Op welke winterband rijden we dit jaar?

algemeen onderzoekje

V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Op welke winterband rijden we dit jaar?

· 
Posted: 04.11.2015 - 11:49  ·  #31
Quote door Confus

Het nadeel van autobandenmarkt is wel dat je zomaar een band geleverd kan krijgen die volgens de DOT-code al een jaar oud is. Deze heeft dan al wat langer op de plank gelegen, zeg maar...
Is overigens geen feit, maar het kan voor komen.

Het voordeel voor mij bij bestellen op autobandenmarkt is dat ik mijn banden en velgen met een maatje mee kan geven die op zijn werk de banden even om de velgen legt. Dan is monteren en balanceren gratis. :D

(En dan neem ik een eventueel wat minder jonge band geleverd door autobandenmarkt lekker voor lief... ^_^ )

Ook ik heb beide setjes dit keer weer bij autobandenmarkt besteld, scheeld voor nu ruim 400 euro dan wanneer ik deze bij profile o.i.d. laat bestellen, en ook hier gratis montage door een kennis :lol:

Wanneer je een band krijgt van een jaar oud zal de prijs misschien al lager zijn geweest, soms staat exact hetzelfde type er voor 2 verschillende prijzen, de 1 ouder de ander iets duurder en vers in de voorraad.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 12:01  ·  #32
Quote door V70R^2

Quote door Confus

Het nadeel van autobandenmarkt is wel dat je zomaar een band geleverd kan krijgen die volgens de DOT-code al een jaar oud is. Deze heeft dan al wat langer op de plank gelegen, zeg maar...
Is overigens geen feit, maar het kan voor komen.

Het voordeel voor mij bij bestellen op autobandenmarkt is dat ik mijn banden en velgen met een maatje mee kan geven die op zijn werk de banden even om de velgen legt. Dan is monteren en balanceren gratis. :D

(En dan neem ik een eventueel wat minder jonge band geleverd door autobandenmarkt lekker voor lief... ^_^ )

Ook ik heb beide setjes dit keer weer bij autobandenmarkt besteld, scheeld voor nu ruim 400 euro dan wanneer ik deze bij profile o.i.d. laat bestellen, en ook hier gratis montage door een kennis :lol:

Wanneer je een band krijgt van een jaar oud zal de prijs misschien al lager zijn geweest, soms staat exact hetzelfde type er voor 2 verschillende prijzen, de 1 ouder de ander iets duurder en vers in de voorraad.

Jaar oud is onzin (evenals afgekeurde partijen, slechtere kwaliteit e.d. domme praatjes), als het oude modeljaren betreft staat het erbij vermeld en is de prijs er ook naar.
Overigens zijn er heel wat meer online bandenverkopers, Autobandenmarkt is zo voordelig niet meer tegenwoordig. Kijk een op bijv bandenspotter als je iets op het oog hebt, daar worden de meeste grote aanbieders wel vergeleken. Ik koop meestal bij topbanden.com.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 12:11  ·  #33
Quote door Cees 51

Ik rijd deze winter op Mimas 16"met Pirelli Sotozera, omdat deze wielen met banden bij de auto kwamen toen ik hem kocht.
Persoonlijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk vind ik dat ze minder zijn dan de Conti profiel TS810 die op de vorige auto zaten.

Overigens maakt het wel een groot verschil waar je winterbanden koopt, uit de winterbandentest van de ANWB komt de Conti TS850 uit de bus als winnaar. De ANWB heeft in samenwerking met Kwikfit een actie, 4 banden incl montage voor € 466,72, u bespaard € 66,88 volgens de website. Dit is waarschijnlijk op de adviesprijs.

Koop ik dezelfde banden bij Autobandenmarkt.nl, en laat ik ze monteren bij Lafaire in Eindhoven dan ben ik in totaal €394,00 kwijt voor dezelfde banden.

Daar kan ik hem toch een keer voor voltanken.

Groet Cees

Dat had zelfs nog goedkoper gekund ;) : http://www.bandenspotter.nl/co…6-91h-103/

Goedkoopste optie is €336,72 bij bandenthuis.nl, geen ervaring mee verder. Waar ik wel goede ervaring mee heb:

Topbanden: €340,- ex montage

http://www.topbanden.com/goedk…lie=161232

Autobandenmarkt: €364,- ex montage

http://www.autobandenmarkt.nl/…t_mc=zanox
Cees 51
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 17:35  ·  #34
De prijzen in de bandenwebwinkels veranderen soms wel dagelijks, bij mijn vorige auto had ik 2 nieuwe nodig, die heb ik gekocht in Mei, scheelde bijna € 30,00 met de prijs in Januari, en bijna € 20,00 met de prijs in November. Minder he :thumb: Kwestie van vraag.
harold
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 18:05  ·  #35
ronde zwarte winterbanden :bandit: :shame:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 18:46  ·  #36
Bedankt voor de aanvulling. Kunnen we echt iets mee.

Ik rij nu (komende winter zodra t wit wordt) met snowtrac2 goede band, maar wel luidruchtig.
De beste die ik had was de wintrac extreme, echt fijne band, zat onder mn laatste lease auto.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2015 - 19:46  ·  #37
Quote door Cees 51

De prijzen in de bandenwebwinkels veranderen soms wel dagelijks, bij mijn vorige auto had ik 2 nieuwe nodig, die heb ik gekocht in Mei, scheelde bijna € 30,00 met de prijs in Januari, en bijna € 20,00 met de prijs in November. Minder he :thumb: Kwestie van vraag.

