Welke versnellingsbak moet ik nemen?

Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

Re: Welke versnellingsbak moet ik nemen?

· 
Posted: 06.01.2014 - 20:31  ·  #76
Bedankt voor deze nuttige informatie.

Goed dat je het vermeld over het olieverbruik. Ik contoleer het wel om de paar weken, maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Olieverbruik komt overeen met onze andere V70 een 2.4 140pk benzine. Dit heb ik inderdaad allemaal nieuw gezien bij de aankoopkeuring, want ik heb uiteraard zelf meegekeken. Er zit ook een nieuwe aandrijfas op, komt deze ook van jouw kant of zou deze vervangen zijn bij de nieuwe koppeling? Remvloeistof is ondanks dat het laatst vervangen is zoals je zegt bijna weer aan vervanging toe.

Het is zeker geen verkeerde kleurencombinatie! Als de auto verkeersbord blauw met kanariegele velgen zou zijn geweest, omdat dit misschien de smaak van de vorige eigenaar zou zijn geweest, dan is het een ander verhaal! Mooie originele kleuren met een klein beetje verschil.

Michelin Pilot sport bandjes hebben nog zeker 6mm aan profiel als het niet meer is, dus ik heb al gezien dat ze recent vervangen zijn! Wat betreft de remmen. De handremschoentjes moesten sowieso vervangen worden. Je moest meer kracht zetten dan nodig om hem in de eerste klik van de handrem te zetten en als je hem met veel kracht in de tweede klik had, dan rolde de auto gewoon langzaam naar beneden van een hellinkje. We hebben er meteen voor gezorgd dat ze de achter remschijven mee vervangen, omdat deze inderdaad heel dicht bij hun einde waren. De schijven moeten er toch vanaf als de handremschoenen vervangen worden.

Voorlopig kunnen we weer een tijdje verder. :D
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 20:41  ·  #77
Quote door RonS60

Ik lees net nog even terug over de aankoopkeuring, de lichte olie zweetsporen hebben bij mij nooit problemen gegeven in de vorm van lekkage/vlekken op de stoep, echter stond dit nog wel op het verlanglijstje om beter te onderzoeken wanneer ik de koppeling zou gaan vervangen.

Bij koude motor (paar seconden) hoor je de uitlaatspruitstuk pakking licht knisperen, dat stond ook op het verlanglijstje wanneer ik de koppeling zou doen (helaas was dit bij aanschaf al zo maar het is nooit ernstiger geworden)

Jammer dat ze dit eerste (en misschien het 2e) niet direct hebben aangepakt met de koppeling, met heb subframe er onder weg was er mooi de ruimte om er waarschijnlijk beter bij te kunnen komen.

Deze olie/zweet sporen zijn ook normaal voor een auto met deze kilometerstand, maar we willen het toch even laten nakijken en het probleem verhelpen. De lekkage bij de kant van de koppeling is wel wat groter. Dit hadden ze inderdaad, als het niet is gekomen na het vervangen van de koppeling, beter meteen kunnen oplossen wanneer het subframe er af was.

Knisperen van de uitlaatspruitstuk pakking heb ik niet gemerkt, maar goed dat je het even laat weten. Als het erger wordt, dan weet ik waar ik moet zoeken!

Geweldig om de historie van deze auto te weten te krijgen. Nogmaals mijn dank hiervoor!

We laten voor de rest alleen nog de leren bekleding opknappen. De scheurtjes/krasjes even wegpoetsen enzovoort.
RonS60
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 21:51  ·  #78
Quote door Lunar

Bedankt voor deze nuttige informatie.

Goed dat je het vermeld over het olieverbruik. Ik contoleer het wel om de paar weken, maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Olieverbruik komt overeen met onze andere V70 een 2.4 140pk benzine. Dit heb ik inderdaad allemaal nieuw gezien bij de aankoopkeuring, want ik heb uiteraard zelf meegekeken. Er zit ook een nieuwe aandrijfas op, komt deze ook van jouw kant of zou deze vervangen zijn bij de nieuwe koppeling? Remvloeistof is ondanks dat het laatst vervangen is zoals je zegt bijna weer aan vervanging toe.

