Wellicht rare vraag maar welke "rollo" past in mij V70?

Henk Haar
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Wellicht rare vraag maar welke "rollo" past in mij V70?

· 
Posted: 22.07.2016 - 22:50  ·  #1
Recent een V70 uit 1997 aangeschaft. Helaas mist hier de rollo, bagageafdekzeil, bagagerol, afdekrol of hoe zo'n ding ook mag heten, van. (Dat rollend zeil dat je uit kunt trekken om je bagageruimte af te dekken bedoel ik dus)
Omdat ik dacht dat mijn V70 een zgn. "Classic" is en dus eigenlijk een Volvo 850 heb ik zo'n rollo van een 850 via marktplaats aangeschaft. Maar die past niet, die is veel te breed.
Weet iemand welke 'rollo" ik dan wel moet hebben?
Ik sluit foto's bij van het bevestigingspunt (zijkant) van de rollo.

Wie o wie kan mij wegwijs maken?
Alvast bedankt voorde genomen moeite.

vriendelijke groet,
Henk Haar
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wellicht rare vraag maar welke "rollo" past in mij V70?

· 
Posted: 23.07.2016 - 00:16  ·  #2
Kan je helaas niet helpen aan antwoord op je vraag.

Wat ik echter wel graag kwijt wil: je zou je af kunnen vragen of je überhaupt een afdekzeil wilt.
Voor een bepaalde categorie mensen is een gesloten afdekzeil een teken dat er waardevolle spullen (laptop etc) onder liggen. Een baksteen is dan snel gevonden. Ik heb de gevolgen vaker gezien, dus zelf gebruik ik mijn afdekzeil nooit. (Nee, je hebt niets aan de mijne, ik rij een V70n.)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

Past wel !

· 
Posted: 23.07.2016 - 08:02  ·  #3
In de 850 zijn 2 type's rollo's geleverd, eentje met hoedenplankje en eentje zonder. Beide passen zonder enig probleem in een V70 classic. De inbouwgaten die jij laat zien is voor een rollo zonder hoedenplankje, maar degene met past ook gewoon alleen zul je voor die steuntjes zelf even een paar gaatjes moeten boren.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.07.2016 - 09:41  ·  #4
De Rollo die hier in moet heeft aan de zijkanten plastic eindstukken met aan iedere kant daarvan 2 nokken welke precies in de gaten vallen.
Een van de eindstukken van de Rollo kan je indrukken, het gedeelte is verend.
De drukt het eindstuk in en dan plaats je de Rollo op zijn plek door de eindstukken in de gaten te duwen. Verend eindstuk loslaten en de Rollo zit vast.

Er is dus gewoon een passende Rollo te krijgen voor je auto zonder dat je ook maar een aanpassing hoeft te doen.
Deze constructie zat ook in mijn vroegere classic van 1998.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.07.2016 - 11:13  ·  #5
Bij de dealer kocht ik op een gegeven moment een nieuwe voor 110 euro.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 22:48  ·  #6
Quote door Volvomannen

Kan je helaas niet helpen aan antwoord op je vraag.

Wat ik echter wel graag kwijt wil: je zou je af kunnen vragen of je überhaupt een afdekzeil wilt.
Voor een bepaalde categorie mensen is een gesloten afdekzeil een teken dat er waardevolle spullen (laptop etc) onder liggen. Een baksteen is dan snel gevonden. Ik heb de gevolgen vaker gezien, dus zelf gebruik ik mijn afdekzeil nooit. (Nee, je hebt niets aan de mijne, ik rij een V70n.)

Ik rij al ruim 15 jaar met stations, waar van ook 12 jaar met een laptop achterin, en die auto werd dagelijks overal en nergens geparkeerd. Heb ik dan steeds mazzel gehad of valt het wel mee.....
Henk Haar
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Rollo zit er in!

· 
Posted: 26.07.2016 - 00:52  ·  #7
Dank aan allen voor de adviezen en hulp. Er zit nu een passende rollo in en mijn bagageruimte is uit het zicht. Staat netjes zo!

Selected quotes for multi-quoting:   0