Klopt en tegen de seizoenen in kopen scheelt ook nog wel eens :thumb:
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 09.11.2015 - 04:55  ·  #38
Quote door R-W
Jaar oud is onzin (evenals afgekeurde partijen, slechtere kwaliteit e.d. domme praatjes), als het oude modeljaren betreft staat het erbij vermeld en is de prijs er ook naar.

Natuurlijk, ik verspreid domme praatjes... :'(

Leg mij dan eens uit waarom ik, als ik 4 dezelfde banden bestel, 2 vrij verse banden krijg en 2 van een jaar oud?

Dat zal per ongeluk geweest zijn, zeker?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.11.2015 - 21:49  ·  #39
denk dat ze er bewust voor hebben gekozen om jou verschillende productie weken te geven.....
er wordt zoveel geschoven met banden, dus dit is niet heel raar. en volgens mij mag een band van 5 jaar oud nog steeds als nieuwe verkocht worden.
veel online shops zijn alleen maar bestelkanalen. net als bij bol.com tegenwoordig, je bestelt t bij bol en het wordt door een heel ander geleverd.
heb deze week isolatierollen besteld bij bouwbestel.nl, en ze worden voor raab karcher geleverd. zelfde verhaal.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.11.2015 - 07:21  ·  #40
5jaar is wat veel maar tot 1,5jr mag als nieuw verkocht worden. Toch gebeurt dat maar zelden en is een aantal weken oud heel wat gebruikelijker.
Vinny01_nl
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Vredestein Snowtrac 3 op Mimas velgen

· 
Posted: 28.11.2015 - 11:09  ·  #41
Nou, die van mij staat sinds van de week op 16 inch Mimas velgen met 4 Vredestein Snowtrac 3 banden van dot 1712. Een mooi tweede hands setje dankzij Auto Bruins, mijn vaste adres.

Ervaring so far: mooi steje velgen, goede wegligging en grip....op droog wegdek dan he.... Nog geen sneeuwvlokje gezien, dus daar kan ik weining over zeggen. Maar goed, fijn setje banden voor mijn overwintering: gewoon rondhobbelen in Twente en net over de grens, een wintersport in de planning.

Overweging: op mijn 17 inch Sentinal all season banden zetten: genoeg voor de Nederlandse winters en mijn kilometers...denk ik....

Kortom: plannetjes genoeg genoeg nog, nu eens kijken hoe het eruit gaat zien: deze winter en de prijsontwikkeling van de all season banden.

Over dot: als ik de volle mep betaal voor een set banden, wil ik ook de nieuwste banden eronder, geen geneuzel met twee nieuwe en twee van twee jaar oud zoals ik hier lees. Onze oosterburen schijnen daar iets strakker in te zijn, voor de mensen in de grensstreek zeker een overweging waard.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.11.2015 - 11:34  ·  #42
Banden kunnen prima 5 jaar mee , zie er dus ook geen enkel probleem mee om een setje van een jaar oud te monteren .
Netjes opslaan is wel belangrijk , droog donker en niet te warm of koud .
Veel mensen doen ook 5 jaar of meer met hun winter set , die ligt er maar een paar maanden onder , keertje wintersport en dat is het dan .
Is ook niks mis mee .
Als je 15k per jaar rijdt , zijn normaal gesproken allang versleten voor de leeftijd een rol gaat spelen .
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 28.11.2015 - 12:24  ·  #43
Vredestein Wintrac Xtreme. Voor de tweede keer dat ik een set van dit merk/type kocht. Heel tevreden mee. Toch koop ik volgende keer wat anders (waarschijnlijk Michelin) omdat de techniek voortschreidt.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 28.11.2015 - 12:47  ·  #44
Quote door Waltersan

denk dat ze er bewust voor hebben gekozen om jou verschillende productie weken te geven.....
er wordt zoveel geschoven met banden, dus dit is niet heel raar. en volgens mij mag een band van 5 jaar oud nog steeds als nieuwe verkocht worden.
veel online shops zijn alleen maar bestelkanalen. net als bij bol.com tegenwoordig, je bestelt t bij bol en het wordt door een heel ander geleverd.
heb deze week isolatierollen besteld bij bouwbestel.nl, en ze worden voor raab karcher geleverd. zelfde verhaal.

Met een winterband van 5 jaar oud mag je in DLD de weg nieteens op (bij ongeluk kan de verzekering weigeren uit te keren, en ben je in eerste instantie direct zelf de schuldige).. Dus als nieuw verkopen lijkt mij een beetje lastig..
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 28.11.2015 - 13:28  ·  #45
Ik heb een set Continentals TS 850 als winterbanden. Niet echt tevreden mee. Vanaf montage laatst zat er zomaar een hoogteslag in 3 van de 4 banden (dit was vorig jaar niet het geval). Ook is de V veel zijwindgevoeliger, en als ik het stuur maar ff aanraak dan zwalkt de auto gelijk. Met de zomerset heb ik hier totaal geen last van. En ja, die druk is goed (controleer in om de week).
Mocht ik ooit nieuwe winterbandjes nodig hebben, dan worden het of Vredesteins of Michelins, géén conti's meer.

Selected quotes for multi-quoting:   0