Op welke winterband rijden we dit jaar?

algemeen onderzoekje

Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Op welke winterband rijden we dit jaar?

· 
Posted: 31.10.2015 - 14:51  ·  #16
Quote door yes996

in Nederland niet verplicht en niet echt nodig.

Of je ze wel of niet echt nodig hebt hangt van het weer af. Ik neem aan dat je de weg niet op gaat met zomerbandjes als het heeft gesneeuwd? Dan heb je ze eigenlijk wel echt nodig.

Quote door yes996

Kost toch een hoop geld. :'(

Ja, de aanschaf kost geld, maar omdat je zomerbanden niet slijten als je op winterbanden rijdt en je daar dus langer mee doet, durf ik te stellen dat het nauwelijks iets extra's kost om op winterbanden te rijden.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.10.2015 - 15:48  ·  #17
Quote door Marc O."]
[quote="yes996

in Nederland niet verplicht en niet echt nodig.

Of je ze wel of niet echt nodig hebt hangt van het weer af. Ik neem aan dat je de weg niet op gaat met zomerbandjes als het heeft gesneeuwd? Dan heb je ze eigenlijk wel echt nodig.

De ene keer dat het heeft gesneeuwd dan kan je ook op je zomerbandjes blijven rijden want dan wordt er direct een enorme laag zout op de weg gestrooid. Meestal al ruim van te voren. Even een beetje rustig rijden en er is niets aan de hand en je zomerbandjes kunnen het dan makkelijk aan. IJsel is wat anders, maar dan heb je ook niets aan je winterbandjes.
De leaserijders hebben veelal winterbanden want deze zijn ingecalculeerd bij de leaseprijs. (ook weer handel) Dan kan de klant ook met sneeuw zo hard rijden als mogelijk om op de plaats van bestemming te komen.
DDH
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 31.10.2015 - 16:43  ·  #18
Ik verkoop veel Nokia WR D4....... :thumb:
Wat een profiel...Daar word ik blij van :yes:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 01.11.2015 - 01:08  ·  #19
We doen het deze winter weer met Conti Wintersport TS830
lawl
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 01.11.2015 - 15:15  ·  #20
Quote door Ddh

Ik verkoop veel Nokia WR D4....... :thumb:
Wat een profiel...Daar word ik blij van :yes:

inderdaad een heel toepasselijk profiel voor een winter band..
lawl
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 01.11.2015 - 15:20  ·  #21
In Duitsland zijn winterbanden ook alleen verplicht op het moment dat de weersomstandigheden er om vragen.
Dus als je in januari met je cabrio Duitsland in wil en het is 15 graden en droog buiten is dat geen probleem..
Maar goed, je gaat ook niet op je teenslipper nar buiten als het vriest. Dan kies je ook voor een warme schoen. Vandaar dat ik het met mijn banden ook doe. Geeft vooral mezelf een tevreden gevoel.
En ja dat is commercie, maar wat niet? Heb je een een mooie forum sticker op je auto? dan ben je er ook al schuldig aan;)
wims
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 14:14  ·  #22
Bij mij ligt er Vredestein Wintrac Xtreme omheen, dik tevreden over.
Was toevallig net bij de bandenboer; wist niet dat er ook stoeptegels in "R" uitvoering waren :'( ^_^

groetz, wims
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 19:09  ·  #23
Quote door Bert69

Die beginnen dan wel aardig op leeftijd te raken denk ik.

Ik heb goede ervaringen met de TS850.

In de eerste sneeuwbui die ik met de V70 meemaakte werd me snel duidelijk dat rijden zonder winterbanden eigenlijk niet goed te doen was. In de 35 jaar daarvoor heb ik me met mijn auto's altijd prima zonder gered. Met de TS850 er onder was het vertrouwen weer helemaal terug. Blijft toch een stevig gewicht op die voorwielen en de neus gaat dan snel een eigen leven leiden.

Tom
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 19:13  ·  #24
Quote door Bert69

wij ook :-)
Cees 51
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 19:25  ·  #25
Ik rijd deze winter op Mimas 16"met Pirelli Sotozera, omdat deze wielen met banden bij de auto kwamen toen ik hem kocht.
Persoonlijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk vind ik dat ze minder zijn dan de Conti profiel TS810 die op de vorige auto zaten.

