Op welke winterband rijden we dit jaar?

algemeen onderzoekje

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Op welke winterband rijden we dit jaar?

· 
Posted: 15.11.2016 - 13:01  ·  #121
Quote door JJM

ik heb een set van 4 Nokian WR A4 besteld. 225/45 r17 94H. Worden deze week geleverd. Ben zeer benieuwd.

Vandaag binnengekregen. Wat een heerlijke vracht profiel! De WR A4 lijkt qua profieltekening op de Pilot Alpin van Michelin. Is bedoeld voor wat zwaardere/vermogensrijke auto's. Wordt vervolgd.
job66
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 16.11.2016 - 15:31  ·  #122
Bij aankoop gelijk LM Velgen met conti wintercontact aangeschaft. Zijn lekker stil
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 12:27  ·  #123
Trouwens, prijzen is wel even goed om de gaten te houden: die wisselen per dag. Ik had 4 banden voor €399. Dezelfde kosten nu (zelfde site) samen €100,- meer. Apart.
v70kino
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 14:23  ·  #124
Afgelopen zondag was een goede test voor de regenbanden in de F1 ????
Zijn dat de banden waarmee wij de komende jaren gaan rijden?
Kommentaar van de piloten:
Ferrari-rijder Kimi Räikkönen gelooft dat de regenbanden in de Formule 1 er op achteruit gaan.
Ook andere rijders zoals Ericsson, Grosjean en Massa moesten opgeven nadat ze ongeveer op dezelfde plaats op het circuit crashten. Romain Grosjean noemt de regenbanden: “verschrikkelijk”. Hij opteert voor nieuwe regenbanden “want de wagen verliezen op het rechte stuk is erg slecht
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 17.11.2016 - 15:24  ·  #125
Quote door v70kino

Afgelopen zondag was een goede test voor de regenbanden in de F1 ????
Zijn dat de banden waarmee wij de komende jaren gaan rijden?
Kommentaar van de piloten:
Ferrari-rijder Kimi Räikkönen gelooft dat de regenbanden in de Formule 1 er op achteruit gaan.
Ook andere rijders zoals Ericsson, Grosjean en Massa moesten opgeven nadat ze ongeveer op dezelfde plaats op het circuit crashten. Romain Grosjean noemt de regenbanden: “verschrikkelijk”. Hij opteert voor nieuwe regenbanden “want de wagen verliezen op het rechte stuk is erg slecht

ze zijn gewoon verwent met alle droog weer races. Zoals Max al zei over Vettel: "Moetie maar gas geven" en bewijst vervolgens dat de limitatie van de banden in het hoofd van de piloot zit.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 09:47  ·  #126
Nee hoor, banden hebben wel degelijk hun grenzen en zeker in dergelijke omstandigheden en icm dergelijke vermogens helemaal. Gas geven zorgt dat alle downforcetrucjes zo goed mogelijk werken.

@JJM, en, hoe bevallen ze?
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 09:58  ·  #127
Op dezelfde banden als vorig jaar, en het jaar daarvoor en daarvoor :D . Denk dat de voorbanden nu wel hun laatste winter ingaan. Profiel zit nu op 5mm en dus voor WB begrippen bijna versleten. Michelin Alpin A4 195-65-15. Lekker ballonekes sturen ^_^
Fer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 10:52  ·  #128
Vraagje. Ik zie dat er net als bij de zomerbanden verschillende voorkeuren zijn voor de diverse merken. Nu heb ik zelf ( nog ) geen winterbanden, maar hebben degenen die winterbanden hebben daar ook een tweede set velgen voor? Set velgen kost best flinke bak geld.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 11:06  ·  #129
Yup. 17" Thor voor de zomer met 235-45/17 en 15" voor de winterbanden. Iets comfortabeler dan de 17" maar wel fijner als er sneeuw en ijs ligt(moet het wel vallen natuurlijk).

Zomertrim:

Wintertrim:
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 11:10  ·  #130
Quote door Fer

Vraagje. Ik zie dat er net als bij de zomerbanden verschillende voorkeuren zijn voor de diverse merken. Nu heb ik zelf ( nog ) geen winterbanden, maar hebben degenen die winterbanden hebben daar ook een tweede set velgen voor? Set velgen kost best flinke bak geld.

Ja. Je kan er voor kiezen om gewoon staal te nemen of een set tweedehands lichtmetaal. Wat ik meestal doe is dat ik op zoek ga naar een nieuwe (wel tweedehands) zomerset, en dan de oude lichtmetalen velgen gebruik voor de winterset. Mijn zomerset (zie avatar) heeft €130 gekost, dat was zonder banden. Dat vond ik niet echt duur.

Als je het afzet tegen de kosten van het af- en opwippen van zomer- en winterbanden (50-60-70 euro per keer? maal 2x per jaar) op dezelfde velgen is het vrij snel terug verdiend. Ik sla wel zelf de velgen op in de schuur met een velgenboom en verwissel ze zelf.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 11:22  ·  #131
Quote door Fer

Ook hier 2 sets.
Eurus wielen voor de zomer, en de later aangeschafte Mimas velgen voor de winter. Ben momenteel bezig met allebei de sets op te rijden zodat de Mimassen als zomerwielen gebruikt kunnen gaan worden. Die zijn pas 3 jaar oud en die vind ik sowieso mooier. Daarnaast zijn de Eurus wielen licht aan het verkleuren.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 18.11.2016 - 11:50  ·  #132
Er worden momenteel weer zat velgensets aangeboden op de diverse site´s. Kijk ook daarvoor een op de Fb pagina´s "volvo verkoophoekje" en "volvo te koop". Voor een aardig bedrag kan je daar wellicht een leuke winterset scoren met of zonder winterbanden. Er worden daar ook regelmatig stalen velgen aangeboden.
Een 2e set velgen is echt handig, en het scheelt je de kosten van op en af halen vd de banden (en eventuele schade aan velg en band).
Bert West2
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 21.11.2016 - 12:30  ·  #133
De vorige set Dunlops 3D waren door een verkeerd sporende auto scheef afgesleten. Even over 4 seizoenen banden nagedacht maar toch weer een set winterbanden aangeschaft. ik ga niet voor voldoende maar voor perfect. En dat mag dan wat extra kosten.
Nu: Dunlop 5 205-55-16, €480 all in.
hbaas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

· 
Posted: 21.11.2016 - 12:36  ·  #134
Ik heb momenteel Vredestein snowtracks 195x65x15 op LM velgen eronder liggen en deze bevallen erg goed.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 22.11.2016 - 09:09  ·  #135
Ik heb altijd twee sets velgen en nu zelfs 3: kon voor een prikkie een gebruikte set staal met Nokian WR3 ophalen in amsterdam en kreeg er voor weinig meer de sneeuwkettingen bij.. laat die horrorwinter maar komen!
die Nokian WR3 bevallen goed, vooral omdat het verbruik lager is geworden tov mijn vredestein sportrac 5's (!)

Selected quotes for multi-quoting:   0