Je kunt ook een set tweedehands van marktplaats af halen. Wel opletten op de profieldiepte en productie code.
Of een set stalen velgen in 15 of 16 inch kopen, kost je €50, en daar dan 195 of 205 banden om leggen, die kosten de wereld niet, ben je voor €70 per band klaar voor een fatsoenlijke.
6 tientjes per band en prima banden: http://www.bandenspotter.nl/no…91h-14253/ Als dergelijke bedragen ook te hoog zijn, blijf dan op goede zomerbanden rijden en zoek een alternatief voor de dagen dat er echt sneeuw ligt.
Bij oponeo hebben ze een aardige verdeling gemaakt tussen top merken, midden moot en budget, dat is een aardige indicatie. Het allergoedkoopste spul lekker laten liggen, dat is nauwelijks beter dan een goede zomerband.
Maar als het alleen gaat om de nederlandse winter door te komen, kun je ook die paar dagen dat er echt sneeuw ligrt vrij nemen, dat is nog goedkoper dan een set aanschaffen.
Ik ben ooit bij een gebruikte banden boer geweest, en je moet dan een beetje mazzel hebben dat er wat knaps tussen staat, maar ik had toen voor €35 per stuk keurige banden van conti in 205/55-16.
6 tientjes per band en prima banden: http://www.bandenspotter.nl/no…91h-14253/ Als dergelijke bedragen ook te hoog zijn, blijf dan op goede zomerbanden rijden en zoek een alternatief voor de dagen dat er echt sneeuw ligt.
Een dergelijke prijs vormt een leuke set.
Het is inderdaad voor het Nederlandse weer, een keer naar Tsjechië in de winter en wat op en neer verkeer naar Duitsland. En daar heb je bij winterse omstandigheden volgens de wet winterbanden nodig om gedeeltelijke mede-aansprakelijkheid te voorkomen.
Het gaat mij er vooral om dat ik fatsoenlijke banden heb, de top is een beetje overkill en de budget lijn te karig.
Dus komt het er op neer, kunnen we die marge vaststellen, het liefst op basis van ervaringen.
De Nokian's bevielen goed, zijn er nog anderen met andere merk ervaringen?
Mijn laatste leasebak kreeg ook elke winter winterbanden gemonteerd, en dan zat er een stickertje op de voorruit met "let op max 210 kmh, winterbanden" .
Ook vaker in huurautos gezien, dus ik denk dat dat wel goed gaat.