Overigens maakt het wel een groot verschil waar je winterbanden koopt, uit de winterbandentest van de ANWB komt de Conti TS850 uit de bus als winnaar. De ANWB heeft in samenwerking met Kwikfit een actie, 4 banden incl montage voor € 466,72, u bespaard € 66,88 volgens de website. Dit is waarschijnlijk op de adviesprijs.

Koop ik dezelfde banden bij Autobandenmarkt.nl, en laat ik ze monteren bij Lafaire in Eindhoven dan ben ik in totaal €394,00 kwijt voor dezelfde banden.

Daar kan ik hem toch een keer voor voltanken.

Groet Cees
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 20:11  ·  #26
Geweldig. :lol:
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 20:44  ·  #27
als het weer zon topwinter wordt als vorig jaar, laat ik lekker de zomerwielen eronder....alleen ff apk met de winterwielen (de 20 inchers lopen heul af en toe aan in de wielkast hehehe) en dan mooi weer zomerwielen eronder...wintersport doe ik niet aan...ik heb nog wel 16 inch met vredestein snowtrac3 liggen maar ben te bang dat deze te comfortabel zijn en ik die grote klonten er niet meer onder wil na de winter muhuhhahahaaa
Hennie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Michelin Alpin

· 
Posted: 03.11.2015 - 22:10  ·  #28
Dat worden Michelin Alpin.

Heb het een keer geprobeerd met Vredestein. Maar cuppen is niet echt fijn. En vanaf begin nog meer rolgeluid vond ik. Ook conti beviel niet op eerdere auto's.
Ik heb het geluk een winter met mijn wintervoorbanden te doen <_< .
50-60.000 km per jaar.
Terwijl ik rustig rijdt. Vaak. Denk ik tenminste.
Achterbanden gaan iets langer mee. Vervang ik wanneer er 3,5 mm op zit. Blijven immers winterbanden. Ik rijdt namelijk altijd door. En moet dus ook naar huis 's avonds (100-200 km). Dus wil ik wel grip hebben.

Even misverstandje rechtzetten. Bij ijzel heb je wel iets aan winterbanden, doordat je andere compound hebt die langer grip houdt. Nadeel van die compound is dat bij erg warme voorjaarsdag je remweg ineens veel langer wordt.
Bij sneeuw wordt je profiel beter leeg gemaakt.
Voor echte Zwitserse sneeuw heb je sneeuwkettingen nodig.
En bij temperatuur net boven vriespunt en veel regen heb ik met winterbanden toch ook een prettiger gevoel.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.11.2015 - 22:52  ·  #29
Alpin A4 ?
Goede keuze.
Veel grip en extreem slijtvast.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 05:22  ·  #30
Quote door Cees 51

Overigens maakt het wel een groot verschil waar je winterbanden koopt, uit de winterbandentest van de ANWB komt de Conti TS850 uit de bus als winnaar. De ANWB heeft in samenwerking met Kwikfit een actie, 4 banden incl montage voor € 466,72, u bespaard € 66,88 volgens de website. Dit is waarschijnlijk op de adviesprijs.

Koop ik dezelfde banden bij Autobandenmarkt.nl, en laat ik ze monteren bij Lafaire in Eindhoven dan ben ik in totaal €394,00 kwijt voor dezelfde banden.

Daar kan ik hem toch een keer voor voltanken.

Groet Cees

Het nadeel van autobandenmarkt is wel dat je zomaar een band geleverd kan krijgen die volgens de DOT-code al een jaar oud is. Deze heeft dan al wat langer op de plank gelegen, zeg maar...
Is overigens geen feit, maar het kan voor komen.

Het voordeel voor mij bij bestellen op autobandenmarkt is dat ik mijn banden en velgen met een maatje mee kan geven die op zijn werk de banden even om de velgen legt. Dan is monteren en balanceren gratis. :D

(En dan neem ik een eventueel wat minder jonge band geleverd door autobandenmarkt lekker voor lief... ^_^ )

Selected quotes for multi-quoting:   0