Welke versnellingsbak moet ik nemen?

yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Re: Welke versnellingsbak moet ik nemen?

· 
Posted: 20.12.2013 - 20:54  ·  #31
Succes met de zoektocht! Ik ben alvast benieuwd ;)
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 30.12.2013 - 20:40  ·  #32
Morgen gaan we rondkijken naar het nieuwere type V70. Ik heb er al een op het oog die ik écht wil zien. Vorige week ook al naar dat bedrijf gebeld, maar toen namen ze de hele dag niet op. Ik had ze gemaild, maar ook geen antwoord op mijn mail. Kent iemand dit bedrijf? Want ik wil niet voor gesloten deuren staan.

http://www.autowereld.nl/volvo…tails.html

Volgens mij is die verlaagd, maar dat zie ik morgen wel, als die tent open is.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.12.2013 - 20:49  ·  #33
Dat bedrijf ken ik niet, maar deze auto wel.
Hij is van Paul Snijders geweest (ACTuning).
Ook in werkelijkheid is dit een hele mooie.
Als hij nog steeds in dezelfde staat is als toen Paul nog leefde, dan zou ik hem direct kopen.
Een gelijkwaardige, in deze uitvoering en met deze kilometerstand zul je zo snel niet vinden.
Succes.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.12.2013 - 21:17  ·  #34
Bedankt voor deze info.

Goede bekende? Ik weet namelijk na een week of twee nog niet het kenteken van mijn auto uit m'n hoofd.

Ik ga er dan van uit dat de auto al gechipt is. Of niet?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.12.2013 - 21:36  ·  #35
Staan wel wat postings m.b.t. deze auto.
Kijk hier maar eens.
...

Subject:

· 
Posted: 01.01.2014 - 21:38  ·  #36
Ben benieuwd wat er uit komt Lunar! ;)
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 16:10  ·  #37
Nou na dagenlang bakkeleien over van alles en nog wat en wat willen we nou kopen en wat is nou verstandig, hebben we uiteindelijk besloten om voor de luxe en snelheid te gaan en doen we morgen een aankoopkeuring voor een handgeschakelde Volvo V70R uit 2003. Hij heeft nieuwe remschijven, nieuwe schokbrekers en sinds een week een nieuwe koppeling. Als hij verder prima in orde is, hooguit wat kleine dingetjes, dan is deze Volvo V70R van ons:

Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 17:02  ·  #38
Qua kosten met name het verbruik en onderhoud is dit misschien niet de meest verstandige aankoop, maar hij is gewoon in erg goede staat en hij is gewoon helemaal geweldig! :love:

In z'n 6 vanaf 80km/h een vrachtwagen inhalen zonder moeite, terwijl ik met onze huidige volvo terug moet schakelen en dan plank gas moet geven om er op tijd voorbij te komen. Not anymore! als hij verder goed is....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 18:47  ·  #39
Je leeft maar een keer en als je het mooi vindt en de financiën laten het toe, gewoon doen.
Ik ben nieuwsgierig of hij het inderdaad worden gaat.
Alvast succes.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 19:23  ·  #40
Bedankt :-)

Zo is het maar net!

Met de financien komt het wel goed. Hij verbruikt gewoon iets meer en hij is iets van 170 euro per jaar duurder in wegenbelasting, met 20.000km (ruim geschat wat wij per jaar rijden) per jaar is de V70R ongeveer 700 euro duurder per jaar, dus het valt wel mee. Vandaag het verbruik vergeleken met onze huidige 140pk v70 benzine. Heuvelopwaarts met tegenwind op hetzelfde stuk reed onze V70 12l/100km en die V70R 15/100km. Op een rechte weg met 90km/h reed onze V70 7,1l/100km en de V70R 8,4l/100km. Ik vermoed een gemiddelde van 1 op 9 met de R tegenover 1 op 11 met onze V70.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 19:43  ·  #41
Wauw mooie R! Hele mooie kleurstelling ook. En als ik het goed heb is het deze ?

Super gaaf!
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 19:45  ·  #42
Lunar,

Leuk dat je voor een R gaat (mits in goede conditie). Hoop voor een goede afloop en dan kan de pret beginnen. Een heel leuk feestje :devil:
Dat hogere verbruik moet je je niet te druk om maken, een V70 rij je nooit vanwege zijn bescheiden verbruik.
Leuk hè, dat enorme koppel en die enorme voor stuwingsdrang die maar niet lijkt te eindigen. Maar let op, dat went snel. Toen ik net mijn 2.5T had was ik verbaasd over het enorme acceleratie vermogen, nu vind ik hem soms traag :( Maar als er nu iemand meerijdt is die verbaasd over het enorme vermogen. En dan is die 2,5T van mij zelfs bescheiden bij een R.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 20:36  ·  #43
Bedankt voor de reacties! :D

Dat is hem inderdaad Yannick! Kilometerstand is vrij hoog daarom is een aankoopkeuring belangrijk, maar de vorige eigenaar heeft hem erg goed onderhouden en er is door het autobedrijf waar ik hem wellicht ga kopen een nieuwe koppeling in gezet. Ze hadden hiervoor namelijk een koper die een nieuwe koppeling erin wilde hebben, maar uiteindelijk haakte hij af toen de koppeling er al in zat. Deze auto staat ook op ''fietsafstand'' van ons huis af.

Ja, ik zat al een tijdje op een R te azen en ook nog even naar een R-design gekeken, die van Paul Sneijders geweest is, maar we bedachten ons toch en zijn uiteindelijk toch van plan een auto te kopen met een lagere aanschafprijs. Het verbruik is niet iets waar ik me per direct druk om maak, maar ik probeer het ook niet te negeren :D laat ik het zo maar zeggen. We rijden niet zo bijzonder veel kilometers per jaar, dus het mag best wat verbruiken.

Dat koppel is inderdaad fantastisch! Dat het gaat wennen geloof ik meteen, maar het is snel genoeg voor de Nederlandse wegen :-)
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 21:37  ·  #44
Gaaf! Ben benieuwd. Die van ons heeft ook een relatief hoge kilometerstand maar zolang het onderhoud gepleegd is maakt dat niet veel uit volgens mij. En je kunt voor een habbekrats een super leuke auto rijden :D

Awd is trouwens ook super fijn, laatst wat hout gaan halen in een bos en flink wat modder tegen gekomen. Pas de problème!

Koppel is ook super, bij ons in zijn 5 dan gaat alles ook super vlot, stil en soepel.

Succes morgen :)
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 21:54  ·  #45
Haha, bedankt :D

Zelden dat ik van het asfalt af ga. Ik ben laatst wel een weekje bij mijn vader in Saudi-Arabië geweest (die is daarnaartoe geëmigreerd vanwege zn werk), waar het hele land een grote woestijn is. Ik had er geen problemen mee om met een 4x4 Jeep 5.7l V8 door de woestijn te knallen! Dat is echt geweldig.

Hier trouwens een filmpje ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=gKkRl5fB1-o

Wellicht zoek ik nog wel wat bosgebieden op en ga ik met die 235/40 18 bandjes die onder die V70R liggen van het asfalt af.

Selected quotes for multi-quoting:   0