Welke versnellingsbak moet ik nemen?

yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Re: Welke versnellingsbak moet ik nemen?

· 
Posted: 02.01.2014 - 22:07  ·  #46
Zoooo das vet met zo'n WK Hemi de woestijn door crossen. :love: :love:

235/40 r18 :o Das plat, heull plat. Onze 205/55 r16 zijn wellicht wat ballonerig maar wel comfy :D
lekkerkaas
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 23:17  ·  #47
postfoutje....
lekkerkaas
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 23:19  ·  #48
Quote door Lunar

Nou na dagenlang bakkeleien over van alles en nog wat en wat willen we nou kopen en wat is nou verstandig, hebben we uiteindelijk besloten om voor de luxe en snelheid te gaan en doen we morgen een aankoopkeuring voor een handgeschakelde Volvo V70R uit 2003. Hij heeft nieuwe remschijven, nieuwe schokbrekers en sinds een week een nieuwe koppeling. Als hij verder prima in orde is, hooguit wat kleine dingetjes, dan is deze Volvo V70R van ons:

Heej, Ik ken deze stek! Ik heb mijn v70 bij de buren gekocht Mudde kok. Veel veilige kilometers toegewenst!
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 02.01.2014 - 23:41  ·  #49
@Yannick Ja erg plat! De auto was nog erg comfortabel met die bandjes.

Deze auto is ook van Mudde&Kok, alleen was het zo vol geparkeerd, dat ik hem hier maar moest neerzetten haha. Onze huidige V70 komt ook van Mudde&Kok. Goede service daar altijd :-) En bedankt!
benben65
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 08:18  ·  #50
Mooi bak zeg! veel plezier ermee!
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 16:53  ·  #51
Vandaag hebben we een aankoopkeuring bij onze Volvo dealer gedaan. De auto is in goede staat, veel nieuwe onderdelen zoals een nieuwe aandrijfas, nieuwe remschijven, nieuwe remslangen en nieuwe schokbrekers, maar er zijn wel een aantal dingen gevonden. Het enige noodzakelijke waren de handremschoentjes die vervangen moeten worden. Voor de rest werden er nog wat dingetjes gevonden:
- Een klein stukje van de binnenkant onderin de voorruit is weggeslagen. Geen APK afkeur punt en niet heel erg.
- De remschijven achter (voor zijn nieuw) zitten er heel rap aan te komen.
- Een klein beetje lekkage bij de versnellingsbak.
- Een klein beetje lekkage/zweet onderin bij de distributiekant.

Totaalkosten bij de Volvo dealer is ongeveer 700 euro met ervan uitgaande dat het de krukaskeerring is.
Hiermee zijn we naar dat autobedrijf geweest en zij gaan alles oplossen. Wij hoeven alleen de onderdelen te betalen, waarvan de remschijven (310 euro voor een paar) het duurste.

Ik ben tevreden hierover.

Wat zeggen jullie?:-)
vpi
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 17:36  ·  #52
Doen!
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 17:43  ·  #53
It's a go go! ;) Brute wagen :love: :love:
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 20:08  ·  #54
Lunar,

Als de wagen, ondanks de hogere kilometerstand, zo goed is onderhouden en in zo'n goede conditie is dan zou ik niet lang hoeven te denken: ik zou snel tot aankoop overgaan.
Je meldt dat je dit bedrijf goed kent en tevreden bent over hun service, dat kan dan ook niet het probleem zijn.
Realiseer je dat bij een wagen met die kilometerstand, of het nu een 140 pk versie of een R is, het altijd in je voor- of in je nadeel kan uitpakken wat toekomstig onderhoud betreft. Maar het is wel een Volvo :D
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 20:34  ·  #55
Vind ik ook :D

Het is allemaal al geregeld. De onderdelen die hierboven zijn genoemd worden vervangen en de lekkage wordt verholpen. Ik zie op winparts.nl remschijven van 40 euro per stuk tot remschijven van 75 euro per stuk, dus ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Ik hoor morgen of over een paar dagen wat het gaat kosten en waar die lekkage vandaan komt.

Hoe geweldig het voelt als je 5 minuten lang achter een 70km/h (waar je 80 mag) rijdende Peugeot 107 hebt gereden en dan als de weg zich opsplitst in een tweebaans weg dat je er in enkele seconden voorbij bent ^_^
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 20:48  ·  #56
Quote door Lunar

Vind ik ook :D

Het is allemaal al geregeld. De onderdelen die hierboven zijn genoemd worden vervangen en de lekkage wordt verholpen. Ik zie op winparts.nl remschijven van 40 euro per stuk tot remschijven van 75 euro per stuk, dus ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Ik hoor morgen of over een paar dagen wat het gaat kosten en waar die lekkage vandaan komt.

Hoe geweldig het voelt als je 5 minuten lang achter een 70km/h (waar je 80 mag) rijdende Peugeot 107 hebt gereden en dan als de weg zich opsplitst in een tweebaans weg dat je er in enkele seconden voorbij bent.

Haha verslavend he :love: :love:

Maarja... :police: wil ook wat :sick:
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 21:42  ·  #57
Inderdaad 8-)

Ik houd mij meestal wel aan de snelheid. En hier zijn ze niet zo'n probleem. Ze staan altijd op dezelfde plekken...
Een Seat Altea XL en een Volkswagen Transporter met geblindeerde ruiten in het grijs die met hun gevaarlichten aan in de berm staan. Ra ra, wie zullen dat zijn :lol:
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 22:07  ·  #58
Quote door Lunar

Hoe geweldig het voelt als je 5 minuten lang achter een 70km/h (waar je 80 mag) rijdende Peugeot 107 hebt gereden en dan als de weg zich opsplitst in een tweebaans weg dat je er in enkele seconden voorbij bent ^_^

Inderdaad heel leuk. Dat is het voordeel van voldoende power, inhalen gaat hiermee erg snel.
Wat ook heel leuk is, is vanuit stilstand optrekken en het gas niet loslaten (ik heb een automaat). Wel opletten want die van mij trekt en trekt maar door, pas bij 170 / 180 gaat de fut er een beetje uit. (en dat doe ik soms op een 80 km weg :o :sick: ) Ben benieuwd hoe goed jij je kunt beheersen met die prachtige R.

Gefeliciteerd met je geweldige aankoop !!
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2014 - 23:26  ·  #59
Bedankt! Ik wil het pas mijn auto noemen als we daadwerkelijk het geld hebben overgemaakt en de kenteken papieren op onze naam staan.

Hahaha, met 180km/h over een 80km weg... schavuit! Ik denk niet dat ik me kan beheersen als er een klevende BMW rijder achter mij rijdt. Op het moment dat hij wilt inhalen geef ik gewoon volgas en dan moet hij uiteindelijk weer terug naar de rechter weghelft (wel als het veilig om te doen is natuurlijk). En daarna weer rustig 80km/h rijden en is zijn kans om in te halen mislukt. Im evil! :devil:
Gaat helaas niet lukken bij de recentere M-versies.

Ik heb nog niet echt hard gereden, maar van 150-160 trekt hij nog steeds vrij hard.
...

Subject:

· 
Posted: 04.01.2014 - 23:12  ·  #60
Woooow! Wat ik nu toch allemaal lees... Wat een geweldig apparaat man! :love: Kom je snel naar een meeting? Deze wil ik echt heel graag bewonderen! Super veel plezier met de R!! :love:

Selected quotes for multi-quoting:   0