
Wel raar, de Ursa velg is een velg wat bij dit type en jaar is geleverd. Dat zou toch moeten passen. Of kan het zijn dat het een imitatievelg is?
Hij staat nog steeds wat hoog achter. Bij het verwisselen zag ik volgens mij nivomats zitten.