Welke zekeringen zijn het?

Don
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Welke zekeringen zijn het?

· 
Posted: 13.01.2018 - 11:29  ·  #1
Goedemorgen!

Gisteravond viel opeens mijn groot licht uit, geen paniek gewoon naar huis gereden. Vanochtend zie ik dat de zekering door is, de juiste ampère zekering zat helaas niet in een reserve slot dus ging ik naar de Brezan voor een voorraaddoosje diverse zekeringen.

Aldaar werd ik vriendelijk geholpen en moest ik de mini zekering hebben werd mij verteld. Aangezien ik de zekering inderdaad erg klein vond ging ik daar meteen vanuit.

Eenmaal thuisgekomen zie ik dat die zekering te groot is.. Dus ik ging meteen terug en kon het doosje uiteraard ruilen. Nu vertelde hij dat zij twee soorten hebben, normaal en mini. Ik had de kapotte zekering dit keer meegenomen en hij vertelde me dat ze die niet op voorraad hadden en dat hij het juiste formaat ook niet herkende. Enigszins verbaasd naar huis gereden..

Weet iemand welke zekeringformaat ik wel moet hebben? Dit leek mij niet een moeilijke vraag voor een zaak als Brezan, maar hij had echt geen enkel idee...

Het gaat om de zekeringen die onder het dashboard zitten, het boekje noemde het gewoon een zekering zonder formaataanduiding.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Welke zekeringen zijn het?

· 
Posted: 13.01.2018 - 11:42  ·  #2
Foto?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 13.01.2018 - 12:56  ·  #3
groot licht is 10A.
Doet zowel links als rechts het niet meer? Zal wel toeval zijn dat beiden tegelijk stuk zijn.

Of bedoel je dimlicht? Die zijn 20A en zitten in de motorruimte. Tenminste bij mijn auto.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 13.01.2018 - 16:26  ·  #4
het is een v70 type III of nn of hoe dan ook- Hierbij de volvo zekering onderdeel nummers. ben benieuwd of Volvo een geheel eigen type zekering gemaakt heeft. lijkt me vreemd...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 14.01.2018 - 20:19  ·  #5
ben je dr nog uitgekomen er zijn maxi gewone mini en micro zekeringen zo heb ik zoluist ontdekt: http://www.ldenhartog-toolstore.nl/107-assortimentsdozen
Don
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.01.2018 - 12:40  ·  #6
Quote door GRUNNS60

ben je dr nog uitgekomen er zijn maxi gewone mini en micro zekeringen zo heb ik zoluist ontdekt: http://www.ldenhartog-toolstore.nl/107-assortimentsdozen

Dat heb ik inmiddels inderdaad ook gevonden! Man van Brezan wist van het bestaan niet af en heeft ze ook niet. Nu online een doosje besteld! Bedankt voor de hulp, blijf het raar vinden dat zo’n keten dit niet wist..
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 15.01.2018 - 13:13  ·  #7
Of je had net de verkeerde medewerker...
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 15.01.2018 - 20:35  ·  #8
Of je had net de verkeerde medewerker...

Ja, bijvoorbeeld de medewerker die geen verstand heeft van auto's of van de producten die hij wel of niet verkoopt.

Selected quotes for multi-quoting:   0