Het is zeker geen verkeerde kleurencombinatie! Als de auto verkeersbord blauw met kanariegele velgen zou zijn geweest, omdat dit misschien de smaak van de vorige eigenaar zou zijn geweest, dan is het een ander verhaal! Mooie originele kleuren met een klein beetje verschil.

Michelin Pilot sport bandjes hebben nog zeker 6mm aan profiel als het niet meer is, dus ik heb al gezien dat ze recent vervangen zijn! Wat betreft de remmen. De handremschoentjes moesten sowieso vervangen worden. Je moest meer kracht zetten dan nodig om hem in de eerste klik van de handrem te zetten en als je hem met veel kracht in de tweede klik had, dan rolde de auto gewoon langzaam naar beneden van een hellinkje. We hebben er meteen voor gezorgd dat ze de achter remschijven mee vervangen, omdat deze inderdaad heel dicht bij hun einde waren. De schijven moeten er toch vanaf als de handremschoenen vervangen worden.

Voorlopig kunnen we weer een tijdje verder. :D

Idd. het olieverbruik is niets om je zorgen over te maken, dit is volkomen normaal zeker gezien de km-stand (een turbo motor gebruikt sowieso iets meer dan een atmosferische motor)

De aandrijfassen (zowel links als rechts) waren toen ik de auto kocht vrij recent.

Het leer is (waarschijnlijk door het NIET gebruiken van een stoelhoes) door de monteur vies gemaakt, dit is gewoon schoon te maken, maar voor het mooie moet de bestuurders stoel (of beide voorstoelen) worden gespoten.

Ik heb de handrem net na aankoop losgemaakt, schoongemaakt en afgesteld de remschoenen waren toen nog als nieuw (ook zaten ze niet los)

Remvloeistof blijft een raar iets (heb wel vaker meegemaakt dat de ene tester OK zegt en de ander matig) maar bij twijfel kan laten vervangen nooit kwaad.

Mijn inziens heb je er een nagenoeg perfecte auto aan gekocht, hij is alleen weg gegaan omdat wij iets "makkelijkers" zochten, zeker niet omdat er wat mee zou zijn.

Ik was tot de laatste week zelfs nog op zoek naar een originele subwoofer.

Als het goed is zit het alarm certificaat er ook bij (mogelijk heb je deze nodig voor de diefstal verzekering)

Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat R-en rondrijden die minder km's op de teller hebben maar er beduidend slechter aan toe zijn.
RonS60
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 21:53  ·  #79
Komt hij weer in de buurt van Emmeloord te rijden?
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.01.2014 - 22:59  ·  #80
De auto komt inderdaad in de buurt van Emmeloord te rijden! Wij wonen zelf in Swifterbant, het eerste dorpje ten Zuiden van de Ketelbrug. We komen niet vaak in Friesland, maar als we er komen, dan is het om mijn zus heen en weer te brengen naar haar vriend.... Lekker belangrijke informatie, I know :lol:

Dan heeft er iemand misschien bij een testrit met de handrem erop gereden of is er iets anders mee gebeurt, want ze werken niet naar behoren. Gelukkig wordt dit bijna kosteloos gerepareerd.

De remvloeistof is alleen gecontroleerd op hoe het eruit zag. Ik laat het nog wel even echt testen voor de zekerheid.

De auto rijdt goed en ziet er van binnen, van buiten, onder de motorkap en onder de auto prima uit. Ik twijfel zeker niet aan de auto, maar wat historie is zeker wel fijn om te weten. Dat je al de moeite neemt om de historie en wat informatie vertelt, zegt mij al genoeg!

