Quote door VolvoLexie
Ik heb er net Continental ts 860 in de maat 205/55/16 laten monteren.
Is iets smaller, maar mijn vader zegt altijd dat ze dan bij slecht weer wat meer grip hebben en dat je minder kans op aquaplanning hebt. Zal wel rommelen in de marge zijn maar ik probeer de curbstones met deze auto toch niet te raken;) :thumb:
+1 hier dezelfde setup.. ik heb voor de winter een set Ursa 16 inch velgen.. de conti's 860 passen daar mooi op.
De prijs was ok: 105 euro per band incl balanceren bij Schouten in Zwolle. Iets goedkoper dan de 17 inch 225 zomerbanden.
Ik vind ze mooi stil en een goede grip bij nat wegdek e.d... gewoon wat ik van een winterband verwacht; meer regen en modder - de polderweggetjes waar ik langs moet- dan sneeuw. Maar die 3 a 4 x per jaar naar DLD rijd je dan zonder nadenken die Heimat in en hoef je je geen zorgen te maken om je zomerbanden.
Ik koop altijd Conti of Michelin, kan weinig fout mee gaan. Het ene jaar is die band beter getest, volgend jaar weer anders.. het zal wel. (Dit jaar kwam de 860 er goed uit)
Tevens had ik het vage idee om met mijn auto ook naar de wintersport in Frankrijk / Oostenrijk te rijden, maar tot nu rijd ik met anderen mee, welke dieseltjes hebben.