Welke versnellingsbak moet ik nemen?

yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Re: Welke versnellingsbak moet ik nemen?

· 
Posted: 05.01.2014 - 00:11  ·  #61
Quote door ProVolvo

Quote door Lunar

Hoe geweldig het voelt als je 5 minuten lang achter een 70km/h (waar je 80 mag) rijdende Peugeot 107 hebt gereden en dan als de weg zich opsplitst in een tweebaans weg dat je er in enkele seconden voorbij bent ^_^

Inderdaad heel leuk. Dat is het voordeel van voldoende power, inhalen gaat hiermee erg snel.
Wat ook heel leuk is, is vanuit stilstand optrekken en het gas niet loslaten (ik heb een automaat). Wel opletten want die van mij trekt en trekt maar door, pas bij 170 / 180 gaat de fut er een beetje uit. (en dat doe ik soms op een 80 km weg :o :sick: ) Ben benieuwd hoe goed jij je kunt beheersen met die prachtige R.

Gefeliciteerd met je geweldige aankoop !!

Lekker he, dan is het net een vliegtuig pfieuwwwwww :love: :love:
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 00:45  ·  #62
Haha bedankt Tristan! :D

Ik ga mijn best doen om op de Verkerk R meeting te komen op 17 mei, maar dat is nog even afwachten.
...

Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 02:28  ·  #63
Pak een Stammtisch meeting! Voor ons allen een toegankelijk isseu! ;)
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 10:11  ·  #64
Wanneer ga je de V70R ophalen? Mooie V70R!

Heb met Mudde&Kok ook goede ervaringen. Qua onderhoud en aankoop. Hebben net een V50 (voor de vrouw) bij M&K gekocht. Goede service, erg vriendelijke behandeling.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 16:24  ·  #65
@Tristan Ja kan ook! Ik zal wel even kijken wanneer een meeting uitkomt.

De V70R gaan we ophalen zodra de auto klaargemaakt is. De eerder genoemde onderdelen moeten nog vervangen worden, de olielekkages moeten worden verholpen, nieuwe apk enzovoort. Ik ga uit van volgende week donderdag of vrijdag dat de auto daadwerkelijk voor onze deur staat.

Ze weten bij Mudde&Kok precies hoe ze om moeten gaan met klanten. Ik weet dat het allemaal verkooptrucs zijn, maar ze proberen wel echt dingen op te lossen, zodat je meer dan tevreden bij hun vertrekt. Geen wonder dat het daar elke dag van de week druk is.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 17:21  ·  #66
Service is belangrijk en dat hebben ze goed in de gaten.
Vervolgens spreekt dit zich rond en de klantenkring gaat groeien.
Zo te lezen goed bezig.

Overigens, een meeting kun je ook zelf organiseren. ;-)
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 19:01  ·  #67
@lunar, misschien zie je V70r donderdag nog (of jou), heb 's middags afspraak staan voor APK voor de V70. In ieder geval, heel veel plezier met deze geweldig V70.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2014 - 21:35  ·  #68
Bedankt!!

In de middag ben ik er helaas niet, dan wordt hij door iemand anders van thuis opgehaald. Maar misschien is hij er dan nog wel en staat hij toevallig op de brug :lol:
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 16:02  ·  #69
Wat een verdomd mooie auto blijft het toch. Zowel de S60 als de V70. :love: :love: Vind persoonlijk dat die nieuwe Ford niet eens in de buurt komt. :devil:
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 17:56  ·  #70
Goh dat meen je niet! Wat is de wereld toch klein! Het kenteken klopt inderdaad!

Compleet gespoten op het dak na... dit wist ik nog niet eens. Waarom is hij gespoten dan?

Bedankt voor de info! :D Als je meer nuttige informatie weet, dan hoor ik het graag!
RonS60
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 18:29  ·  #71
Zo, ik meld me ook maar even (ik heb mezelf al even voorgesteld in het daarvoor bestemde topic) ik ben de ex eigenaar van deze mooie V70 R.

Ik heb wel een mooie Link naar het overspuit topic.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 19:16  ·  #72
Bedankt voor de link!

Erg leuk om te zien dat de auto goed onder handen is genomen :D
Ik zat al te kijken, omdat je in de beginfoto's nog de oude type achterlichten had, maar toen ik verder las, zag ik dat je dit ook al van plan was om te vervangen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 19:53  ·  #73
Hoe duidelijk wil je het verleden van een auto inzichtelijk hebben !
Mooie foto's !
RonS60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 20:01  ·  #74
Klopt, de achterlichten van het nieuwe type stonden op dat moment nog op het verlanglijstje, die heb ik 2 maanden later alsnog vervangen.

Ik heb de auto direct na aanschaf (met conventionele lak, dus GEEN waterbasis) over gespoten (op het dak en de spoiler na) omdat er rondom wat lelijke plekken zaten (geen grote schades)

De spiegels mat grijs (zoals de grille) was een persoonlijke smaak en is (naar mijn mening) goed uitgepakt.

De velgen hadden rondom stoeprand krassen en ik vond titanium kleurig mooier dan zilver (hoort gewoon op een R vind ik)

Ik heb met de aanschaf direct 4 nieuwe Michelin banden gemonteerd.

Na aanschaf heeft hij ook direct een grote beurt gehad.

Afgelopen zomer zijn er rondom nieuwe (originele Brembo) remmen op gekomen (voor schijven + blokken, achter alleen blokken) er zat nog net genoeg op voor een keer montage van nieuwe blokken en aangezien het achter is (30% remkracht) en ik niet erg benauwd ben aangelegd was mijn persoonlijke mening dat dat nog prima kon (en nog kan) ook zijn er toen nieuwe remslangen voor gemonteerd en is alle remvloeistof ververst.

Ook zijn er afgelopen zomer nieuwe (originele Monroe) schokbrekers voor op gekomen (rechts was na de vakantie ineens lek)

De koppeling slipte ietsje bij volgas optrekken als het maximale koppel vrij kwam (maar er was eigenlijk nog goed mee te rijden, maar dat zat er op termijn wel aan te komen)

Ik heb op de schokbreker na geen problemen of storingen gehad.

Ik heb de auto (helaas maar) 3/4 jaar in mijn bezit gehad, de 1e eigenaar heeft hem 5 jaar gehad, de 2e ook en hij is altijd onderhouden volgens schema bij de dealer.

Ik heb hem weg gedaan omdat hij voor ons (vooral mijn vrouw) gewoon te onhandig in gebruik was (zij voelde zich er gewoon niet in thuis)

Het olie verbruik is c.a. 1 liter op de 7-8000 km.
RonS60
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 20:21  ·  #75
Ik lees net nog even terug over de aankoopkeuring, de lichte olie zweetsporen hebben bij mij nooit problemen gegeven in de vorm van lekkage/vlekken op de stoep, echter stond dit nog wel op het verlanglijstje om beter te onderzoeken wanneer ik de koppeling zou gaan vervangen.

Bij koude motor (paar seconden) hoor je de uitlaatspruitstuk pakking licht knisperen, dat stond ook op het verlanglijstje wanneer ik de koppeling zou doen (helaas was dit bij aanschaf al zo maar het is nooit ernstiger geworden)

Jammer dat ze dit eerste (en misschien het 2e) niet direct hebben aangepakt met de koppeling, met heb subframe er onder weg was er mooi de ruimte om er waarschijnlijk beter bij te kunnen komen.

Selected quotes for multi-quoting:   0