Alarm certificaat is een goeie. Hier heb ik nog niet naar gekeken. Ik zag achterin onder de klep waar het reservewiel zit wel een plastic bak met een navigatie cd en wat dingetjes, maar hier heb ik om eerlijk te zijn nog niet in gekeken.

Voor mij zegt een kilometerstand niet bijzonder veel, als de auto maar goed onderhouden is en de aanschafprijs goed is! Ik heb wel liever een auto waar je weet dat er gemiddeld 33.000km per jaar mee gereden is, dan een auto die alleen kleine stukjes heeft gereden.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2014 - 15:48  ·  #81
De persoon die ons de auto heeft verkocht en alles zou regelen heeft na een keer bellen naar Mudde&Kok blijkbaar vakantie. De persoon aan de telefoon had pas midden in het gesprek door dat de auto nog bij hun stond en alles nog geregeld moest worden, na een paar keer aangeven <_< . Nu moeten ze eerst rondmailen en dan pas hoor ik meer...

@Chris Ik denk dat je donderdag middag onze auto nog op het terrein zal zien staan! Wel oppassen dat je niet perongeluk de auto aanraakt, want de lak moet nog drogen O-)
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.01.2014 - 16:37  ·  #82
Zucht, geen zin om te wachten tot na het weekend :'(

Ik ga ze wel even plat bellen de aankomende dagen.
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.01.2014 - 19:44  ·  #83
Ze belden gisteravond zelf al en hadden een soort van prijsopgave gemaakt voor de onderdelen die vervangen zouden worden inclusief montage. Beetje vervelend dat die verkoper op vakantie is, want ze hadden de prijsopgave van de aankoopkeuring van de Volvo dealer overgenomen. De montagekosten zouden namelijk niet meegerekend worden en de olielekkage zou aan verschillende dingen kunnen liggen en ze hebben al die mogelijkheden van olielekkage die ze bij de aankoopkeuring hadden opgeschreven meegerekend.

Totaalkosten van 675 euro.

Ik heb uitgelegd dat de montagekosten niet voor onze rekening kwamen en dat de oorzaak van de olielekkages nog niet bekend is. Ik heb het nog niet eens over de olielekkage van de versnellingsbak gehad en over de APK die ze zouden doen. Dit wordt een zootje op deze manier, dus ik ga maar even langs morgenochtend...
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 00:19  ·  #84
Vandaag nogmaals gebeld en ik ben nog steeds niet veel wijzer geworden. De V70R heeft volgens www.rdw.nl sinds een paar dagen APK tot maart (??) 2015, maar volgens de medewerker aan de telefoon is er nog niks met de R gedaan en doen ze pas de APK nadat alle reparaties gedaan zijn ????? <_<

Ze verwachten dat de auto donderdag klaar is, maar ik betwijfel het. 16 januari is wel de deadline die we hebben afgesproken met de verkoper.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 19:21  ·  #85
Dat kun je wel zeggen.
Super irritant is het.
...

Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 19:34  ·  #86
Wat is dit toch voor een bedrijf!? :devil: Komt niet echt vertrouwenwekkend over zo! :'(
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 19:43  ·  #87
Dan is er dus wel wat mis ;)
...

Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 19:45  ·  #88
Hmm oké! Ja ik ken ze zelf niet maar dit soort afleveringen wordt je als klant niet blij van natuurlijk Gerrit. Maar als je zegt dat het bedrijf verder in orde is geloof ik jou zeker! ;)
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 20:40  ·  #89
Inderdaad, het bedrijf is verder prima in orde! Het is alleen irritant om te moeten wachten terwijl ik het geld nu zou kunnen overmaken :'(

Uiteindelijk verwacht ik dat het goed komt.

Alleen het wachten.... :devil:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.01.2014 - 20:42  ·  #90
Tja, wachten......
Zie het als voorpret, dat verzacht e.e.a..

Selected quotes for multi-quoting:   0